Jesteś nowy w dziennikarstwie? Oto podpowiedzi, hacki i wszystko, co musisz wiedzieć o dopasowaniu go do swojej rutyny

Do niedawna mój dziennik i ja byliśmy niczym więcej niż znajomymi, którzy obowiązkowo kiwali głową lub” Witaj”, gdy zdarzyło nam się spotkać. Od siedzenia na biurku do szafki nocnej do blatu kuchennego (moja próba sprawdzenia, czy jego lokalizacja zrobi różnicę), zawsze wpatrując się we mnie, zrzędząc, aby wypełnić swoje strony. Kiedy wkładałem pióro na papier, często było to z poczucia winy, a moje wpisy były powierzchowne i w żaden sposób nie były spójne. Ale to wszystko zmieniło się ,gdy dowiedziałem się (i napisał) o manifestacji journaling. Teraz jest kotwicą mojego dnia-częścią mojej codziennej rutyny, aby uziemić mnie i przepracować każdy niepokój.  

Dla mnie kupowanie nowego błyszczącego dziennika pomaga przywrócić mój nawyk dziennikarski, gdy zaczyna się wydawać przyziemny. W końcu to puste płótno z nieskończonymi możliwościami. Ale jeśli jesteś nowy w dziennikarstwie, może to być zniechęcające i pozostawić cię z pytaniem: “od czego zacząć?”I “O czym piszę?”Dobrą wiadomością jest to, że nie ma dobrego lub złego sposobu na dziennik. Znalezienie tego, co działa najlepiej, aby rozpocząć i trzymać się praktyki na bieżąco jest wszystko, czego potrzeba. Czytaj dalej dla początkujących przewodnik po dziennikarstwie. Witamy w Dzienniku 101. Będziesz chciał robić notatki. 

 

 

Jak zacząć

1. Określ swoje”dlaczego”

ICYMI, Dziennikarstwo przeżywa renesans i nie bez powodu. Od łagodzenia stresu po zarządzanie lękiem, ciężko byłoby znaleźć kogoś, kto go wypróbował i nie poleciłby go ze względu na wiele korzyści i zastosowań. Może szukasz nowego, kreatywnego gniazdka lub chcesz zmienić rutynę samoopieki. A może potrzebujesz zasobów do pracy z ograniczającymi myślami lub odkrywania swoich uczuć. Wiedza o tym, dlaczego wskakujesz do pociągu dziennikarskiego, pomoże cię zmotywować i pozostać w nim zaangażowanym. A gdy już wybierzesz swój cel, twoje doświadczenie dziennikarskie będzie miało znacznie wyraźniejszą ścieżkę. 

 

 

2. Wybierz swój pojazd 

Jest coś w sile pisania ręcznie, co pomaga nam uczyć się i zatrzymywać fakty, przetwarzać emocje i ponosić odpowiedzialność za osiąganie naszych celów. To powiedziawszy, nie ma zasady, która mówi, że dziennik musi być w formie zeszytu. Bądźmy prawdziwi: wszyscy żyjemy na laptopach i telefonach i możemy pisać i pisać nasze myśli podczas snu. Innymi słowy, jeśli Korzystanie z nośnika cyfrowego, takiego jak aplikacja dziennikarska, Dokumenty Google lub funkcja nagrywania w telefonie, jest wygodniejsze i skuteczniejsze dla Twój praktyka pisania, idź z tym. Jeśli używasz pióra i papieru, znajdź monitowany dziennik lub całkiem pusty dziennik, który chcesz zobaczyć na biurku. Podsumowując: Wybierz sposób dziennikarstwa, który uważasz za najbardziej sprzyjający dla Ciebie i Twojego stylu życia.

 

Co dziennik

Wyrzuć wszelkie uprzedzenia, że to, co piszesz, musi brzmieć dobrze-a co dopiero być głębokie-i sprawdź swoją wewnętrzną krytykę przy drzwiach (nie jest tu mile widziana!). Po prostu włóż wybrany długopis do ręki, wyłącz Tryb edycji i pozwól przepływać myślom. Pamiętajcie, dziennikarstwo jest osobistą podróżą wolną od osądów. Łatwiej powiedzieć niż zrobić, prawda? Oto pięć monitów, które pomogą Ci zacząć, a także pięć rodzajów metod dziennikarskich, z którymi idą w parze:

 

1. Dziennik wdzięczności: “za jakie trzy rzeczy jesteś dziś wdzięczny?”

Nic dziwnego, że wyrażanie wdzięczności zostało pokazane heighten ogólne samopoczucie i wdzięczność journaling jest łatwym i skutecznym sposobem, aby uczynić go częścią codziennego schematu. Nie zastanawiaj się nad tym: zanotuj pierwsze trzy rzeczy, które przychodzą na myśl, bez względu na to, jak z pozoru są banalne. Może to być latte matcha, którą sobie traktowałeś, twój partner za zaskoczenie cię kwiatami, nieznajomy w sklepie spożywczym, który zapłacił ci komplement, lub twój pies, który nigdy nie opuścił cię, gdy byłeś w łóżku przez cały dzień z przeziębieniem. 

