Na Okres? Oto poradnik na ten czas miesiąca

To ten czas w miesiącu, kiedy skurcze, wzdęcia, zmęczenie i inne nieszkliwione objawy tyłu ich brzydkie głowy. Zgadza się-mówię o tym, co Cher Horowitz nazywa ” surfowaniem po karmazynowej fali “(patrz: Clueless), inaczej znany jako okres. Dobre wieści? Z odrobiną TLC dla Twojego umysłu i ciała, możesz zmienić przerażający tydzień w okazję, aby dostroić się do siebie i swoich potrzeb i po prostu iść z prądem (gra słów przeznaczona). Czytaj dalej, aby zapoznać się z praktykami samoopieki okresowej, które należy włączyć w ciągu tygodnia miesiączki, aby uhonorować, świętować i skontaktować się ze swoim ciałem.

 

1. Odżywiaj swoje ciało pokarmami bogatymi w żelazo

Prawdopodobnie słyszałeś o synchronizacji cyklu, lub dokonywania zmian stylu życia w zależności od wahań hormonalnych, które występują w ciągu miesiąca. Innymi słowy, Cycle Syncing Method ® sugeruje zmianę rutyny w celu wsparcia potrzeb organizmu w oparciu o różne fazy cyklu miesiączkowego.

Podczas okresu (AKA fazy menstruacyjnej), poziom hormonów spada, pozostawiając uczucie coś, ale energiczny. Teraz jest czas, aby załadować swój talerz z pokarmów bogatych w składniki odżywcze i żelaza i upewnij się, że spożywasz wystarczającą ilość kalorii. Jeśli chodzi o źródła białka, pomyśl o dzikim łososiu, wołowinie, kurczaku lub indyku. Wegańskie czy Wegetariańskie? Nie ma sprawy! Zaopatrz się w soczewicę, ciecierzycę lub fasolę pinto. I oczywiście nie możemy zapomnieć o warzywach. Rozważ ciemne, liściaste warzywa, takie jak szpinak, chard i jarmuż, aby być najlepszymi przyjaciółmi w tym tygodniu. Na koniec dodaj zioła i przyprawy, takie jak kurkuma, imbir i cynamon, do potraw, aby zwiększyć dobroć przeciwzapalną.

 

 

2. Bądź nawodniony  

Wiesz, że motywacyjna butelka wody, którą mówiłeś, że musisz dostać (bo mała zachęta nigdy nie boli)? Cóż, teraz jest czas, aby “dodać do koszyka” (Amazon Prime FTW), ponieważ nawodnienie jest kluczowe, zwłaszcza na tym etapie. Daj ekspres do kawy (lub barista, jeśli jesteśmy szczerzy) przerwę w tym tygodniu i zamień filiżankę joe NA herbaty bez kofeiny, takie jak herbata z liści czerwonej maliny. Liść czerwonej maliny jest pełen składników odżywczych, w tym witamin A, C i E, a także wapnia, żelaza i potasu. Nadal nie jesteś przekonany? Badanie wykazało, że czerwone liście malin mogą zmniejszyć skurcze menstruacyjne spowodowane skurczami mięśni miednicy (przepraszam, podczas gdy idę wyczyścić cały inwentarz Whole Foods herbaty z liści malin). 

 

3. Bądź łagodny w swoich treningach

Zauważyłeś kiedyś, jak kuszące staje się Twoje łóżko z początkiem okresu? Podczas gdy przytulanie się w łóżku przez cały tydzień nie jest realistyczne (dziewczyna może marzyć), słuchaj swojego ciała i unikaj wkładania ciała w jakiekolwiek intensywne ćwiczenia. Naciśnij pauzę podczas treningów HIIT, treningu maratońskiego lub dowolnych sesji inspirowanych kamieniami. Zamiast tego wybierz lżejsze formy ćwiczeń o niskim wpływie, takie jak chodzenie, rozciąganie, Pilates lub Joga regenerująca. Możesz też uzyskać endorfiny, wchłaniając witaminę D, wybierając się na wycieczkę na świeżym powietrzu, biegając lub pływając. Oczywiście, pobyt aktywny w okresie ma wiele korzyści, jak zmniejszenie zmęczenia i wahania nastroju, ale jeśli czujesz się szczególnie wyczerpany, nie ma nic złego z biorąc dzień lub dwa odpoczynku. 

 

4. Zaplanuj czas w kalendarzu na R&R

Kiedy jesteś przyzwyczajony do szybkiego, go-go-go stylu życia, może być trudno-nawet niewygodnie—pozwolić sobie na odpoczynek. Możesz być przyzwyczajony do ciągnięcia 6o-godzinnego tygodnia pracy lub podwójnej rezerwacji calendar, ale w tym tygodniu to nie jest czas, aby iść pełną parą. Raczej poświęć tydzień, aby zwolnić i znaleźć czas dla siebie. Rozjaśnij swój harmonogram z mniejszą liczbą spotkań w pracy i obowiązków społecznych; Zablokuj czas na ciepłą kąpiel lub Masaż; bądź seksowny, jeśli jesteś na to gotowy, lub romans z miłością własną, jeśli seks nie jest w kartach; wyjdź na zewnątrz i połącz się z ziemią poprzez uziemienie; i Zoptymalizuj swoje Zzz, utrzymując chłodną sypialnię i opierając się “jeszcze jednemu epizodowi”. 

 

 

5. Puść to, co może cię powstrzymywać

Tak jak macica zrzuca wyściółkę w ciągu tygodnia okresu, nadszedł czas, aby zastanowić się nad sobą i uwolnić wszystko, co już Ci nie służy, niezależnie od tego, czy są to ludzie, nawyki, przekonania, czy praca. Według Alisy Vitti, twórcy Cycle Syncing Method®, ta faza jest optymalnym czasem na ocenę Twojego życia i przetworzenie Twoich odbić, ponieważ twój poziom jasności i intuicji jest na szczycie. Co możesz puścić z tego, co powstrzymuje cię przed byciem twoim najwyższym ja? I w ten sposób, co można stworzyć przestrzeń dla? Spróbuj wdrożyć Dziennikarstwo, manifestację lub medytację, aby poprowadzić Cię do najlepszego życia. 

 

6. Rozważ alternatywne produkty menstruacyjne

Tak wygodne, jak tampony, nie są ekonomiczne ani przyjazne dla środowiska, a używanie ich wydaje się sprzeczne z intuicją, gdy chodzi o uwolnienie i umożliwienie przepływu. Dzięki wielu innowacyjnym i zrównoważonym substytutom tradycyjnych produktów z epoki, dokonanie zmiany nigdy nie było łatwiejsze. Zanim ” Flo ” pojawi się ponownie, rozważ sięgnięcie po kobiece alternatywy pielęgnacyjne, takie jak Bielizna miesiączkowa, kubki menstruacyjne lub krążki menstruacyjne. A jeśli znajdziesz się w szczypcie i uciekasz do najbliższej apteki (wszyscy tam byliśmy) lub po prostu wolisz używać tamponów, idź drogą organiczną (bez dodatków chemicznych). Ponieważ uważność na swoje ciało i planetę nie musi się wzajemnie wykluczać. 

 

Jak leczyć problemy z okresem, według tego wirusowego eksperta holistycznego