Uczyń to latem: jak ulepszyć rutynę samoopieki na lato

Chociaż wiemy, że letnia opieka nad sobą jest ważna, opieka nad sobą nie zawsze jest tak łatwa latem, jak w innych porach roku, kiedy wszyscy są zamknięci w pomieszczeniu (i nikt nie publikuje godnych zazdrości zdjęć z podróży). W cieplejszych miesiącach, jeśli nie mieszkasz na plaży, regularnie miażdżysz intensywne treningi lub wyjeżdżasz na marzycielskie wakacje w każdy weekend, łatwo jest poczuć się, jakbyś tęsknił. Lubię to nazywać FOMOOAPS: strach przed utratą idealnego lata(może naciągnięcie?). Ale skupianie się na tym, czego nie robisz, odbiera ci to, co robisz. powinien robić: dbać o siebie. Pieprzyć FOMO i zamiast tego, zrób to lato, w którym stawiasz się na pierwszym miejscu. Oto 10 sposobów na ulepszenie swojej rutyny, aby jak najlepiej wykorzystać sezon.

1. Zmień swoje treningi

Jeśli wpadasz w rutynę, ponieważ codziennie chodzisz na te same zajęcia treningowe, lato jest Twoim rozwiązaniem. Rozważ zabranie obwodów HIIT lub jogi na zewnątrz: Przynieś matę i pozdrowienia od Słońca do parku lub wybierz się na spacer zamiast biegać na bieżni. Lato to również świetny czas na wypróbowanie treningu, którego nigdy wcześniej nie robiłeś: wybierz się na wycieczkę, wypróbuj zajęcia na świeżym powietrzu, poproś znajomego o dołączenie lub wypróbuj zupełnie nowy rodzaj treningu. Bonus: dzięki dłuższym dniom, cieplejszej pogodzie i jaśniejszemu słońcu często mamy najwięcej energii latem, więc skorzystaj i zwiększ intensywność: wybierz się na zajęcia taneczne o wysokiej energii, jeśli Zwykle jesteś dziewczyną relaksującą lub trenujesz na maraton, który zawsze chciałeś uruchomić. Tylko nie zapomnij swojego SPF!

2. Zrób własne wakacje

Ach, pamiętasz dzieciństwo (lub High School Musical 2) kiedy lato było synonimem wakacji? Wakacyjna przerwa oznaczała brak szkoły od czerwca do sierpnia i tygodnie wycieczek po basenie i popsicles przed tobą. Nawet jeśli jesteśmy już dorośli (womp, womp) i nie rób sobie wakacyjnej przerwy w pracy (ale czy to nie świetny pomysł?), nadal można zastosować tę samą mentalność. Lato jest doskonałym przypomnieniem, że praca powinna być częścią twojego życia, a nie całym twoim życiem. Skorzystaj ze swojego WOM, niezależnie od tego, czy oznacza to długi weekend na wycieczkę z przyjaciółmi, czy Dzień Zdrowia Psychicznego tu i tam, aby spać, wyjść na zewnątrz i cieszyć się życiem. A jeśli Wszystko inne zawiedzie, zamień każdy weekend w mini wakacje (lub pobyt), aby w pełni wykorzystać sezon (i swoje życie). 

3. “Summer clean” twój dom

Dlaczego wiosenne porządki powinny mieć całą zabawę? Pozwól, że przedstawię ci letnie sprzątanie (czyli zamianę Twojego domu w oazę ciepłej pogody, na którą zasługujesz). Ponieważ bałagan w domu przekłada się na bałagan w umyśle, posiadanie zorganizowanego, czystego i szczęśliwego domu pomoże Ci cieszyć się cieplejszymi miesiącami i poprawić nastrój(mam na myśli, jak szczęśliwa jest zorganizowana szafa?). Spędź dzień organizując szufladę na śmieci, przekazując ubrania, których nie nosisz, i optymalizując przestrzeń w kuchni. Ale” letnie sprzątanie ” nie musi być tylko nudne: Zaktualizuj swój wystrój na szczęśliwszy sezon, wymieniając ciemniejsze Akcenty domowe z bardziej kolorowymi akcesoriami, dodaj kolorowy nadruk lub dwa na ścianie i dokonaj drobnych ulepszeń za pomocą aktualnych trendów, aby rozjaśnić swój dom. Drobne zmiany, takie jak świeże kwiaty w wazonach lub olej cytrusowy w dyfuzorze, mogą również mieć znaczenie. 

4. Jedz świeższe produkty 

Podczas gdy możesz pragnąć obfitych potraw i ciepłych posiłków w zimie, jesteś bardziej skłonny do pragnienia świeższe jedzenie przychodzi latem. Zdrowe odżywianie jest łatwy kiedy jest ciepło. Twoje ciało chce lżejszych potraw, ziół w sezonie, a warzywa na grillu nagle brzmią tak dobrze, jak makaron lub pizza. Skorzystaj ze sklepów spożywczych pełnych produktów w najlepszym wydaniu (pomyśl: soczyste pomidory, świeże truskawki i słodka kukurydza), bazuj na listach zakupów i przepisach wokół wielu pysznych owoców i warzyw, które są w sezonie, a także przekąsek na chrupiącej papryce lub pysznym arbuzie. Postaraj się również dodać do swojej diety więcej produktów bogatych w wodę, aby uzyskać dodatkowe punkty nawodnienia, takie jak arbuz, ogórek, cukinia i pomidory. 

