Zmagasz Się Z Wakacyjnym Wzdęciem? Dietetyk przysięga na te wskazówki, aby zapobiec

W końcu używasz zasłużonego WOM i wyjeżdżasz z miasta na kilka wspaniałych dni R&R. twoje torby są spakowane, twój strój podróżny jest na fleek (czy ktoś jeszcze to mówi?), a twoja wiadomość OOO jest ustawiona. Po niezbędnych godzinach podróży dotarłeś do celu, gotowy do zwiedzania lub relaksu przy basenie. Nic nie może pójść źle-to znaczy, dopóki nie napotkasz niepokojącego dyskomfortu w żołądku. Enter: bał podróży wzdęcia. 

Wzdęcia podczas podróży jest powszechne. Od suchego powietrza w samolocie do długich godzin siedzenia i być może zbyt poważnego potraktowania zwrotu “Rosé All Day”, nasz układ trawienny łatwo czuje się nieco wyłączony. Jeśli cierpisz na wzdęcia podczas podróży, wiem, że nie jesteś sam i istnieje wiele sposobów, aby go pokonać. Jako dietetyk, oto moje sprawdzone wskazówki, aby Twoje następne wakacje były wolne od wzdęć. 

 

1. Move daily

Jednym z największych winowajców wzdęć (i innych dolegliwości trawiennych) podczas podróży pozostaje siedzący tryb życia. Niezależnie od tego, czy jest to długa podróż samolotem, wiele godzin w samochodzie, czy wylegiwanie się na plaży, wszystko to spowalnia przewód pokarmowy. Brzmi to prosto, ale najprostszym sposobem, aby temu zapobiec, jest zamierzone codzienne poruszanie się. Podczas podróży spróbuj wstać, aby się rozciągnąć i chodzić co jedną do dwóch godzin, szczególnie na dłuższych wycieczkach. W zależności od rodzaju wakacji, możesz mieć ruch, taki jak wędrówki, spacery po nowym mieście lub pływanie wbudowane w trasę. Ale jeśli Twoje wakacje są bardziej w salonie nad wodą, spróbuj znaleźć sposoby na aktywność, takie jak spacery wzdłuż plaży lub codzienne rozciąganie. 

 

 

2. Bądź nawodniony

Jeśli chodzi o pokonywanie wzdęć na wakacjach, woda jest twoim najlepszym przyjacielem. Podróże-zwłaszcza latanie – mogą powodować odwodnienie, dlatego Twoja skóra często czuje się sucha lub matowa po podróży samolotem lub długiej podróży samochodem. Aby wszystko się poruszało, pij wodę podczas podróży i przez cały dzień po dotarciu do celu. Podróżowanie z butelką wody ułatwia osiągnięcie celów nawodnienia, a jako dodatkowy bonus oszczędza pieniądze, które w przeciwnym razie wydałbyś na drogie butelki z wodą na lotnisku i jest lepsze dla planety.

Jeśli picie alkoholu jest częścią planów wakacyjnych, poczekaj, aż dotrzesz do miejsca docelowego, aby uniknąć nieprzyjemnego wzdęcia podczas podróży. Kiedy zaczniesz pić ulubione koktajle, spróbuj na przemian z wodą między napojami. Podczas gdy picie alkoholu nie zastępuje starej dobrej szklanki wody, możesz pozostać na bieżąco, dodając wodę do napojów, zamawiając spritzery z wodą gazowaną zamiast napojów gazowanych lub prosząc o kostki lodu w winie.

 

3. Unikaj gumy podczas lotu

Dorastając, zawsze mi kazano żuć gumę w samolocie, aby pomóc mi w uszach. Chociaż żucie gumy może być pomocne dla uszu, nie jest tak dobre dla trawienia. Kiedy żujesz gumę, połykasz nadmiar powietrza. Może to prowadzić do nagromadzenia gazu w żołądku, powodując dyskomfort. W zależności od rodzaju gumy może również zawierać sztuczne substancje słodzące lub alkohole cukrowe (szczególnie odmiany bezcukrowe), które miały negatywny wpływ na trawienie. 

 

 

4. Rozważ probiotyk 

Probiotyki to suplementy zawierające bakterie, które pomagają utrzymać zdrowy mikrobiom jelitowy. Jako dietetyk zawsze polecam najpierw składniki odżywcze z pożywienia, ale biorąc codzienny probiotyk podczas nieobecności może pomóc wypełnić wszelkie braki żywieniowe, których brakuje w jedzeniu inaczej niż zwykle na wakacjach. Szukając probiotyku, należy wybrać taki, który jest powolne uwalnianie. W przeciwnym razie probiotyki mogą zostać rozbite w kwasie żołądkowym, co oznacza, że dobre dla Ciebie bakterie nigdy nie docierają do jelita grubego, tak jak powinno. Probiotyki oznaczone “Time-release” lub “slow-acting” są najlepszym rozwiązaniem.

Jeśli przyjmowanie suplementu nie jest tak naprawdę twoją rzeczą, wybierz pokarmy, które z natury zawierają dobre bakterie dla jelit. Sfermentowane produkty spożywcze, takie jak zwykły jogurt, kefir, kiszona kapusta, miso, kimchi i tempeh, są źródłami probiotyków. Z drugiej strony, prebiotyczne pokarmy dostarczają pokarmu dla samych bakterii jelitowych, które również odgrywają rolę w zdrowym i szczęśliwym przewodzie pokarmowym. Źródła prebiotycznych pokarmów obejmują cebulę, czosnek, szparagi, owies, siemię lniane i jabłka. 

 

5. Jedz uważnie 

Głęboko wierzę, że każdy człowiek wie, czego potrzebuje jego ciało. Podczas wakacji dostrój się do tej wewnętrznej wiedzy, jedząc uważnie. Jeśli kiedykolwiek jest dobry czas na ćwiczenie uważnego jedzenia, to na wakacjach. Nie tylko jesteś zrelaksowany (tutaj masz nadzieję), ale jesteś również wolny od rozpraszania pracy, dzięki czemu możesz naprawdę skupić się na posiłku i chwili obecnej. Pobyt zrelaksowany podczas posiłków ustawia swoje ciało do optymalnego trawienia i dostrojenie do ciała daje wskazówkę, kiedy jesteś rzeczywiście pełny-win-win dla zapobiegania wzdęcia! 

 

 

6. Zaplanuj jedzenie z wyprzedzeniem, jeśli to możliwe

Podczas wakacji uwielbiam próbować nowych potraw i posiłków, których normalnie nie gotowałbym w domu. Chociaż jest to zabawne i pyszne, wiem, że niektóre potrawy i większe posiłki mogą siać spustoszenie na moim trawieniu. Podczas wakacji, należy pamiętać o żywności spożywasz i unikać niektórych składników, które wiesz, że spowoduje wzdęcia, gazu lub ogólnego dyskomfortu. Częstymi sprawcami zaburzeń układu pokarmowego są warzywa krzyżowe, takie jak brokuły i kalafiory, rośliny strączkowe i nabiał (jeśli nie tolerują laktozy). 

Pomocne może być pakowanie zdrowych przekąsek, które lubisz, aby dać swojemu organizmowi poczucie normalności podczas podróży. Przekąski takie jak orzechy, popcorn, suszone owoce (poszukaj tych bez dodatku cukru!marchew) są wszystkie opcje odżywcze gęste wypełnione błonnikiem, aby również utrzymać regularne trawienie.

 

5 Ćwiczeń, Które Pomagają Pokonać Wzdęcia