7-dniowy rejs Disney Dream Włochy i Grecja po Morzu Śródziemnym

Dzielę się podsumowaniem naszego 7-dniowego rejsu po Morzu Śródziemnym (Włochy i Grecja) na Disney Dream! To nie jest sponsorowane (chciałbym, lol), ale jestem podekscytowany, że mogę podzielić się naszymi doświadczeniami.

Podczas rejsu Disneya można skorzystać z pewnej przydatnej sztuczki: istnieje możliwość zarezerwowania miejsca na przyszły rejs z niewielką zniżką. W ten sposób, gdy wysiadasz ze statku, jest to nieco mniej przygnębiające, ponieważ wiesz, że wkrótce będziesz na kolejnym. Wysiedliśmy z Disney Dream w Rzymie kilka tygodni temu i już nie możemy się doczekać kolejnego rejsu Disneya.

To był rejs Disneya nr 4 (odbyliśmy już Alaskę, Bahamy i Meksyk) i był to nasz ulubiony. Było to połączenie miejsc docelowych i większego statku, którym był dosłownie Dream.

(Mogliśmy również cieszyć się Rzymem po obu stronach naszego rejsu! Możesz przeczytać o naszych przygodach w Rzymie tutaj).

7-nocny rejs Disney Dream po Europie

Do portu w Civitavecchia dotarliśmy prywatnym samochodem, który zarezerwował dla nas hotel, i było to najszybsze i najbardziej płynne wejście na pokład. Przed 13:30 byliśmy już przy basenie, obserwując pływające dzieci i pijąc koktajle z przyjaciółmi. (Profesjonalna wskazówka od jednego z naszych dobrych przyjaciół: spakuj swój sprzęt do pływania do torby i sprawdź wszystko inne. Twój pokój nie będzie jeszcze gotowy, więc możesz udać się prosto na basen. Jest on najmniej zatłoczony podczas całej podróży, a po kilku godzinach twój pokój będzie gotowy, a cały bagaż będzie czekał na ciebie przed drzwiami).

Zjedliśmy lunch w Cabanas (bufet) i zjedliśmy go przy basenie, sprawdziliśmy nasz pokój, a następnie przebraliśmy się na musztrę, imprezę Sail-A-Wave i kolację.

Na rejsach Disneya obowiązuje rotacja posiłków. Wczesne (18:00) lub późne (20:00) posiłki są serwowane w różnych restauracjach każdego wieczoru. Możesz zrezygnować z bardziej formalnego posiłku, aby zamiast tego zjeść coś na szybko lub skorzystać z obsługi pokoju, ale bez względu na wszystko, Twój stolik będzie na Ciebie czekał. Każdego wieczoru masz również ten sam serwer i asystenta serwera. Mieliśmy wczesne siedzenia i jedliśmy posiłki we wszystkich głównych restauracjach. Wszystkie menu były bardzo podobne do poprzednich rejsów i były to pięknie podane dania Disneya, które uwielbiamy.

Możesz także zamówić, co chcesz. Możesz wybrać z ich 4-daniowego menu lub, jeśli chcesz, zamówić dwie przystawki, dwa dania główne itp. W grupie Disney Cruise na Facebooku zasugerowano, aby poprosić obsługę, aby zapytała kucharzy, czy nie mieliby nic przeciwko przygotowaniu rodzinnego posiłku z ich kraju. Powiedzieli, że w ten sposób zjedli najlepsze indyjskie jedzenie i curry w swoim życiu, a także naan i ryż. Jeszcze tego nie próbowaliśmy – czuję się źle, że sprawilibyśmy im kłopot – ale byłem ciekawy, czy tego spróbujemy.

Naszym ulubionym jest Animator’s Palate, który mają na wszystkich statkach, które widzieliśmy (Dream, Wonder i Magic). Rysujesz osobę na swoim talerzu, a podczas posiłku odbywa się *pokaz*, w którym wszystkie animacje ożywają na dużych ekranach w całej restauracji, tańcząc do muzyki i dodając do słynnych scen Disneya.

Podczas tego konkretnego rejsu zatrzymaliśmy się w Neapolu, Mykonos, Santorini i Chanii i zaplanowaliśmy wycieczki do Neapolu i Mykonos. Przez resztę czasu cieszyliśmy się odkrywaniem portów na własną rękę i przeżywaniem naszego najlepszego rejsowego życia na statku.