 

2. Future-self journaling: “za pięć lat jestem…”

Czy kiedykolwiek marzysz o tym, co przyniesie twoja przyszłość? Czy zdałeś sobie z tego sprawę, czy nie, łączyłeś się ze swoją przyszłą jaźnią. Refleksja nad tym, kim jesteś dzisiaj, podczas wyznaczania celów, aby stać się najlepszą wersją siebie, jest podstawą przyszłego dziennikarstwa. Pamiętając o swoim życiu za pięć lat, bądź realistą, kim będziesz i co osiągniesz. Co robisz? Co masz na sobie? Gdzie jesteś? Z kim jesteś? Aby zbliżyć Cię o krok do stania się swoją przyszłą jaźnią, zacznij pokazywać się jako osoba, którą dziś sobie wyobrażasz.

 

3. Manifestacja: “co Ci już nie służy?”

Niezależnie od tego, czy zamierzamy, czy nie, trzymamy się ludzi, rzeczy, miejsc, okoliczności, myśli lub zachowań (mógłbym tak dalej i dalej), które mogą przeszkadzać nam w osiągnięciu naszych celów. Umieszczając na stronie to, co już Ci nie służy, identyfikujesz obszary swojego życia, które wysysają twoją energię, podejmujesz świadomą decyzję, by pozwolić im odejść i uwalniasz ich kontrolę nad tobą i twoim życiem. Kiedy aktywnie odpuszczasz swoje przywiązania, robisz miejsce dla nowych relacji, możliwości i przekonań, które dostarczają Ci wartości i które są zgodne z tym, co chcesz zamanifestować. 

 

 

4. Bullet journaling: “lista działań lub nawyków, które możesz rozpocząć w przyszłym miesiącu, aby zapewnić szczęśliwsze i pełniejsze życie”

Jedną z najlepszych części dziennika jest to, że jest to osobiste doświadczenie i możesz zrobić to, co chcesz. Bullet journaling przenosi go na inny poziom-niebo jest granicą. Niezależnie od tego, czy chodzi o codzienne nawyki, cele finansowe, pozytywne afirmacje ciała, osoby, z którymi chcesz się połączyć, planowanie posiłków, sen czy nastrój, Twój dziennik służy do śledzenia tego, co jest ważne dla Ciebie i tylko ciebie. Więc jeśli ćwiczysz 4 razy w tygodniu, to chcesz zmiażdżyć w czerwcu (ktoś jeszcze w ćwiczeniach?), zobowiąż go na papierze. Zapisanie pożądanego nawyku nie tylko pomoże Ci śledzić postępy, ale także będzie Cię rozliczać. 

 

5. Mood journaling: “co czujesz i dlaczego?”

Bycie w kontakcie ze swoimi emocjami jest potężnym atrybutem, z którego można być dumnym. Wpisz: mood journaling. Kiedy wymieniasz i notujesz swoje emocje (np. zły, smutny, szczęśliwy lub mieszany worek), identyfikujesz swoje uczucia, dajesz sobie przestrzeń do ich przetwarzania i albo je akceptujesz, albo opracowujesz plan, jak nimi zarządzać. Próba zrozumienia, skąd biorą się Twoje emocje, wymaga spojrzenia w głąb siebie i bycia szczerym wobec siebie. Nie każda negatywna emocja będzie potrzebować lub mieć rozwiązanie, ale pisanie jej może pomóc ci zrealizować produktywne sposoby reagowania na nią, które możesz dodać do swojego arsenału. 

 

Jak zrobić z tego nawyk

Co roku podejmujemy uchwały i przypominamy, że trzymanie się ich wymaga powtórzenia. Według badań przeprowadzonych w European Journal of Social Psychologia, trwa średnio 66 dni, aby utrwalić nowy nawyk. Mając to na uwadze, rozważ pisanie wpisów regularnie, czy to codziennie, co drugi dzień, czy raz w tygodniu. Co do której pory dnia najlepiej usiąść i dziennik? Eksperymentuj z tym i decyduj. Spróbuj odłożyć swoje myśli na papier z samego rana na kilka dni. Jeśli to nie jest w porządku, otwórz swój dziennik w nocy lub w dowolnym momencie, kiedy czujesz się do tego zmuszony.

Niezależnie od ustalonej spójności lub pory dnia, stwórz cel dla swojej rutynowej pracy z dziennikiem, za którym możesz realistycznie nadążyć. Ale nie zadręczaj się, jeśli przegapisz kilka dni lub tygodni (życie się dzieje). A jeśli trzymanie się ścisłego harmonogramu sprawia, że dziennikarstwo wydaje się kolejnym zadaniem do dodania do już długiej listy zadań, pisz, gdy czujesz się podekscytowany lub masz dokuczliwe myśli. Dziennikarstwo nie powinno czuć się zmuszone lub jak ciężar. 

 

 

90 Dziennik podpowiada, kiedy nie masz o czym pisać