Dlaczego nie powinieneś mieć dni oszukiwania—i co robić zamiast tego

Cieplejsze dni są na nas, i gorące dziewczyny lato jest w drodze. Dzięki mini spódniczkom i strojom kąpielowym bez ramiączek, które przychodzą o tej porze roku, niezdrowe nawyki mogą zacząć powstawać wraz z presją naszego ciała, jak wpadanie w cykl restrykcyjnych dni jedzenia i oszukiwania (lub używanie weekendu do “oszukiwania” z jedzeniem) jako środka do jedzenia w 100% “zdrowego” przez resztę czasu. Moralizowanie naszego jedzenia i nagradzanie siebie w jeden konkretny dzień, ładując nasze ciała pokarmami, które ograniczaliśmy, stało się znormalizowane w głównej kulturze diety i spowodowało całkiem rozłączenie między naszym umysłem a naszym ciałem. 

Zaufaj mi: niezależnie od tego, czy chcesz schudnąć, rozwijać zdrowsze relacje z jedzeniem, leczyć objawy, czy wyjść z błędnego koła zdrowego odżywiania przez cały tydzień, aby załadować” śmieciowe ” jedzenie przez cały weekend, możesz osiągnąć dowolny cel doceniając swoje ciało i zatrzymując się z ograniczeniami i binges. Innymi słowy, można osiągnąć styl życia chcesz bez cheat dni. Jeśli ciągle zadajesz sobie pytanie: “czy to czekoladowe ciastko mnie przywróci?”albo zawsze mówisz,” mam ochotę na Big Maca, ale po prostu zachowam go na mój dzień oszukiwania”, Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, dlaczego eksperci zalecają zatrzymanie się z Cheat days I co robić zamiast tego.

Dlaczego oszukać dni zrobić więcej szkody niż pożytku?

To, co wydaje się jednym dniem lub weekendem przy prostym podejściu “bez zasad”, może rzeczywiście zaszkodzić twojemu ogólnemu samopoczuciu. “W krótkim okresie dni oszukiwania mogą powodować dyskomfort fizyczny, zaburzenia trawienne, letarg i negatywne uczucia wstydu i winy”, wyjaśniła Miranda Galati, MHSc, RD. “W dłuższej perspektywie dni oszukiwania mogą odłączyć nas od sygnałów głodu i pełni naszego ciała i utrudnić nam spożywanie odpowiedniej ilości dla naszego wyjątkowego ciała.”Osobiście pomysł dnia oszukiwania nigdy nie był dla mnie dobry. Trzymając się pewnego dnia tygodnia, w którym mogę sobie pozwolić na wszystko, wkładam całą moc w to, co konsumuję i jak to sprawi, że będę się czuł, a ja twierdzę, że mam własną moc dokonywania wyborów, które sprawiają, że czuję się dobrze.

Ponadto umieszczanie jedzenia w kategoriach tego, co “powinieneś” jeść i co wolno ci jeść tylko wtedy, gdy “oszukujesz” nie tylko zabiera radość z jedzenia, ale może również zaszczepić poczucie winy i wstyd, a także napady i zachcianki. “”Zaplanowane binges” prowadzą nas do jedzenia znacznie więcej żywności, których unikaliśmy przez cały tydzień, niż gdybyśmy po prostu pozwolili i znormalizowali je regularnie”, zgodziła się Alana Van Der Sluys, certyfikowany intuicyjny doradca żywieniowy. 

Co robić zamiast oszukiwać dni:

Możemy się tak spożywane w co żywności są zdrowe i niezdrowe, że całkowicie odrzucić, co to naprawdę znaczy be zdrowe. Relacje, które rozwijasz-w tym te, które masz z jedzeniem—odgrywają ogromną rolę w ogólnym zdrowiu. Ważne jest, aby wziąć pod uwagę swoje zdrowie w całości, rozważając swoje cele. Mając to na uwadze, oto kilka rzeczy, o których należy pamiętać, które mogą pomóc w całkowitym porzuceniu cheat days. 

