Dziennik podpowiada, że powinieneś spróbować dzisiaj, w oparciu o Typ Enneagramu

Test Enneagramu może być pouczającym narzędziem do samopoznania. Znając swój typ daje wgląd w to, co cię motywuje, wyzwania i spełnia, a także jak doświadczasz wzlotów i upadków życia. Jeśli chcesz zagłębić się nieco głębiej, sparowanie monitów dziennika z typem Enneagramu jest jednym z najlepszych sposobów przetwarzania i refleksji nad swoimi myślami, emocjami i doświadczeniami z dnia. Odkrywając swoje unikalne cechy osobowości poprzez Dziennikarstwo, możesz lepiej zrozumieć siebie i otaczający cię świat. Rozpocznij wewnętrzny dialog za pomocą jednego z tych dzienników zalecanych dla każdego typu Enneagramu.

 

Opisz szczegółowo emocje, które dziś odczułeś.

Typowi dążą do doskonałości we wszystkim, co robią i często szczycą się silnym poczuciem samodyscypliny. Chociaż ten typ przeżywa ten sam zakres niechlujnych ludzkich emocji, co wszyscy inni, nie mogą swobodnie wyrażać swojego gniewu, smutku, nerwowości, a nawet radości z obawy przed sądem. Wykorzystaj te uczucia w czasopiśmie prompt, który zaprasza Cię do opisania emocji z jak największą ilością szczegółów. Co wywołało te emocje? Jakie to uczucie? Jak zareagowałeś w swoich słowach lub czynach?

 

Jak dziś o siebie zadbałam?

Empatyczne, bezinteresowne dwójki polegają na dbaniu o innych, ale mają tendencję do szczotkowania własnych potrzeb. Poświęcanie czasu na opiekę nad sobą nie zawsze znajduje się na ich listach zadań, więc ten monit w dzienniku zachęca dwójki do refleksji nad chwilami w ciągu dnia, kiedy nadali priorytet swojemu samopoczuciu. Może to być tak proste, jak opisanie pożywnego posiłku lub uczucia po długim, parnym prysznicu. Zrób listę sposobów, w jakie stawiasz się dziś na pierwszym miejscu, jako przypomnienie, że Twoja pielęgnująca natura powinna również rozciągać się do wewnątrz.

 

Jaką wartość wniosłem do dzisiejszego świata?

Podstawowym pragnieniem osiągającego jest poczucie wartości i wartościowości, a często szukają tego uczucia poprzez osobiste osiągnięcia. Wyzwaniem dla tego typu jest oddzielenie ich własnej wartości od uwagi innych i innych zewnętrznych oznak sukcesu. Zamiast skupiać się na konkretnych osiągnięciach lub zadaniach na liście zadań do wykonania, zastanów się nad wartością, jaką wniosłeś do innych ludzi lub swojego środowiska. Być może zrobiłeś czyjś dzień z małym aktem dobroci, a może po prostu dbałeś o rośliny doniczkowe i przyczyniłeś się do wzrostu nowego życia. Ćwicz znajdowanie wartości w swoich codziennych czynach, bez względu na to, jak nieistotne mogą się wydawać.

 

Opisz swój dzień używając jak największej liczby szczegółów sensorycznych.

Czwórki typu mogą być bardzo emocjonalne i introspekcyjne, co oznacza, że spędzają dużo czasu w głowach. Zamiast zastanawiać się nad swoimi uczuciami, rzuć sobie wyzwanie, aby skupić się na konkretnych szczegółach dnia. Pomyśl przez coś, co zrobiłeś tego dnia w kategoriach tego, co wyglądało, pachniało, brzmiał, i fizycznie czułem się jak. Staraj się opisywać rzeczy dokładnie takimi, jakimi są, bez przesadzania lub minimalizowania. Celem jest ćwiczenie bycia w pełni obecnym w każdym stanie, w którym się znajdujesz.

 

Jak się dziś cofnąłem i odłączyłem?

Dzięki intensywnemu skupieniu i niezaspokojonej ciekawości Typ Fives łatwo jest się zająć i rozproszyć od codziennego życia. Jeśli kiedykolwiek zgubiłeś się w książce lub masz obsesję na punkcie nauki nowych umiejętności, wiesz, o czym mówię. W tym czasopiśmie zastanów się, co zrobiłeś dzisiaj, aby się zrelaksować i dać sobie spokój psychiczny. Może to wiązać się z gotowaniem ulubionego posiłku, rozmową z przyjacielem lub po prostu pójściem na spacer. Zanotuj zarówno uczucia, jak i fizyczne odczucia, które pojawiły się wraz z tą aktywnością.

 

Co jest najlepsze, co mi się dzisiaj przydarzyło?

Typ szósty jest podatny na myślenie w najgorszym przypadku. Spragnieni bezpieczeństwa i ochrony mają zwyczaj biegania przez wszystkie” co jeśli ” w sytuacji, skupiając się na problemach, które jeszcze się nie pojawiły. Jeśli czujesz, że lęk wkrada się, odwróć swoje myślenie oparte na strachu i skup się na najlepszej rzeczy, która zdarzyła się tego dnia. Czy coś wyszło lepiej niż się spodziewałeś? Rozwiązałeś problem, który cię stresował, czy znalazłeś chwilę nieoczekiwanej radości? Opisz dobro każdego dnia jako przypomnienie, że Twoje niespokojne myśli nie zawsze są twoją rzeczywistością.

 

Kiedy poczułem się dziś najbardziej obecny i uziemiony?

Entuzjaści zapracowanego ciała uwielbiają przygody i emocje, ale podczas lotu z jednej aktywności do drugiej mogą zapomnieć o pauzie i cieszyć się chwilą. Ten dziennik zachęca do spowolnienia i zastanowienia się, w jaki sposób udało Ci się skupić uwagę tego dnia. Dostrój się do czasów, kiedy czułeś się całkowicie obecny i ugruntowany w obecnej chwili. Co robiłeś? Z kim byłeś? Jak możesz wnieść tę samą mentalność do swoich jutrzejszych interakcji?

 

Jak dziś praktykowałem otwartość?

Samodzielne ósemki wolą przejąć kontrolę nad sobą, niż poddać się innym. Zawsze chcąc mieć kontrolę nad sytuacją, często zmagają się z bezbronnością. Zamiast unikać tego, opanuj to uczucie i zastanów się, jak dziś otworzyłeś się na innych. Czy przyjmowałeś pomoc, kiedy jej potrzebowałeś, dzieliłeś się czymś, co sprawiało, że czułeś się bezbronny, czy po prostu słuchałeś przed mówieniem? Czy to sprawiło, że poczułeś się silniejszy czy mniej?

 

Jak się dziś pokazałam?

Sympatyczna natura rozjemcy oznacza, że są bardziej skłonni iść z innymi niż mieszać garnek, stojąc w obronie siebie. Mają tendencję do dostrojenia własnych potrzeb i pragnień jako sposobu na utrzymanie pokoju, co może skończyć się tworzeniem bardziej problems na dłuższą metę. W tym czasopiśmie zwróć uwagę na siebie i zastanów się, w jaki sposób uczestniczyłeś w otaczającym cię świecie. Czy twierdziłeś swoją opinię, popierałeś swoje potrzeby i pochyliłeś się, zamiast rezygnować? Jeśli zmagałeś się z tym dzisiaj, jak możesz zrobić lepsze jutro?

 

Co Powinieneś Przeczytać Dalej Na Podstawie Swojego Znaku Zodiaku