Czujesz ” Meh ” O Życiu? Zapytałem trenerów uważności, jak wrócić na tor

Na pytanie wszechobecnej uprzejmości: “jak się masz?”moja zwykła odpowiedź to jakaś odmiana” jestem dobry!”W końcu kocham swoją pracę, jestem otoczony kochającą rodziną, chłopakiem i paróweczką, moje koleżanki wypełniają mój kubek i mam zdrowie. Czego tu nie być szczęśliwym, prawda? Ale czasami nie ma lepszego sposobu, aby uczciwie odpowiedzieć na uprzejme powitanie niż z ” Meh.”Czasami zastępuję Billa Murraya w roli głównej w Świstak Dzień, a mnie pozostaje niewytłumaczalne uczucie bycia w otchłani między Nie depresją, ale nie skakaniem z radości.

Jeśli to brzmi znajomo, nie jesteśmy sami. Zaufaj mi: mam pięciu ekspertów uważności, którzy mnie wspierają (i wszyscy zapewnili, że na końcu tunelu jest światło). Przeczytaj ich najlepsze wskazówki, które pomogą nam wrócić na ścieżkę, aby poczuć się odświeżonym i zainspirowanym. Kto? 

 

 

Jakie są najczęstsze przyczyny uczucia ” meh?”

Między zawsze podłączonym do sieci, grą porównawczą w mediach społecznościowych a codzienną presją pracy i relacji, istnieje niezliczona ilość powodów, dla których czujemy się uwięzieni w apatycznym, pośrednim etapie. “Mamy tendencję do wyciągania naszych kijków pomiarowych i porównywania naszego życia z innymi, co może prowadzić do poczucia braku motywacji lub bezradności” – powiedziała Molly Zive, LCSW, licencjonowana psychoterapeutka, nauczycielka jogi i podcaster. “Świadomie i nieświadomie nosimy przekonania o sobie, takie jak “jestem bezwartościowy” lub ” nigdy nie będę wystarczająco dobry.”Te przekonania mogą zakłócać twoją zdolność do prowadzenia najbardziej wyrównanego życia, jeśli czujesz, że ciągle walczysz o udowodnienie siebie innym.”

Brak zgodności ze swoimi wartościami i pragnieniami może w dużym stopniu wpłynąć na twoje zdrowie psychiczne. “Kiedy nie jesteśmy w kontakcie ze sobą, możemy podejmować decyzje, które są obiektywnie dobre—zarabiać pewien stopień, ubiegać się o awans lub wybrać się na wycieczkę z przyjacielem—ale nie są to właściwe decyzje dla nas osobiście, co prowadzi do braku poczucia spełnienia, Szczęścia lub inspiracji do głębszego połączenia się z życiem”, powiedziała dr Jenelle Kim, DACM, L.Ac., znawca uważności, doktor medycyny chińskiej, autor Myung Sung: koreańska sztuka żywej medytacji.

Z drugiej strony, kiedy jesteśmy świadomi naszych działań – od tego, jak spędzamy czas, do tego, z kim spędzamy czas-możemy zrealizować nasz cel i być w chwili, aby w pełni się nim cieszyć. “Uważność sprowadza nas z powrotem do naszego wolniejszego, zrelaksowanego rytmu, w którym rzeczywiście znajdujemy radość, spokój, kreatywność i spełnienie w naszym życiu”, wyjaśniła Kimberly Snyder, Nauczycielka medytacji i autorka Jesteś Kimś Więcej Niż Myślisz

 

 

Czym jest uważność i jak może pomóc ci być szczęśliwszym?

Wszyscy słyszeliśmy o sloganie “uważność”, ale co to naprawdę znaczy? “Uważność jest stanem skupionej, ale zrelaksowanej świadomości” – powiedział Snyder. “To bycie bardziej świadomym doznań, myśli i uczuć, a jednak nie przywiązywanie się do nich, pozwalanie im wznieść się, upaść i przejść.”Zanim osądzisz siebie za brak definicji, puść swojego wewnętrznego krytyka. Uważność jest strefą wolną od osądów. “Będąc uważnym, zauważasz cokolwiek to jest, czego doświadczasz ze współczuciem i akceptacją zamiast z osądem, co z łatwością może być domyślnym nawykiem” – powiedział Joree Rose, MA, LMFT, A licterapeuta małżeństwa i rodziny, nauczyciel uważności i medytacji, autor Rok wdzięczności, oraz podcaster.

W naszym szybkim tempie, go-go-go Kultury, idziemy pełną prędkością do przodu lub na autopilota. Rose wyjaśniła, że praktykowanie uważności to raczej chęć reagowania, niż reagowanie na to, co życie rzuca na nas i wiedząc, dlaczego robimy to, co robimy. Innymi słowy, kiedy jesteśmy świadomi, stajemy się kierowcami własnego życia. Zamiast po prostu przechodzić przez wnioski, jesteśmy celowi w podejmowaniu decyzji.

