Dietetyk przysięga na ten sekret lepszego trawienia – i to takie proste

Kilka lat temu zmagałam się z tym, co czułam jak ciągłe wzdęcia i zmęczenie. Mogłam powiedzieć, że moje trawienie cierpi, a po tygodniach próbowania skorzystania z porad Google, Jak to naprawić-cięcia kofeiny, dodawania probiotyków, unikania wszystkich węglowodanów-w końcu zdecydowałam się skonsultować z ekspertem. Wpisz: Jennie Miremadi, MS, CNS, LDN, licencjonowany dietetyk medycyny funkcjonalnej i osoba, która dała mi drogę do “pokonać wzdęcia”, nie zmuszając mnie do rezygnacji z wszystkich pokarmów, które kocham. Jej pierwszą sugestią była uważność w postaci uważnego jedzenia, a koncepcja ta zdmuchnęła drzwi mojego zrozumienia odżywiania.

Tak, oczywiście, składniki odżywcze mają znaczenie. Zdrowie mikrobiomu też ma znaczenie. Ale jest jeszcze jeden element układanki, który w większości rozmów na temat zdrowia jelit jest nieobecny: nasz stan umysłu. Skontaktowałem się z Miremadi, aby uzyskać jej eksperckie podejście do tego, jak uważność może wpływać na sposób, w jaki nasze ciała przetwarzają żywność. Przygotuj się, aby zobaczyć swój następny posiłek w zupełnie nowym świetle.

 

Jennie Miremadi, MS, CNS, LDN

DIETETYK MEDYCYNY FUNKCJONALNEJ

Założycielka Jennie Miremadi Nutrition, Jennie wykorzystuje swoją pięciogwiazdkową metodologię, aby pomóc klientom w tworzeniu trwałych zmian i pełnego dobrego samopoczucia poprzez jedzenie, zdrowie i odżywianie.

 

Czym jest świadome Jedzenie i dlaczego musimy je praktykować?

W swej istocie, świadome jedzenie ponownie łączy nas z sygnałami głodu. Nasze ciała mają doskonałe wbudowane mechanizmy, które informują nas, Kiedy potrzebujemy paliwa, ale wielu z nas uczy się obmyślać i nadpisywać te systemy w pewnym momencie naszego życia z powodu zakorzenionych zasad jedzenia lub emocjonalnego jedzenia. “Widzę to często w przypadku nowych klientów, którzy są całkowicie oderwani od swoich wrodzonych sygnałów głodu”, wyjaśnia Miremadi. “Nie wiedzą, kiedy są głodni lub fizycznie pełni.” 

Bezmyślne jedzenie jest bardziej powszechne niż myślisz. Najczęstszym przykładem miremadi widzi coś, co większość z nas robi regularnie. “Jeśli kiedykolwiek oglądałeś telewizję i jadłeś jedzenie w tym samym czasie, możesz znaleźć się tak zanurzony w swoim programie, że patrzysz w dół i zdajesz sobie sprawę, że całe jedzenie zniknęło, a nawet nie wiesz, gdzie ono poszło” – powiedziała. “W tego rodzaju sytuacjach, w których nie zwracasz uwagi na swoje naturalne sygnały głodu, być może zjadłeś więcej jedzenia niż twoje ciało jest głodne, co może sprawić, że poczujesz się zbyt pełny, nadęty i źle.”

Brzmi znajomo? Jeśli masz moment “czuję się widziany”, nie jesteś sam! Na szczęście jest jeszcze nadzieja. “Uważne jedzenie jest narzędziem, które pomoże ci ponownie połączyć się z wrodzonymi mechanizmami głodu i, przy odrobinie praktyki, możesz odzyskać tę zdolność. Kiedy opanujesz uważne jedzenie, jesteś o krok bliżej zakończenia emocjonalnego jedzenia, przejadania się i niepohamowanego jedzenia.”

 

 

Jak świadome jedzenie może wpływać na trawienie?

Miremadi wyjaśnił, że istnieje poważny związek między przewodem pokarmowym a układem nerwowym. Gdy układ nerwowy znajduje się w stanie przywspółczulnym (zrelaksowanym), trawienie jest wzmocnione (jest to również nazywane jelitem będącym w stanie “przepływu”). “Oznacza to, że musisz być w stanie relaksu, aby prawidłowo trawić swoje jedzenie. Kiedy jesteś zestresowany i w trybie “walki lub ucieczki”, Twój współczulny układ nerwowy porusza sięg rzeczy. Kiedy tak się dzieje, twoje trawienie spowalnia. Jeśli jesteś zestresowany, będziesz miał dużo trudniej trawić swoje jedzenie.”

“Dla klientów, których problemy trawienne są spowodowane przez jedzenie w stanie stresu lub bezmyślne przejadanie się, uważne jedzenie jest kluczem do rozwiązania ich problemów trawiennych”, powiedział Miremadi. “Uważam, że uważne jedzenie jest równie ważne jak dieta, laboratoria i suplementy jelitowe. Bez wdrożenia go wielu moich klientów z problemami z jelitami nie może otrzymać pełnej ulgi trawiennej, której szukają.”Jednak bezmyślne jedzenie nie jest jedyną przyczyną problemów trawiennych, więc jeśli masz do czynienia z wzdęciami, bólami brzucha itp., porozmawiaj z lekarzem o sposobach leczenia jelit i trawienia oprócz świadomego jedzenia. “Widzę również klientów, których problemy z intuicją wiążą się z wieloma czynnikami. W takich przypadkach jedzenie powoli i uważnie jest ważne dla rozwiązania problemów trawiennych, ale jest to tylko jedna z wielu niezbędnych zmian, które muszą wprowadzić.”

 

 

Jak rozpocząć praktykę świadomego odżywiania

Podczas gdy uważne jedzenie sprowadza się do bycia bardziej obecnym i celowym, Miremadi zaleca krótką “medytację” w głębokim oddychaniu, aby spróbować, gdy jesz:

  • Zanim zaczniesz jeść, usiądź w wygodnej pozycji. 
  • Zamknij oczy. Wdech tak wolno i tak głęboko, jak to możliwe. 
  • Wstrzymaj oddech na cztery sekundy. 
  • Wydech tak powoli i tak głęboko, jak to możliwe. 
  • Powtórz ten proces pięć razy. 
  • Otwórz oczy. Powinieneś być w bardzo zrelaksowanym stanie i gotowy do jedzenia.

Jako ktoś, kto nadal korzysta z uważnych narzędzi jedzenia, których nauczyłem się wiele lat temu, mogę zaświadczyć o sile tego prostego ćwiczenia. Może nie czuć się dostępne dla każdego posiłku, ale to jest OK. Zacznij od małych, gdy jesz posiłki samodzielnie lub w domu, a w końcu nawet zaczniesz zauważać więcej połączenia z jedzeniem, nawet gdy jesteś na kolacji z przyjaciółmi.

Odczucie efektów może zająć trochę czasu, ale nie trać nadziei: po regularnym praktykowaniu tej medytacji, ograniczaniu zakłóceń podczas posiłków i częstym sprawdzaniu się z moim ciałem przed, w trakcie i po jedzeniu, Pragnę pokarmów, które czują się lepiej dla mojego ciała i jestem w stanie ukończyć posiłek bez wpadnięcia w śpiączkę pokarmową lub wysadzenia jak balon. Okazało się, że po latach prób znalezienia odpowiedniej diety, wszystko czego potrzebowałem to właściwy sposób myślenia.

 

Dietetycy 14 dzielą się swoimi sekretami dla lepszego trawienia