Jak przezwyciężyć strach, że nie jest wystarczająco dobry

Bałem się otworzyć własny biznes. Nawet po latach sukcesów, mam straszne chwile każdego dnia. Czasami martwię się, że nie jestem wystarczająco inteligentny, zbyt produktywny lub zbyt utalentowany, by to zadziałało. W niektórych dniach powiem sobie, że nie jestem wystarczająco kompetentny, aby odnieść sukces, a w innych jestem przekonany, że każdy sukces, jaki do tej pory osiągnąłem, jest fuksem i wynikiem szczęścia i wyczucia czasu (nie moich własnych umiejętności i ciężkiej pracy). Oczywiście czasami czuję się pewniej, ale trudno uniknąć strachu, że nie będę wystarczająco dobry lub poczuję się jak oszust. 

Strach przed byciem “wystarczająco dobrym” jest wszechobecny. Bez względu na to, jak duży sukces osiągniemy, zastanawiamy się, czy naprawdę na to zasługujemy. I to nie kończy się na naszym życiu zawodowym. Wątpimy w nasze możliwości jako partnera, przyjaciela lub rodzica. Chociaż to normalne mieć takie uczucia, nie musi to być (i nie powinno być) normą. Są szkodliwe dla naszego życia osobistego, celów zawodowych i relacji, które mamy z sobą. Czytaj dalej, jak raz na zawsze przezwyciężyć uczucie, że nie jesteś wystarczająco dobry. 

 

 

Więc dlaczego nie możesz zapomnieć, że czujesz się nieodpowiedni?

Istnieje wiele czynników, które mogą przyczynić się do tego, że nie czujesz się wystarczająco dobrze, jak nierealistyczny wizerunek kobiet w mediach, presja ze strony zewnętrznych źródeł, takich jak rodzic lub szef, czy nasz własny brak pewności siebie. Jeśli rozpoznamy i zwrócimy uwagę na źródło naszej zwątpienia w siebie, istnieje większe prawdopodobieństwo, że będziemy tego świadomi i będziemy w stanie przez to przebrnąć, gdy zacznie się wkradać. Niezależnie od tego, jaka jest przyczyna twojego syndromu oszusta, prawdopodobnie pochodzi od jednego (lub obu) z największych zwolenników niskiej samooceny. Poniżej znajdują się dwa powody, dla których nie jesteś w stanie przezwyciężyć strachu, że nie jesteś wystarczająco dobry:

 

Ciągle porównujesz siebie do innych

Jako społeczeństwo zidentyfikowaliśmy namacalne wyznaczniki sukcesu: ładny dom, Długotrwały związek, zarabianie określonej pensji lub określony typ ciała. Porównujemy się do przyjaciół, członków rodziny i influencerów w mediach społecznościowych, którzy osiągnęli te “osiągnięcia”, niezależnie od tego, jaka może być ich rzeczywistość. Media społecznościowe odgrywają ogromną rolę, ponieważ łatwo jest porównać najgorsze części swojego życia do bębna podświetlenia czyjegoś. poprzez nasze niekończące się przewijanie utknęliśmy na kole chomika, pragnąc tego, co inni mają i czując, że zawsze robią coś lepszego. 

 

Masz wysokie oczekiwania wobec siebie

Czasami strach przed niewystarczającą ilością pochodzi z wewnętrznych, a nie zewnętrznych źródeł. Jeśli nazywasz siebie perfekcjonistą lub rzadko zatrzymujesz się, aby świętować osiągnięte cele, Twoje własne oczekiwania mogą wystawiać Cię na syndrom oszusta. Jak pisze Brené Brown w Dary niedoskonałości: porzuć to, kim myślisz, że powinieneś być i Ogarnij to, kim jesteś“Perfekcjonizm jest autodestrukcyjny po prostu dlatego, że nie ma czegoś takiego jak doskonałość.”

