Najnowszym trendem Wellness TikTok jest “wewnętrzny prysznic” –to bardzo proste, ale czy naprawdę może poprawić trawienie?

Jako ktoś, kto zajmuje się problemami “hydrauliki” od tak dawna, jak pamiętam, jestem zaintrygowany (i kusi) każdym hack wellness, który obiecuje lepsze trawienie. Ale ponieważ badałem wszystkie rzeczy dotyczące zdrowia jelit, jakby to była moja praca, jestem również sceptyczny wobec wszelkich trendów brzmiących zbyt dobrze, aby być prawdziwym. Więc kiedy natknąłem się na “wewnętrzny prysznic” na TikTok, naturalnie musiałem kopać głębiej. Woda, nasiona chia i mikstura soku z cytryny zostały reklamowane, aby “prysznic” przewodu pokarmowego i pomóc przenieść rzeczy wzdłuż, ale czy to sprawdzić? Zbadałem twórcę eliksiru, Dr Daryla Gioffre ‘ a i poprosiłem innych ekspertów w dziedzinie zdrowia o opinie na temat tego, czy “wewnętrzny prysznic” jest zanikającą modą, czy wart jest całego szumu.

 

@ jacvanek

Wypróbuj wewnętrzny prysznic z nasionami chia, żebyś nie musiał. # internalshower #zaparcia #ibs #travelhack

Dua Lipa-Jack Harlow

 

Co to jest ” prysznic wewnętrzny?” 

Chociaż ukuty termin nie może być bardziej niejasny, sam napój jest prosty i prosty: sześć uncji wody, dwie łyżki nasion chia i wycisk organicznej cytryny. Prawdopodobnie słyszałeś o nasionach chia, ale być może nigdy nie próbowałeś tak zwanego superfood. Małe (zwykle czarne) nasiona są pełne przeciwutleniaczy, minerałów, błonnika i kwasów tłuszczowych omega-3, a po zmieszaniu z płynem tworzą żelową konsystencję. Podczas gdy zajmują centralne miejsce w najnowszym TikTok wellness sensation, nasiona chia były podstawą w starożytnej diecie Azteków i Majów i były używane dla ich korzyści zdrowotnych od wieków.

Dr Daryl Gioffre, dietetyk Gwiazdy, autor Get Off your Sugar and Get Off Your Acid, i mózgi stojące za napojem wirusowym, wymyślił przepis po latach cierpiących na zespół jelita drażliwego i napadów zaparcia, biegunki i krwawych stolców. “Zacząłem eksperymentować i zdałem sobie sprawę, że dwie łyżki nasion chia były idealną ilością dla mojego TONIKA gojącego jelita, ponieważ dało mi 10 gramów błonnika (około 30% naszego wymaganego dziennego spożycia) i taką samą ilość kwasów tłuszczowych omega-3, Jak cztery uncje łososia, który jest niezbędny do zmniejszenia stanu zapalnego w przewodzie pokarmowym, dużego składnika zaparć”, powiedział dr Gioffre. Aby uzyskać jak najwięcej z zastrzyku, Dr Gioffre zasugerował przyjmowanie go na pusty żołądek: minimum 30 minut przed jedzeniem i co najmniej 90 minut po. 

 

Jak to działa? 

Jeśli nadal nie jesteś przekonany, że nasiono chia jest wszystkim, co jest pęknięte, usiądź wygodnie. “Nasiona Chia są niesamowitym źródłem zarówno rozpuszczalnego błonnika, jak i nierozpuszczalnego błonnika, co czyni je świetnymi na zaparcia”, wyjaśnia Erin Judge, zarejestrowany dietetyk specjalizujący się w zaburzeniach trawienia i założyciel Gutivate. “Rozpuszczalny błonnik pomaga w zmiękczaniu i formowaniu stolca, dzięki czemu może łatwiej przechodzić przez jelita, a nierozpuszczalne włókno dostarcza paszy objętościowej do stolca, aby zwiększyć ruchliwość jelit, lub taboret porusza się z prędkością przez jelita.”  