 

Jak więc zacząć praktykować uważność?

Chociaż wszyscy chcemy być szczęśliwi i występować w najlepszej formie 24/7, nie jest to możliwe ani realistyczne (i to jest OK!). Więc kiedy życie rzuca ci podkręconą piłkę, posiadanie kilku narzędzi uważności w tylnej kieszeni oznacza, że szybciej rozpoznasz ograniczającą myśl lub uczucie i odwrócisz je. “Najprostszym sposobem na rozpoczęcie praktyki uważności jest nauczenie się pauzowania” – powiedziała Nicole Griffin, trenerka uważności w Calm and Aura. “Dla wielu osób wzięcie głębokiego oddechu jest pomocnym sposobem na stworzenie przerwy; dla innych może to spacer lub ciepła kąpiel, przyłożenie ręki do serca lub wypowiedzenie sobie dobrych słów.”

Zive powtórzył Griffin, sugerując cztery rundy głębokiego oddechu-zwracając uwagę na to, jak czuje się powietrze podczas wdychania przez nozdrza i głębokiego wydechu przez usta-i widząc, co zauważamy. “Czy twoje myśli biegają wokół, czy są łatwe do wprowadzenia w tę chwilę?”Zive zapytał. “Jakie odczucia odczuwasz w swoim ciele? Bez osądu, po prostu zauważ, co dzieje się z ciekawością.”

Innym hasłem walczącym o naszą uwagę (niektórzy powiedzieliby MVP w opiece nad sobą) jest medytacja. “Podstawą praktyki uważności jest medytacja, ponieważ medytacja pomaga połączyć mózg w kierunku kultywowania nowych nawyków i wzorców” – powiedziała Rose. “Medytację można wykonać po prostu tworząc przestrzeń, która zwalnia na spokój i ciszę, łącząc się z oddechem i obserwując to, co powstaje bez osądu.”I wbrew temu, co większość ludzi myśli, nie musisz medytować godzinami, aby czerpać korzyści. Jeśli masz czas tylko na 10 minut i zależy od pory dnia, świetnie! 

Wspólny temat? Oddychanie jest czymś, co robimy automatycznie, bez większego—jeśli w ogóle-wysiłku i myśli, ale jest skutecznym narzędziem, gdy jesteśmy świadomi tego. Skupiając się na oddechu, zostawiamy za sobą wszelkie błądzące myśli i wracamy do teraźniejszości. Co więcej, centrowanie się oddechem może pomóc w regulacji nastroju, uwagi i świadomości ciała.   

 

Co zrobić, aby wyjść z” meh ” funk

1. Odśwież swoją codzienną rutynę 

Jest rzeczą oczywistą, że to, co robimy (lub nie robimy) dzień w dzień, wpływa na to, jak się czujemy. A kiedy jesteśmy w stanie “meh”, Zive zasugerował ocenę naszego codziennego schematu. “Zrób listę rzeczy, które sprawiają, że czujesz się najlepiej w codziennym życiu i wykonuj realistyczne wdrożenia” “To, co dziś jest dla ciebie dobre, może nie być tym, co było dobre kilka miesięcy temu lub rok temu. Ważne jest, aby spotkać się tam, gdzie teraz jesteś.”Być może odkryłeś, że ograniczenie ekspozycji na media społecznościowe do weekendów pomaga utrzymać ciągłe przewijanie i gorsze myśli na dystans. A może chcesz spróbować włączyć Dziennikarstwo do undzrozum i pracuj nad negatywnymi emocjami, których doświadczasz. Podsumowując: mile widziane są tylko działania, które sprawiają, że Twoje” meh ” dni (głównie) należą do przeszłości. 

 

 

2. Dostrój się do swojego prawdziwego ja

Nie ma nikogo, kto zna cię lepiej niż ty. A kiedy dostosujesz się do swojego prawdziwego ja, jesteś na dobrej drodze do powrotu na właściwe tory. “Prawdziwe antidotum na uczucie przeszłości meh jest połączyć się z prawdziwą jaźnią, która jest w nas wszystkich ” – powiedział Snyder. “To jest rdzeń tego, kim wszyscy jesteśmy, poza strachem i gadaniem umysłu. Jest konsekwentnym źródłem bezwarunkowej miłości, pokoju, kreatywności, pewności siebie i radości.”Poświęć czas na ponowne połączenie się ze sobą, zastanów się, kim jesteś dzisiaj i kim chcesz być, i zatrzymaj się kilka razy w ciągu dnia, aby sprawdzić swoje ciało i umysł—zwłaszcza gdy wpadniesz w pułapkę zwątpienia w siebie. Traktuj siebie jak inspirującą, dobrze zaokrągloną i piękną osobę, którą jesteś!