Priorytet umiaru nad doskonałością

“Nasze nawyki zdrowotne nie są określane przez jeden wybór, a nawet przez jeden dzień—chodzi o wzorce”, wyjaśnia Johanna Burdeos, dietetyk zarejestrowany. Słyszeliśmy to raz po raz, ale powiedzenie “umiar jest kluczem” naprawdę jest prawdą. Oczywiście istniejere żywności, które są bardziej pożywne niż inne, ale celem jest rozwój stylu życia, które mogą być utrzymywane, a nie tworząc niezdrowe relacje z jedzeniem. Przed przyrzeczeniem jakiejkolwiek pozycji lub grupy żywności, zadaj sobie pytanie, Czy naprawdę widzę, że nigdy więcej nie jem [Wstaw tutaj swoje ulubione fast foody]? Szanse są takie, że przekonasz się, że rezygnacja z jednej rzeczy nie jest trwała, więc zamiast tego zastanów się, jak możesz cieszyć się nią z umiarem (zamiast oczekiwać całkowitej doskonałości). “Kiedy dążymy do doskonałości, stawiamy się na wypalenie zawodowe, poczucie winy, depresję i nieuporządkowane jedzenie” – powiedział Burdeos.

Wybierz pokarmy o dużej zawartości składników odżywczych

Nawet to, co tradycyjnie uważano za “dzień oszustwa”, może być pożywne! Zamiast skupiać swoją uwagę na tym, co trzeba wyeliminować, gdy próbujesz być “zdrowy”, priorytet jak każda przekąska lub posiłek może być bardziej pożywne. “Jeśli twoim ulubionym jedzeniem jest makaron z serem, może Wybierz składniki wyższej jakości, takie jak ekologiczny, karmiony trawą ser cheddar, niesłodzone mleko bezmleczne lub puree gotowany na parze kalafior i dodaj trochę zieleni i błonnika, takiego jak posiekane brokuły lub zielony groszek”, zasugerowała Tara Bassi, MSc, CNS, LDN. Decydując się na więcej pokarmów o dużej gęstości składników odżywczych, możesz zaspokoić swoje pragnienia, w pełni cieszyć się posiłkami i dopasować składniki odżywcze, które sprawiają, że twoje ciało czuje się dobrze.

Jedz uważnie

Jedzenie może być tak bezmyślne, gdy robisz to przed telewizorem, będąc przy telefonie lub siedząc przy biurku. Galati zasugerował, ciesząc się tym, co jesz bez żadnych zakłóceń, dzięki czemu można w pełni cieszyć się nim i są w stanie przestać jeść, gdy jesteś zadowolony.

Dostosować mentalność wolności żywności

Zmiana sposobu myślenia” wszystko albo nic ” na mentalność wolności jedzenia. “Mentalność wolności żywności polega na tym, że wszystkie produkty spożywcze są dozwolone w dowolnym dniu tygodnia” – wyjaśniają Kaleigh McMordie, MCN, RDN, LD. “To wymaga praktyki, ale gdy twój umysł się zmieni, jedzenie zbilansowanej diety z okazjonalnymi smakołykami staje się łatwe i na dłuższą metę jest znacznie zdrowsze.”Co ważniejsze, bycie w pozycji, w której możesz wybrać, co jeść, ile jeść i kiedy jeść, jest przywilejem. Jedzenie nie ma być karą ani obowiązkiem; ma być przyjemne i satysfakcjonujące.

Take the pressure off

To, co jesz, jest tylko jednym z elementów dobrego wyglądu i samopoczucia—ćwiczenia, stres, sen i ogólne samopoczucie są ważnymi czynnikami, o których należy pamiętać, które dyktują Twoje samopoczucie tak samo (jeśli nie więcej!) niż to, co jesz. Mówienie do siebie ze współczuciem i zbliżanie się do swoich celów zdrowotnych z wdzięcznością za wszystko, co twoje ciało może zrobić dla Ciebie, czyni cuda dla zrównoważonego zdrowego stylu życia. 

Poradnik dietetyka świadomego odżywiania