5. Zaktualizuj swoją pielęgnację na sezon

Wyobraź sobie, że jest środek lata 2022. Masz niewymagający wysiłku blask, którego zazdroszczą nawet ratownicy, a niepokojąca ilość potu i SPF na skórze przez cały czas nawet cię nie wyzwala. Jeśli brzmi to zbyt dobrze, aby mogło być prawdziwe, wiedz, że możesz zdobyć zabójczą opaleniznę bez szkodliwych promieni słońca (dziękuję, fałszywe produkty do opalania!), a tylko dlatego, że ładujesz się na SPF lub pocisz się więcej nie oznacza, że musisz cierpieć z powodu trądziku. Twoja skóra potrzebuje tylko różnych rzeczy latem niż zimą, więc odpowiednio zaktualizuj swoją rutynę. Zawierają złuszczające kwasy, które usuwają martwy naskórek, używają narzędzi chłodzących, aby usunąć opuchnięcia i uspokoić stany zapalne, upewnij się, że masz odpowiednią pielęgnację przeciwsłoneczną, a jeśli szukasz sztucznej opalenizny, wybierz wysokiej jakości sztuczny blask dla letniej skóry swoich marzeń.

6. Skorzystaj z dłuższych godzin

Więc wiesz, że dni są dłuższe latem, ale czy kiedykolwiek myślałeś o zmianie codziennej rutyny, aby jak najlepiej wykorzystać te długie dni? Dłuższe dni oznaczają więcej światła słonecznego, a więcej światła słonecznego oznacza więcej energii (pomyśl o tym: budzenie się o 7 rano, gdy jest już jasno, znacznie różni się od budzenia się do ciemnej, zimnej 7 rano, która nadal wydaje się być nocą). W pełni wykorzystaj dodatkową energię, budząc się wcześnie na trening lub nawet dodając 30 minut do porannej rutyny, aby uzyskać dodatkowy czas “ja”. A jeśli chodzi o bycie lżejszym później, zabierz swoje rutynowe czynności po pracy na zewnątrz, niezależnie od tego, czy oznacza to jedzenie kolacji na balkonie, czy bieganie, zamiast decydowania się na bieżnię. 

7. Go Tech-free

Jedną z najlepszych części lata jest to, że jest tak wiele do zrobienia, że nie oglądanie telewizji lub wpatrywanie się w ekran komputera (winter, I love you, but you forced me into some major Netflix black holes). Zobowiązać się do korzystania z technologii przez co najmniej kilka godzin w tygodniu lub nawet niewielką ilość czasu każdego dnia. Wybierz się na wycieczkę, przeczytaj książkę lub spędzaj czas z przyjaciółmi bez publikowania na Instagramie. Bez względu na to, jak zdecydujesz się spędzić czas wolny od technologii, odłóż telefon, Zamknij laptopa i wyłącz telewizor, aby cieszyć się czasem wolnym od ekranu. Jeśli chcesz więcej wyzwań, rozważ przerwę w mediach społecznościowych na cały tydzień lub ograniczenie mediów społecznościowych do jednego półgodzinnego bloku dziennie.

8. Walk everywhere

“Fitness” nie musi oznaczać intensywnych, wyczerpujących, godzinnych treningów. Zamiast tego oznacza to po prostu poruszanie się w jak największym stopniu i życie mniej siedzące. Prawdziwa dbałość o siebie nie polega na pchaniu się do granicy lub osiągnięciu wyczerpania, ale raczej na robieniu więcej tego, co wiesz, sprawia, że twoje ciało czuje się dobrze. Jedną z najlepszych części lata jest to, że chodzenie wszędzie nie jest only possible, but it ‘ s also pleasant. Przygotuj swoją ulubioną letnią playlistę lub nowy odcinek podcastu i przysięgnij chodzić wszędzie (przynajmniej) w promieniu jednej mili (bonus: to lepsze dla planety). W przypadku dalszych miejsc, kreatywnie o transporcie. Na przykład przejdź do dalszego przystanku kolejowego, aby uzyskać dodatkowe kroki lub spróbuj jeździć na rowerze, aby uzyskać szybszą metodę, która jest nadal aktywna. 

9. Rozwijaj własne produkty

Nawet jeśli nie uważasz, że twój kciuk jest zielony, Sezon letni to idealny czas na rozpoczęcie uprawy ziół lub warzyw (możesz to zrobić, obiecuję). Porozmawiajmy o tym, dlaczego: uprawa produktów jest zdrowsza dla Ciebie, lepsza dla Ziemi i łatwiejsza w twoim portfelu, a możliwość przygotowania pesto z bazylią z doniczki na zewnątrz jest po prostu mocna. Jeśli masz podwórko i przestrzeń, zacznij od podstaw, takich jak pomidory i sałata (łatwe w uprawie letnie produkty). Jeśli jesteś w mieszkaniu lub nie masz miejsca na zewnątrz, uprawiaj świeże zioła na parapecie lub w inteligentnym ogrodzie.

10. Pamiętaj, że zdrowie społeczne to samoopieka

Opieka społeczna to nie tylko jeden z najlepszych trendów wellness ostatnich kilku lat, ale także kluczowa część opieki nad sobą, którą często pomijamy. Byłem tam: pokusa pominięcia plażowych dni z przyjaciółmi, ponieważ czujesz się niepewnie lub stres związany z planami obiadowymi, ponieważ każda pozycja w menu Wola sprawi, że będziesz nadęty. Ale posiadanie silnych relacji (i cieszenie się nimi regularnie) to nie tylko coś, czego chcemy, ale także coś, czego need. Zamiast tego pamiętaj, że śmiech z przyjaciółmi jest naprawdę lepszy dla Twojego zdrowia niż zielony sok, a szczęśliwe wspomnienia wpływają na Ciebie o wiele dłużej niż słona margarita kiedykolwiek mogłaby. Tak, zawsze możesz zadbać o swoje ciało, ale tego lata priorytetowo traktuj również swoje relacje.

Jak zmienić rutynę kosmetyczną na lato

Według naszego edytora urody