Wycieczka 1: Positano, Sorrento i Pompeje

Była to około 10-godzinna wycieczka, która była zdecydowanie długa dla dzieci, ale warta zachodu. to. Ponadto, w środku, zostaliśmy poczęstowani epickim 4-daniowym posiłkiem z parami win, z widokiem na ocean.

Positano

Positano to jedno z moich ulubionych miejsc na całym świecie, więc oczywiście nie mogłam się doczekać, aby pokazać je dziewczynom. Żałuję tylko, że nie miałyśmy tam więcej czasu! Miałyśmy okazję zjeść czekoladowego rogalika i napić się kawy, zanurzyć stopy w oceanie (było tak ciepło i pięknie) i zrobić małe zakupy. (Gorąco polecam Luisa Positano! Liv i ja kupiłyśmy tam sukienki, które są przepiękne i wyjątkowe). To chyba dobrze, że miałyśmy ograniczony czas, bo chciałam kupić wszystko.

Sorrento

Po Positano wróciliśmy do autobusu na dłuższy przystanek w Sorrento. To był mój pierwszy raz w Sorrento i chociaż miało ono klimat Positano, było nieco bardziej tętniące życiem, zwłaszcza na głównej ulicy. Zrobiliśmy zakupy, pospacerowaliśmy, zjedliśmy lody, a następnie spotkaliśmy się z naszą grupą wycieczkową na włoskim posiłku, którego nigdy nie zapomnę.

To tutaj zjedliśmy słynny makaron z cukinii, kurczaka, sałatkę, chleb i deser czekoladowy z musem z orzechów laskowych.

Do posiłku podano wino musujące, białe, czerwone i deserowe. Prawie wszyscy w naszej grupie wycieczkowej drzemali przez całą jazdę do Pompejów.

Pompeje

Pompeje były TAK fajne. Fascynujące było zobaczyć tak dobrze zachowane starożytne miasto, a także różne aspekty życia w Pompejach, takie jak piekarnia, łaźnie itp. W tym momencie dzieci były już dość zmęczone, ale dały radę! Wiele się nauczyliśmy podczas wycieczki z przewodnikiem, a stąd było tylko 45 minut z powrotem na statek wycieczkowy.

Wycieczka 2: Super rajski dzień na plaży w Mykonos

To była nasza ulubiona wycieczka. Super Paradise Beach to prywatny klub plażowy z relaksującymi leżakami, parasolami, pełnym menu i spokojną plażą z jasnymi, turkusowymi wodami. Jest również częściowo zablokowana przed intensywnymi wiatrami, które mogą wpływać na Mykonos.

Zabawne było to, że nasza wycieczka do Neapolu była tak ściśle określona w czasie – dokładnie wiedzieliśmy, kiedy musimy wrócić do autobusu lub do określonego punktu spotkania – a podczas tej wycieczki na plażę przewodnik powiedział: “Ech. Baw się dobrze, a ja dam ci znać, kiedy będziemy musieli przygotować się do wyjazdu”.

Skończyło się na tym, że byliśmy tam przez około 3 godziny, co było idealną ilością czasu. Wszyscy pływaliśmy, dziewczyny bawiły się w piasku i falach, a następnie zamówiliśmy połowę rzeczy z menu.

(Mój ulubiony kombinezon Vuori)

Do naszej wycieczki dołączona była kanapka, ale jestem pewna, że nasi greccy przyjaciele wyrzekliby się nas, gdybyśmy zjedli kanapkę z indykiem w ich ojczyźnie.

Przed wyjazdem dali nam listę wszystkiego, co należy zamówić podczas pobytu w Grecji. Pilot zapisał wszystko fonetycznie, abyśmy byli w stanie to wymówić, na przykład “Gotta lotta booty yo”. Myślę, że byliśmy z nich dumni; spróbowaliśmy prawie wszystkiego, co zasugerowali podczas naszego pobytu w Mykonos i Chanii. Jedzenie było niewiarygodne. Tak świeże, żywe i pyszne. Bardzo, bardzo polecam pastitsio, które jest jak spaghetti lasagna z serową pianką na wierzchu.

