Jak powstrzymać Jet Lag przed zrujnowaniem podróży, według ekspertów

Podróżujesz po strefach czasowych? Niesamowite. Zaczynasz wakacje z jet lag? Nie tak wspaniale. Podczas podróży i oglądania świata ma mnóstwo zalet, nic nie może umieścić tłumik w podróży jak przerażający jet lag. Stara się nie zasnąć lub zasnąć, czuje się wyczerpany i marudny, a problemy trawienne-kto chce sobie z tym poradzić podczas wakacji? Podczas zmiany strefy czasowej spodziewany jest pewien okres dostosowawczy, ale jet lag nie musi niszczyć podróży, więc porozmawialiśmy z ekspertami ds. zdrowia i żywienia, aby uzyskać najlepsze wskazówki i porady, aby zapobiegać jet lag i zarządzać nim. Bon voyage!

 

Czym jest jet lag?

Czasami nazywany jet lag disorder, jest definiowany przez Mayo Clinic jako ” tymczasowy problem ze snem, który może dotknąć każdego, kto szybko podróżuje przez wiele stref czasowych.”

Objawy mogą obejmować:

  • bezsenność
  • wstawanie za wcześnie
  • uczucie skrajnego zmęczenia
  • trudności z koncentracją lub funkcjonowaniem
  • zaparcia lub biegunka
  • odrzucony apetyt
  • ogólne odczucia złego samopoczucia
  • zmiany nastroju

Objawy mogą się różnić w intensywności, ale mają tendencję do gorzej im dalej od domu podróżujesz. Dostosowanie się do celu, który jest godzinę lub dwie, na przykład, różni się od skakania przez kontynenty, gdzie zegar skacze pół dnia do przodu. Na szczęście nie musisz po prostu walczyć. Bez względu na to, jak daleko jest miejsce docelowe, istnieje kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby zapobiec jet lag i zarządzać nim.

 

Ani Baran, L.ac

Akupunktura

Baran jest właścicielem i liderem akupunktury w centrum akupunktury NJ, gdzie dostosowuje zabiegi dla pacjentów, aby pomóc w zarządzaniu bólem, niepłodności, łagodzeniu stresu, lęku, utracie wagi i zapaleniu.

Vanessa Rissetto

Zarejestrowany dietetyk

Jako certyfikowany dietetyk dietetyk i współzałożyciel Culina Health, Vanessa pomaga klientom w zarządzaniu wagą, żywieniu rodziny, zaburzeniach układu pokarmowego, chirurgii bariatrycznej i PCOS.

 

Jak zapobiec jet lag

 

Przed lotem

Aby zapobiec jet lag, możesz spróbować przygotować rytm dobowy, dostosowując czas snu na kilka dni przed podróżą. “Każdy ma swój wewnętrzny zegar okołodobowy, który instynktownie mówi, że nadszedł czas, aby jeść lub spać”, powiedziała Ani Baran, licencjonowana akupunktura i właściciel Centrum akupunktury NJ w Jersey City, New Jersey. Kiedy twój typowy harmonogram zostanie odrzucony, wtedy mogą wystąpić problemy.

Przed lotem spróbuj położyć się spać godzinę wcześniej lub później (w zależności od tego, czy Strefa czasowa celu jest przed, czy za obecną), niż zwykle przygotowywałbyś swoje ciało na zmianę. Na mentalny sygnał, Ustaw zegarek na nowy czas przed wyjazdem. 

 

Źródło: @ annafoushee

 

Baran podkreśla również znaczenie zdrowego jedzenia i picia przed podróżą. Dzięki temu twoje ciało jest wyposażone w mnóstwo witamin i minerałów, które pomagają mu dostosować się do zmiany czasu.

Jeśli jesteś w akupunktury, które mogą również pomóc w zapobieganiu i trena skutki uboczne, baran powiedział. Według tradycyjnej medycyny chińskiej, sen zależy od równowagi qi, lub energii. Akupunktura może pomóc zapewnić przepływ qi jest zrównoważony przed, w trakcie i po locie, utrzymując rytm dobowy w ryzach, baran wyjaśnił.

 

Podczas lotu

Podczas lotu pij dużo wody i ogranicz kofeinę. Niektóre kawy jest OK, ale “nie trzeba dostać podniósł się na kofeinę, aby nadążyć”, powiedziała Vanessa Rissetto, zarejestrowany dietetyk i współzałożyciel Culina Health. To niezawodny sposób na rozbicie i spalenie. Zamiast tego podkreśliła znaczenie nawodnienia, które może pomóc zmniejszyć wzdęcia, które często towarzyszy podróży i pomóc odeprzeć zaparcia-częsty efekt uboczny przekraczania stref czasowych.

Słuchanie swojego ciała jest również kluczem. Jeśli twój lot odbywa się w nocy, zazwyczaj nie jest dobrym pomysłem, aby nie zasnąć w nadziei, że już zostanie skorygowany po wylądowaniu. Walka z ekstremalnym zmęczeniem tylko pogorszy sprawę, więc śpij, jeśli czujesz się zmęczony. 

 

Źródło: @ tourdelust

 

Po locie

Mayo Clinic zaleca, aby spróbować rozpocząć pracę zgodnie z lokalnym harmonogramem tak szybko, jak to możliwe po wylądowaniu. Jeśli jest dzień w miejscu docelowym, oprzeć się pokusie drzemki, a zamiast tego, wyjść na zewnątrz w naturalnym świetle. Jeśli wylądowałeś wieczorem, idź spać, kiedy miejscowi to zrobią. 

Aby poradzić sobie z objawami jet lag, należy również ograniczyć cukier do minimum. Zwłaszcza jeśli jesteś już wrażliwy na to, cukier może zakłócić sen, Rissetto wyjaśnił. Możesz doświadczyć “cukru crash”, który pozostawia uczucie senności ,ale gdy zasypiasz, “twoje ciało będzie próbowało metabolizować cały cukier, który zjadłeś,i może cię utrzymać”, powiedziała. Więc trzymaj słodycze do minimum podczas nawadniania. 

“Jeśli jesteś już opóźniony, spróbuj skupić się na pokarmach o dużej zawartości składników odżywczych, aby upewnić się, że twoje ciało otrzymuje to, czego potrzebuje”-powiedział Rissetto. “Pomyśl o warzywnych zupach, białkach, zdrowych tłuszczach i alkoholu.”Innymi słowy, uważaj na swoje ciało, gdy się dostosowuje!

I—jakbyś potrzebował wymówki-baran polecił Masaż jako sposób na przywrócenie ciała do naturalnego rytmu. “Masaże pomagają poprzez stymulację punktów akupunktury ręcznie, ale delikatnie, co może pomóc zresetować wewnętrzny zegar dobowy” – powiedziała. Masażyści mogą również skupić się na różnych częściach ciała, aby stymulować przepływ krwi i limfy oraz rozluźnić napięte mięśnie po podróży.

A jeśli próbowałeś wszystkiego bez skutku, cierpliwość jest ostatnią deską ratunku. Rissetto i Baran zgadzają się, że chociaż każdy jest inny, większość ludzi naturalnie dostosuje się w ciągu około dwóch dni.

 

6 Zmieniających Grę Hacków Podróżniczych, O Których Chcielibyśmy Wiedzieć Wcześniej