Równoważenie poziomu cukru we krwi jest kluczem do optymalnego zdrowia-oto wszystko, co musisz wiedzieć

Prawdopodobnie słyszałeś o cukru we krwi w gabinecie lekarskim, ale czy naprawdę wiesz, co to znaczy i jak wpływa na twoje zdrowie? Z obfitością cukru obok ultra-przetworzonej żywności i niepokojący brak owoców i warzyw, prawda jest taka, że większość z nas może sobie pozwolić, aby być trochę bardziej świadomi naszego poziomu cukru we krwi.

Dlaczego? Według Jessie Inchauspé, biochemika i autorki Rewolucja Glukozowa, niezrównoważona glukoza może prowadzić do zmęczenia, łaknienia, które nie znają granic, trądziku, hormonów niezrównoważonych, zmarszczek i tym podobnych-wiesz, wszystkich zabawnych rzeczy. Ale podczas gdy jedzenie z pewnością ma wpływ na poziom cukru we krwi, większy obraz wygląda nieco bardziej złożony. Rzuć więc swój nałóg Dunkin’ (lub zrób sobie napar z posypką cynamonu) i przejdź do przewijania—oto wszystko, co musisz wiedzieć o równoważeniu poziomu cukru we krwi, aby poczuć się jak najlepiej.

 

 

Co to jest glukoza?

Zanim zaczniemy myśleć, że glukoza (lub cukier we krwi) jest źródłem wszelkiego zła cielesnego, cofnijmy się o krok. Glukoza nie jest zła-jest rzeczywiście konieczna. “Cukier we krwi jest rodzajem cukru, który krąży we krwi”, wyjaśnił dr Hector Perez, chirurg ogólny i bariatryczny z certyfikatem zarządu i główny chirurg w Dziennik Bariatryczny. “Jest podstawowym źródłem energii dla komórek organizmu i jest transportowany przez krwiobieg. Hormon insulina reguluje poziom cukru we krwi, pomagając przenieść glukozę z krwiobiegu do komórek.”Ale oto cliffhanger: trzeba mieć wystarczająco dużo glukozy, ale kiedy mamy też dużo, to może być szkodliwe. Więc jeśli chodzi o poziom cukru we krwi, chodzi o równowaga

 

 

Co tak naprawdę oznacza zrównoważony poziom cukru we krwi?

Po pierwsze, wyjaśnijmy coś sobie. Naturalna skłonność organizmu do rozkładania i przetwarzania przyswajalnych węglowodanów w glukozę, która później zostanie wykorzystana na energię Wola powodują wzrost poziomu glukozy. To zupełnie normalne. Insulina jest uwalniana, komórki wykorzystują glukozę do wytwarzania energii i-jak w zegarku – poziom glukozy wraca do normy. Porządek przywrócony. Ale gwałtowne wzrosty i spadki poziomu glukozy mogą wysłać rzeczy na południe. Prawdopodobnie słyszałeś o “skokach glukozy” (wzloty cukru, upadki cukru itp.). To jest, gdy poziom cukru we krwi gwałtownie wzrasta, a organizm nadmiernie kompensuje, wysyłając zbyt dużo insuliny do krwiobiegu: przysłowiowy wysoki, przerażający wypadek. Zawroty głowy, mgła mózgowa, stres, ból głowy, wyczerpanie i wieszaka—wśród wielu innych objawów—mogą wystąpić.

Z drugiej strony,” gdy poziom cukru we krwi jest zrównoważony, organizm jest w stanie lepiej uzyskać dostęp do zmagazynowanej energii, co prowadzi do poprawy jasności umysłu, poziomu energii i nastroju”, wyjaśnia dr Perez. Nasze ciała mówią do nas nieustannie, wysyłając nam sygnały wskazujące sposoby, w jakie możemy dbać o siebie lepiej, a my nie zaczniemy czuć się lepiej (lub czując nasze najlepsze jeśli nie zaczniemy słuchać.

“Chodzi o zwrócenie uwagi na to, jak nasze ciało naprawdę się czuje”, zgodziła się Dr Janine Mahon, lekarz medycyny chińskiej. “Kiedy jemy coś słodkiego, podczas gdy czuje się dobrze w tej chwili i może wypełnić emocjonalną potrzebę, możemy czuć się trochę wyczerpany po. Ale zawsze masz okazję się zaciekawić, zapytać, jak czuje się Twoje ciało i umysł, i zacząć od nowa.”Zaufaj sobie, kontynuuj z pewnością siebie i czerp korzyści ze stylu życia równoważącego poziom cukru we krwi. Jeśli nie masz pewności co do stanu your poziom cukru we krwi, często występują objawy niezrównoważony poziom cukru we krwi, lub po prostu chcesz dowiedzieć się więcej o swoim ciele, skonsultować się z lekarzem. 

 

 

Pokarmy pomagające zrównoważyć poziom cukru we krwi

Aby zapewnić dalszy wgląd w zrozumienie, jak dieta wpływa na poziom cukru we krwi i wykorzystać tę wiedzę, aby * faktycznie * poczuć się lepiej, stuknąłem Dr Mahon. Dobra wiadomość jest taka, że szeroko rozpowszechniona mądrość nadal brzmi prawdziwie i nie musi być taka skomplikowana: jedz pełnowartościowe źródła błonnika, białka i tłuszczów. “Jedz dietę whole foods, aby nie było nadmiaru cukru we krwi biegnącego przez organizm” – zasugerowała. Ulubionymi Dr Mahon są orzechy, jajka, rośliny strączkowe, fasola i ryby.

