Ta 2-minutowa praktyka Wellness może pomóc ci podnieść poziom w pracy

Mówią, że jeśli kochasz to, co robisz, nigdy nie przepracujesz dnia w swoim życiu. I chociaż to może być prawda, są niewątpliwie dni, w których praca może być jak … praca. Dlatego praktykowanie medytacji może być bardzo korzystne. Może pomóc ci odreagować i oczyścić umysł, dzięki czemu możesz zacząć od nowa każdego dnia.

Zaniedbanie dbania o siebie i swój umysł nie tylko negatywnie wpływa na twoje zdrowie psychiczne i ogólne samopoczucie, ale także wpływa na to, jak wydajesz się w pracy. Włączając medytację do swojego codziennego życia, możesz zadbać o siebie i podnieść poziom w miejscu pracy—a to zajmie tylko kilka minut z dnia na dzień. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak medytacja może pomóc ci w pracy.

 

Zwiększa koncentrację i funkcje mózgu

Cały cel medytacji to być w pełni obecnym w chwili i sprowadzić się z powrotem do chwili obecnej delikatnie, jeśli twój umysł błądzi. Ten delikatny trening sprowadzania umysłu z powrotem do tego, co jest tuż przed tobą podczas medytacji, niechcący przeniesie Cię na twoje życie poza nim.

Bycie w pełni obecnym w pracy i w pracy zwiększy twoją koncentrację, zwiększy produktywność i zmaksymalizuje zarządzanie czasem. Podobnie jak monotaskowanie, gdy skupiasz się wyłącznie na zadaniu, jesteś zobowiązany zrobić lepiej; jesteś mniej prawdopodobne, aby popełniać błędy i zapominać rzeczy. Ponadto skupienie się na jednej rzeczy, a nie na 10, pomaga zachować większą organizację. Ponadto, gdy jesteś w pełni obecny i skupiony, twój mózg będzie działał na wyższym poziomie, co może pomóc w rozwiązywaniu problemów, podejmowaniu decyzji, zarządzaniu kryzysowym, krytycznym myśleniu i utracie pamięci.

 

Poprawia kreatywność

Chcesz zaimponować swojemu szefowi, wymyślając nieszablonowy pomysł? Medytacja może w tym pomóc. Kiedy medytujemy, dystansujemy się od naszych myśli i uczuć, co z kolei tworzy i otwiera przestrzeń dla nowych myśli i uczuć. Otwierając siebie i nasze umysły, możemy pozwolić twórczym i odważnym wglądom wejść w nasze życie, a nasza wyjątkowa ekspresja siebie może zostać wyzwolona.

 

Źródło: ANTONI szkraba / Pexels

 

Pomaga lepiej spać

Nie jest tajemnicą, że nie uzyskanie odpowiedniej ilości odpoczynku może poważnie zadzierać z tobą. Każdy potrzebuje snu, aby jego mózg i ciało działały prawidłowo. To powiedziawszy, większość z nas wie zbyt dobrze, że są noce, gdy sen przychodzi łatwiej niż inni, a w nocy, gdy sen nie przychodzi łatwo, często budzimy się czując się mniej zmotywowani i podekscytowani, aby wziąć na dzień i mieć więcej trudności z pozostaniem skupionym na jednej rzeczy. Może to ostatecznie sprawić, że praca będzie o wiele trudniejsza niż w rzeczywistości.

Medytacja może pomóc ci lepiej spać, ponieważ naturalnie równoważy substancje chemiczne, które są niezbędne do snu, takie jak serotonina i melatonina. Serotonina jest prekursorem melatoniny-czyli hormonu snu. Pomaga również nauczyć się, jak lepiej oddzielić wydarzenia dnia od następnego, dzięki czemu można zrelaksować umysł i odpocząć urodą. Kiedy obudzisz się wypoczęty, odświeżony i odnowiony, będziesz na swoim A-game w pracy.

 

Zwiększa pewność siebie

Często jesteśmy naszymi najgorszymi krytykami, ale poprzez medytację uczymy się badać nasze wewnętrznewiększość myśli i uczuć bez osądu. Ta praktyka pomaga zwiększyć miłość do siebie i współczucie dla siebie, co z kolei zwiększa pewność siebie. Kiedy czujesz się pewny siebie, ta pewność siebie przełoży się na Twoją pracę. Będziesz czuć się bardziej komfortowo wypowiadając się lub przedstawiając nowe pomysły, ponieważ jesteś bardziej ufny sobie i swojemu umysłowi, a ogólnie będziesz pracować lepiej. Ponadto możesz lepiej manifestować rzeczy dla siebie i swojej kariery, gdy uważasz, że jesteś ich wart i zasługujesz na nie.