Oczywiście powinieneś wyznaczać cele, ustalać priorytety samodoskonalenia i naciskać na siebie, aby realizować to, czego pragniesz. W końcu jesteś godzien i zasługujesz na tak wiele i powinieneś wiedzieć, ile możesz (i będziesz!) osiągnąć. Ale nadal możesz kochać to, kim i gdzie jesteś teraz, patrząc z niecierpliwością na swoją przyszłość. Jeśli czujesz, że pozwalasz sobie (lub innym) w dół lub nie spełniasz oczekiwań, być może będziesz musiał ponownieodwiedź swoje “dlaczego” lub cel. Czy cele jakie wyznaczyłeś ty naprawdę chcesz, czy pochodzą ze starej linii czasu, do której się trzymasz? Zastanów się nad reorganizacją swoich ambicji w oparciu o to, kim jesteś dzisiaj i osobę, którą chcesz być.  

 

 

3 sposoby, aby przezwyciężyć strach, że nie jest wystarczająco dobry:
 

Bądź szczery i poproś o pomoc

Gdybyśmy byli bardziej transparentni co do naszego życia, lęków i tego, gdzie czujemy, że się nie zgadzamy, dowiedzielibyśmy się, że nikt nie ma tego wszystkiego razem, a bardzo niewielu ludzi czuje się “wystarczająco dobrze”.”Kiedy jedna osoba podatnie dzieli się tam, gdzie czuje się nieodpowiednia, zaczyna się efekt tętnienia, a inni wokół nich czują pozwolenie na to samo. Poproś współpracownika o pomoc z umiejętnościami, które wciąż budujesz, oprzyj się na swoich znaczących innych podczas trudnego tygodnia lub otwórz się przed najlepszym przyjacielem na temat swoich niepewności. Nie jesteśmy “wystarczająco dobrzy”, kiedy możemy żonglować tym wszystkim—karierą, związkami, dbałością o siebie-doskonale Lub osiągnąć określony typ ciała. Jesteśmy wystarczająco dobrzy, tak jak obecnie, wiedząc, kiedy poprosić o pomoc i będąc otwartym na nasze zmagania. 

 

Określ, czego naprawdę chcesz od życia

Kiedy znajduję się w trybie porównawczym, staram się rozszyfrować między moją percepcją a rzeczywistością. Jeśli kolega przedsiębiorca, którego śledzę wydaje się mieć to wszystko rozgryzione z jej działalności, podczas gdy ja czuję się jak stąpam po wodzie z moim, automatycznie myślę, że osiągnęła definicję sukcesu i zawiodłem. Czy to dlatego, że ma więcej obserwujących na Instagramie, częściej posty lub ma bardziej wymyślną stronę internetową? Sukces może oznaczać wiele różnych rzeczy, niezależnie od tego, czy jest to możliwość elastycznego harmonogramu, czy robienie tego, co Cię pasjonuje. Sukces bardzo rzadko wygląda tak samo dla wszystkich, a co więcej, jest wystarczająco dużo “sukcesu”, aby przejść dla wszystkich. 

To samo dotyczy standardów piękna: idealne ciało, w którym czujesz się najlepiej, powinno wyglądać i czuć się znacznie inaczej niż wszyscy inni. kiedy czujesz się mniej niż w porównaniu do innych ludzi, czy to ich kariera, związek, czy typ ciała, zastanów się, czy to, co porównujesz, jest naprawdę tym, co cię uszczęśliwia. Szczęście jest subiektywne-dla każdego wygląda i czuje się inaczej. Oceń, czy porównania rzeczywiście mają dla ciebie znaczenie, czy po prostu jesteś pochłonięty mentalnością, że nie jesteś wystarczająco dobry. 

 

Uświadom sobie i zapamiętaj wygrane

Kiedy znajdziesz się porównując swoje za kulisami do doskonale filtrowanych postów z czyjegoś życia, pamiętaj, że każdy ma prywatne zmagania, porażki i niepewność. Nie ma czegoś takiego jak doskonała kariera, związek, ciało lub życie, więc zamiast skupiać się na tym, czego ci brakuje, skup się na tym, co masz. Kiedy jesteśmy pogrążeni w sytuacji, w której jesteśmy niedociągnięci, nie dostrzegamy wszystkiego, co nas czeka. Za każdą zmarnowaną szansę, błąd lub wadę masz o wiele więcej powodów do dumy i wdzięczności. Poświęć trochę czasu, aby rozpoznać swoje mocne strony, sukcesy i wygrane. Zapisz je, świętuj je bez względu na to, jak małe są i wróć do nich, kiedy będziesz tego potrzebować.

 

7 kroków, które należy podjąć, gdy wkrada się zespół oszusta