Dr Perez podkreślił znaczenie spożywania diety, która zawiera wiele produktów o niskiej glikemii. Innymi słowy, skoncentruj się na owocach o wysokiej zawartości błonnika, warzywach i roślinach strączkowych, więc jeśli twoja nocna gra owsiana jest silna, rób to, co robisz. Wiadomo, że błonnik spowalnia trawienie węglowodanów i wchłanianie cukru w organizmie, co powoduje stopniowy wzrost poziomu cukru we krwi po posiłku lub przekąsce (w przeciwieństwie do skoków i awarii). Kiedy jesz posiłek lub przekąskę o wysokiej zawartości węglowodanów prostych, spróbuj dodać do każdego posiłku pokarmy o wysokiej zawartości błonnika, takie jak zamawianie warzyw na pizzy lub owoców z deserem, aby pomóc organizmowi spowolnić trawienie węglowodanów.

Spożywanie wystarczającej ilości zdrowych tłuszczów i białka jest również kluczowe. Dla tłuszczów, zdecydować się na całej żywności wybiera jak awokado i orzechy (lub TikTok-ulubiony oliwy z oliwek shot!). Aby uzyskać satysfakcjonujące białko, wybierz grecki jogurt, twarożek, jajka i chude mięso, aby pozostać zadowolonym i utrzymać stały poziom głodu. Na koniec dodatkowa wskazówka, aby spróbować samemu: w Rewolucja Glukozowa, Inchauspé pisze, że popijanie napoju na bazie octu (takiego jak łyżka octu jabłkowego zmieszanego z dużą szklanką wody) przed zjedzeniem cukru może złagodzić skutki powstałego skoku glukozy. Podobnie jak w przypadku każdej odnowy biologicznej lub zmiany diety i rutyny, skonsultuj się z lekarzem i bądź własną świnką morską, aby określić, jak czuje się Twoje ciało.

 

 

Nawyki stylu życia, aby pomóc zrównoważyć poziom cukru we krwi

Być zamierzone o jak jesz

Z tymi potrawami teraz w spiżarni i lodówce, ważne jest również, aby wiedzieć, że nie tylko co jesz, ale także jak jesz to, co ważne. Jedzenie się liczy! Inchauspé zalecane począwszy od błonnika najpierw (warzywa, rośliny strączkowe, itp.), białko i tłuszcz na drugim miejscu, a skrobia i cukry na ostatnim. W rzeczywistości badanie przeprowadzone na Cornell University w 2015 wykazało, że wykonując tę kolejność, ogólny skok glukozy może zostać zmniejszony o 73%. Jeśli po konkretnym zamówieniu wydaje się mylące lub Restrykcyjne (ponieważ jedzenie ma być cieszone, a jedzenie ma być intuicyjne), pamiętaj o tym: miej zbilansowany posiłek pełen warzyw lub owoców, białka i zdrowych tłuszczów przed oddaniem słodyczy lub decydując się na smaczną bułkę obiadową, gdy to możliwe. Innymi słowy, nie, nie musisz wycinać swoich ulubionych potraw. Zamiast tego należy pamiętać o większej równowadze w posiłkach, zamawiając stronę jaj i awokado z tostami francuskimi i mieć sałatkę wypełnioną błonnikiem przed ulubionym daniem z makaronu.

 

Ćwiczenie (właściwy sposób)

Ćwiczenia to kolejny świetny sposób, aby utrzymać poziom cukru we krwi w ryzach. Dr Perez zawsze zaleca ćwiczenia jako skuteczny sposób, aby utrzymać poziom cukru we krwi zrównoważony. “Ćwiczenia pomagają zwiększyć wrażliwość na insulinęivity, co może pomóc organizmowi lepiej regulować poziom cukru we krwi ” – wyjaśniła. “Może również obniżyć poziom stresu, co może pozytywnie wpłynąć na poziom cukru we krwi.”Jeśli chodzi o ruch, który obniża poziom cukru we krwi, obowiązuje ogólna zasada: najlepszą formą ćwiczeń jest ta, którą faktycznie wykonasz (i wykonasz konsekwentnie). Dr Mahon uwielbia delikatne treningi, takie jak chodzenie, joga, pływanie i qi gong, aby upewnić się, że nie wyczerpujesz ciała energii. 

 

Więcej snu

Ilość czasu i jakość naszego snu mają znaczący wpływ na prawie każdy aspekt naszego życia i zdrowia—w tym poziom glukozy. Według Sleep Foundation, nasz rytm dobowy naturalnie podnosi poziom cukru we krwi, zarówno w nocy, jak i za każdym razem, gdy śpimy. Kiedy dobrze wypoczywamy (re: regenerujący, odmładzający sen), aktywnie obniżamy niezdrowy poziom glukozy. Z drugiej strony, zły sen lub brak snu jest uważany za czynnik ryzyka zwiększonego poziomu cukru we krwi. Znajdź nocną rutynę, która najlepiej pomoże Ci drzemać, i śledź i powtarzaj codziennie.

 

 

Ten artykuł ma na celu dostarczenie inspiracji, aby pomóc ci osiągnąć swoje cele zdrowotne, a nie jako leczenie schorzeń. Przed rozpoczęciem jakichkolwiek zabiegów, suplementów lub procedur produktu należy skonsultować się z lekarzem. Zawsze zasięgaj porady swojego lekarza lub innego wykwalifikowanego dostawcy zdrowia w przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących stanu zdrowia. Nigdy nie lekceważ profesjonalnej porady medycznej lub opóźnienia w szukaniu go z powodu czegoś, co przeczytałeś w tym artykule.

 

11 porad popartych przez ekspertów, aby poprawić zaparcia i być bardziej regularnym