 

Redukuje stres i zarządza lękiem

Ilekroć czujemy się zestresowani lub niespokojni, nasz mózg zasadniczo mówi naszemu ciału, że istnieje nagły wypadek, a nasze ciało reaguje odpowiednio, uwalniając emocje walki lub ucieczki. Nic dziwnego, że ten zalew emocji może bardzo utrudnić koncentrację lub wykonanie jakiejkolwiek pracy. Jednak medytacja bezpośrednio przeciwdziała tym emocjom i przywraca ciało i umysł do spokojnego, spokojnego i stabilnego emocjonalnie stanu poprzez obniżenie tętna i ciśnienia krwi oraz spowolnienie oddechu. Pomaga to trenować nasze umysły, aby odeprzeć emocje walki lub ucieczki i ułatwia nam przebranie przez pracę i jakiekolwiek wyzwanie, przed którym stoimy, ponieważ nasz umysł nie jest zalany adrenaliną i kortyzolem. Kończymy też na podejmowaniu lepszych decyzji związanych z pracą, ponieważ nie opieramy ich na czystych emocjach.

Ponadto, ilekroć czujesz się przytłoczony, medytacja może pomóc Ci przebić się przez zewnętrzny hałas i dotrzeć do serca tego, co naprawdę cię niepokoi; możesz widzieć rzeczy wyraźniej i lepiej przez nie przechodzić. Jeśli kiedykolwiek czujesz się przytłoczony w pracy, użyj zasad medytacji, aby się uspokoić. Weź 3-5 długich, głębokich oddechów, aby oderwać się od emocji walki lub ucieczki, spowolnić tętno i oczyścić umysł.

 

Źródło: Sam Lion / Pexels

 

Pomaga wzmocnić relacje zawodowe

Medytacja pozwala uzyskać więcej kontaktu ze sobą i swoimi emocjami, co z kolei może pomóc w twoich umiejętnościach komunikacyjnych. Oczywiście łatwiej jest wyrazić to, co myślisz lub czujesz, kiedy to rozumiesz. Pomaga również poprawić swoją samoświadomość, a kiedy jesteś bardziej świadomy, jesteś bardziej świadomy tego, jak reagujesz na rzeczy. Oznacza to, że jesteś mniej prawdopodobne, aby być bardzo reaktywne lub wziąć rzeczy w niewłaściwy sposób.

Dodatkowo medytacja jest ćwiczeniem uziemiającym, które ogólnie poprawia ogólny nastrój. Wewnętrzny spokój promieniuje na zewnątrz, a twoja energia jest spokojniejsza, bardziej przyjazna i bardziej przyjazna. Kiedy jesteś szczęśliwy i autentycznie siebie, ludzi (w tym tego szefa próbujesz zaimponować!) są bardziej prawdopodobne, że będą przyciągane do ciebie.

 

Pozwala Ci iść do przodu

Czasami, gdy coś Cię zżera lub mocno obciąża twój umysł, może być trudno je uwolnić, ale poprzez medytację możesz znaleźć sposób, aby oczyścić swój umysł i pozwolić im odejść. Medytacja pozwala Ci badać i radzić sobie ze swoimi problemami przez pewien czas (np. podczas medytacji), ale potem możesz zapakować to, co Cię na razie dręczy i wyjąć to później. To nie jest tłumienie emocji—w rzeczywistości robi coś zupełnie odwrotnego: po prostu odkładasz na bok rzeczy, które nie służą Ci w chwili obecnej, a kiedy nadejdzie odpowiedni czas, wrócisz i odpowiednio się z nimi uporasz. Pomoże Ci to lepiej zarządzać obciążeniem pracą, gdy nie czujesz się najlepiej. Twoja produktywność, wydajność i ogólna wydajność pracy również nie będą miały wpływu.

Regularne praktykowanie medytacji może pomóc ci skupić się i przegrupować, uwolnić stłumione emocje i stres oraz uzyskać jasność i wgląd w siebie i cokolwiek dzieje się w twoim życiu. Wiele osób uważa medytację za zastraszającą, ale istnieje wiele narzędzi – takich jak książki, jak Breath: The New Science of a Lost Art James Nestor, filmy na YouTube od ekspertów, takich jak Tara Brach, lub aplikacje, takie jak Headspace lub Calm—aby pomóc Ci zacząć. Jeśli nie masz tych narzędzi dostępnych dla ciebie, możesz po prostu oddychać i spróbować skupić się wyłącznie na oddechu w chwili obecnej. Możesz także spróbować zapisywać wszystko, co przyjdzie ci do głowy, gdy skończysz medytować. Może to pomóc ci rozwinąć wszelkie spostrzeżenia lub kreatywne pomysły otrzymane podczas medytacji.

Pamiętaj, że praktyka czyni mistrza, a medytowanie będzie z czasem łatwiejsze. Trzymaj się go, a znajdziesz się w szczęśliwszym, spokojniejszym i bardziej stabilnym emocjonalnie stanie częściej. Poprzez osiągnięcie podwyższonego stanu świadomości i wyższej świadomości poprzez medytację, możesz podnieść poziom i odblokować najlepszą wersję siebie-wewnątrz i na zewnątrz pracy.

 

Tak, Manifestowanie Prac-Pomogło Mi Zdobyć Wymarzoną Pracę