 

3. Ćwicz współczucie 

Jak to się mówi, Jesteś najgorszym krytykiem. Zadręczamy się, jeśli nie dostaniemy awansu, nie spojrzymy w określony sposób lub nie pójdziemy na rodzinny obiad, zamiast dać sobie łaskę i świętować nasze zwycięstwa. Kiedy czujemy się nieswojo lub zawieszeni w fazie pośredniej, szczególnie ważne jest okazanie sobie życzliwości. “Uczucie w funku jest czymś, czego doświadczają wszyscy ludzie, i może to być świetna okazja do nauki, jeśli jesteśmy gotowi zwolnić i słuchać”, stwierdził Griffin. “Zastanów się, jak traktujesz bliskiego przyjaciela lub ukochaną osobę, która czuje się zablokowana i co byś im powiedział. Następnie powiedz te same słowa do siebie-dodała. Niezależnie od tego, czy będzie to “to uczucie jest tymczasowe i minie”, czy “rozpoznawanie i przetwarzanie twoich emocji jest czymś, z czego możesz być dumny”, dawanie sobie motywującej rozmowy przejdzie długą drogę. 

 

 

4. Włącz medytację

Nie ma magicznej formuły, jeśli chodzi o wellness (dziewczyna może pomarzyć!), ale uspokaja umysł, porusza ciało i odżywia zarówno pełnowartościowymi pokarmami. Dr Kim potwierdził, że medytacja, ruch i medycyna pomagają nam czuć się bardziej połączeni z samym sobą, naszym celem w życiu i naturalną energią, która istnieje wokół nas. Istnieje powszechne błędne przekonanie, że medytacja ogranicza się do siedzenia nieruchomo i w ciszy, ale dr Kim liczy, że wszelkie celowe działania wykonywane w celu uspokojenia umysłu—taniec, kaligrafia lub malarstwo—są medytacją. Możesz również zamienić wszystko w medytację, będąc celowym i skupiając się na oddechu podczas chodzenia z psem lub składania prania.

 

5. Ruszaj się.

Nie ma to jak dobry trening, który wprowadzi cię w odpowiednie nastawienie. Jeśli uważasz, że energiczny trening HIIT lub trening siłowy jest jedynym sposobem, aby przejść, pomyśl jeszcze raz. “Każda forma ruchu pomoże poprawić przepływ energii w twoim ciele i pomoże Ci uwolnić się od uczucia w kryzysie”, powiedział dr Kim. “Regularny i konsekwentny ruch, który rozciąga się i budzi całe ciało, może być bardziej korzystny niż stresujące ćwiczenia, jeśli chcesz przywrócić zdrowie i poprawić swój stan psychiczny.”Spaceruj po bloku kilka razy dziennie między spotkaniami i rozmowami telefonicznymi, rozwijaj matę do jogi i uderzaj w ulubione pozy lub wskakuj na trampolinę. 

 

6. Używaj żywności jako leku

Nie da się zaprzeczyć, że jedzenie jest lekarstwem. Dr Kim zasugerował spożywanie pożywnej diety, pobyt dobrze uwodniony, i dodanie w konkretnych ziół, naturalnych suplementów, lub herbat, aby pomóc wspierać swoje zdrowie psychiczne i fizyczne, poprawić nastrój, zapewnić jasność umysłu, i daje zastrzyk energii.

 

7. Wyrazić wdzięczność 

IMO dziękowanie powinno być koniecznością przez 365 dni w roku, a nie tylko w Święto Dziękczynienia. Kiedy praktykujemy wdzięczność, doskonalimy pozytywy. “Im bardziej skupiasz się na dobro, tym łatwiej jest je znaleźć, a następnie staje się łatwiejsze do uzyskania dostępu” – powiedziała Rose. “Pomoże to zrewidować twój mózg, pomagając Ci być szczęśliwszym i zdrowszym.”Przyzwyczajenie się do bycia wdzięcznym za to, co masz, będzie Ci dobrze służyć, niezależnie od tego, czy jesteś w okresie trudności, czy wszystko się zbliża. I pamiętajcie, że nic nie jest zbyt małe lub przyziemne, by je docenić. 

 

Ten artykuł ma zainspirować Cię do życia jak najlepiej, a nie służyć jako leczenie zdrowia psychicznego. Jeśli doświadczasz objawów lęku, depresji lub przewlekłego stresu, ważne jest, aby dotrzeć do pomocy. Skonsultuj się z lekarzem, skontaktuj się z terapeutą i/lub porozmawiaj z bliskim przyjacielem lub członkiem rodziny. Jeśli u pacjenta występują myśli lub działania samobójcze, należy natychmiast zwrócić się o pomoc. 

1-800-273-TALK (1-800-273-8255)

SMS o treści: wyślij SMS na numer 741741

 

Oto jak aktywnie zwalczam marnotrawstwo