Połączenie bogatego w składniki odżywcze suplementu z wodą, w tym przypadku, jest tam, gdzie dzieje się magia. “Trend wewnętrznego prysznica polega po prostu na nawilżaniu nasion chia i szybkim spożyciu znacznej części” – stwierdził sędzia. “Nasiona chia nie tylko zaczną stymulować ruch w jelitach, gdy się poruszają, ale woda również pomoże w ruchuent. Dla tych, którzy mają zaparcia, może to pomóc w stymulowaniu ruchu, który uwalnia przechowywany stolec lub to, co znajduje się w okrężnicy, i pomóc w regularności, ponieważ nasiona chia nadal poruszają się przez cały przewód pokarmowy.”Dr Hendriks, lekarz z certyfikatem zarządu i praktyk medycyny funkcjonalnej w Salvo Health, dodał, że sok z cytryny, trzeci składnik napoju, zawiera kwas cytrynowy, który może stymulować żołądek do produkcji kwasu żołądkowego, aby wspomóc trawienie. TikTok gimmick czy nie, Nasiona chia i cytryna idą w moim zestawie narzędzi dobrego samopoczucia. 

 

@ drlindseyschmidt

Wewnętrzny prysznic? Czy warto pomagać przy zaparciach!? # internalshower #zaparcia #ibs #travelhack #wzdęcia

Muzyka do restauracji Sushi-Harry Styles

 

Powinieneś spróbować?

Wirusowy trend ma ponad 189 milionów wyświetleń i liczy na TikTok, więc prawdopodobnie warto spróbować (kalambur), prawda? “Jeśli szukasz sposobów, aby zwiększyć spożycie błonnika i płynów, nie widzę szkody w dawaniu tego zastrzyku, ale prawdopodobnie istnieje kilka bardziej zabawnych i smacznych sposobów na osiągnięcie tego samego celu”, odpowiedział Dr Hendriks. “Moja jedyna Uwaga polega na tym, że nagły wzrost spożycia błonnika może prowadzić do gazu i wzdęć u niektórych osób, więc ważne jest stopniowe zwiększanie tych bogatych w błonnik pokarmów i monitorowanie objawów.”Sędzia ostrzegł, że dla tych, którzy mają zapalenie jelit, uszkodzenie jelit lub zapalenie uchyłków/uchyłkowatość, nasiona chia mogą powodować jeszcze większe podrażnienie, co może prowadzić do silnego bólu i biegunki.

Jeśli” wewnętrzny prysznic ” nie jest Twoim rodzajem #TikTokMadeMeDoIt, Jenn Baswick, zarejestrowany dietetyk, certyfikowany intuicyjny doradca żywieniowy, trener wizerunku ciała i założyciel intuicyjnego dietetyka, zasugerował dodanie nasion chia (jedna łyżka stołowa na początek) do produktów, które są już częścią twojej diety, takich jak jogurt, płatki owsiane lub smoothie, lub stopniowe włączanie innych źródeł błonnika do rotacji posiłków (pomyśl: całe ziarna, fasola, rośliny strączkowe, warzywa, orzechy i nasiona). Dr Hendriks zalecił zastąpienie nasion chia siemieniem lnianym, które ma nieco niższą całkowitą zawartość błonnika i większy procent rozpuszczalnego błonnika, jeśli doświadczasz gazu i wzdęć podczas spożywania nasion chia. Ale nie możesz się pomylić z dobrymi warzywami i owocami. “Jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie spożycia błonnika jest spożywanie dwóch do trzech porcji kolorowych owoców i warzyw dziennie, dzięki czemu nie tylko otrzymujesz błonnik przyjazny jelitom, ale także wszystkie prozdrowotne składniki odżywcze”, powiedział dr Hendriks. 

Jak w przypadku każdego hack wellness, nie ma jednego uniwersalnego lekarstwa. Sędzia wyraził, że najlepiej skonsultować się z zarejestrowanym dietetykiem, który specjalizuje się w trawieniu, aby uzyskać bardziej spersonalizowane podejście. Baswick zostawił nam ostatnią radę: “zrób krok w tył, zakwestionuj jego wiarygodność, zrób badania z wiarygodnych źródeł, takich jak zarejestrowani dietetycy i lekarze, i zadaj sobie pytanie, czy naprawdę warto, czy jest to przyjemne dla Ciebie i Twojego ciała. Nie zmuszaj się do picia czegoś tylko dlatego, że jest to trendy na TikTok.” 

 

 

Uważność to niedoceniany sekret zdrowszego trawienia