(Mieliśmy też grillowaną ośmiornicę, sałatkę, gotowaną czosnkową zieleninę, nadziewane liście winogron, paszteciki wołowe i małe pączki).

Santorini:

Na Santorini nie robiliśmy zbyt wiele. To tutaj można zobaczyć słynne białe budynki z niebieskimi kopułami iw Oia, ale było tak gorąco, a dzieci się topiły. Jest to również rodzaj niezwykłego portu. Płyniesz mniejszą łodzią do bazy portu, gdzie wjeżdżasz kolejką linową na strome wzgórze do miasta Fira (mnóstwo sklepów i restauracji). Można również wejść po schodach na górę, ale jest ich ponad 400, co może być nierealne dla małych dzieci lub osób z trudnościami w poruszaniu się. Nasz plan zakładał wjazd kolejką linową na górę, a na koniec dnia zejście schodami.

Kolejka linowa jest zwykle bardzo długa, bez większego cienia. Kiedy tam dotarliśmy, kolejka liczyła ponad 200 osób i poruszała się bardzo powoli. Dziewczynki nosiły wachlarze na szyi, a my nieustannie polewaliśmy je wodą i było im za gorąco, więc w końcu wróciliśmy.

Jeśli zatrzymujesz się na Santorini w połowie czerwca lub lipca, polecam zarezerwować wycieczkę z transferem autokarem, aby nie musieć radzić sobie z kolejką linową. Możesz też zabrać ze sobą dużo wody i parasol lub odważyć się wejść po schodach!

(Wypiłam mrożoną herbatę w kawiarni na dole portu. Wspomniałam o tym w poprzednim poście, ale mrożona herbata w Grecji jest NIESAMOWITA. Niezależnie od tego, czy jest parzona na miejscu, czy w puszce, jest naprawdę czymś wyjątkowym. Wiele smaków jest nasyconych trawą cytrynową, imbirem lub owocami, takimi jak wiśnia, i są lekko słodkie i orzeźwiające. Kto by pomyślał, że będę marzyć o greckiej mrożonej herbacie na wieki wieków?)

Właściciel przyniósł nam również shoty ouza z naszym rachunkiem, lody dla każdego i odesłał nas z powrotem na statek z gigantycznym kawałkiem baklavy na wynos.

Chania:

W Chanii skończyliśmy zwiedzać na własną rękę, co było idealnym rozwiązaniem. Poszliśmy za grupą przewodników na Stare Miasto, które było pełne małych sklepów, kiosków, restauracji i wspaniałego widoku na zatokę.

Kupiliśmy pamiątki i biżuterię oraz zjedliśmy kolejny legendarny lunch + więcej najlepszej herbaty.

(Sardynki były TAK ostre i aromatyczne)

Disney Cruise Dream posiłki i zajęcia

Na statku cieszyliśmy się wszystkimi typowymi ofertami rejsów Disneya: pokazami na żywo – Piękna i Bestia była fenomenalna – filmami, powitaniami postaci, bingo, siłownią, klubem dla dzieci, pływaniem, niekończącymi się rożkami lodowymi i barami Mickey, degustacjami whisky i wszystkimi wspaniałymi restauracjami.

Najlepsze było to, że podróżowaliśmy z przyjaciółmi. Dziewczynki miały wbudowanych kumpli, podobnie jak dorośli To zdecydowanie sprawia, że doświadczenie jest jeszcze przyjemniejsze!

Disney naprawdę wykracza poza to, co najlepsze, jeśli chodzi o wrażenia gości, czystość i jakość jedzenia. Jeśli macie jakieś pytania dotyczące rejsów wycieczkowych Disneya, dajcie mi znać!

(najlepsze magnesy na statki wycieczkowe są na Etsy!)

Powiedzcie mi więc, przyjaciele: jesteście fanami rejsów czy nie? Czy odbyłeś już rejs statkiem Disneya?

Próbuję wymyślić, który z nich powinniśmy odbyć w następnej kolejności!!!

xo

Ania

*Wszystkie sukienki w tym poście pochodzą od Nuuly! Miałam z nimi różne doświadczenia, ale sukienki na ten wyjazd były świetne