9 rzeczy, które należy dodać do kawy, aby uzyskać poważne korzyści zdrowotne

Niezależnie od tego, czy jesteś uzależniony od kofeiny, jak ja, możesz sprawić, że Twoja kawa będzie dla ciebie lepsza dzięki dodatkom do kawy. Według słów Lorelai Gilmore, ” wszystko w moim życiu ma coś wspólnego z kawą.”To pierwsza rzecz, o której myślę, kiedy się budzę, zasypiam z niecierpliwością czekając na filiżankę następnego ranka i skłamałbym, gdybym powiedział, że nie znalazłem sposobu, aby zakraść się gdzieś w innym kubku (lub dwóch) w ciągu dnia. Moja miłość do pysznego napoju zaczęła się w college ‘ u, gdy potrzebowałem podrywu po nocnych sesjach studyjnych, i utkwiła mi w moim życiu po studiach na każde poranne spotkanie i południowy kryzys. Cóż mogę powiedzieć? Jestem lojalny. 

Nie jestem do końca dumny mojego uzależnienia od kofeiny, ale ponieważ nie widzę, aby moje dwie do trzech filiżanek dziennie zniknęły w najbliższym czasie, chcę jak najlepiej wykorzystać je, dodając dodatkowe składniki odżywcze, gdy to możliwe. Jeśli ty też szukasz sposobów, aby dodać zdrowego zastrzyku do porannego napoju, Czytaj dalej, aby uzyskać łatwe miksowanie, które sprawi, że porzucisz codzienną podróż do Starbucks. 

 

1. Kolagen

Często mówi się nam, że kolagen jest niezbędnym składnikiem do poprawy naszych włosów, skóry i paznokci, ale korzyści nie kończą się na tym. Kolagen jest również łatwym sposobem na włączenie większej ilości białka do diety. Według Healthline nasze ciała zaczynają spowalniać produkcję kolagenu wraz z wiekiem, więc dodanie miarki do porannego kubka joe może również pomóc w utrzymaniu ważnych funkcji, takich jak naprawa tkanek, odpowiedź immunologiczna, komunikacja komórkowa i migracja komórkowa. Do tego Jennifer Aniston dodaje ją do kawy każdego ranka i wszyscy wiemy ,że jest # cele. Proszek kolagenowy jest bez smaku iw pełni rozpuszczalny, więc nawet nie zauważysz go w kawie, ale jeśli wolisz bardziej specjalność-napój kawowy, wlej do aromatyzowanego Kremu Kolagenowego, aby uzyskać dodatkowy smak i pianę.

 

2. Cynamon

Cynamon jest już dość powszechnym dodatkiem do kawy (Witam, sezon PSL!) i nie bez powodu. Nie tylko smakuje jak jesień, ale jest również pełen korzyści zdrowotnych. Według New York Times cynamon ma właściwości antybakteryjne i jest pełen przeciwutleniaczy. Dzienna dawka przyprawy może również obniżyć poziom cukru we krwi, poprawić funkcjonowanie mózgu i wspomóc trawienie. Posypać go na górze dla dodatkowych korzyści i smaku.

 

3. Masło

Kawa maślana, rozsławiona przez kuloodporną kawę, może mieć wiele korzyści ze względu na zdrowe tłuszcze. Dave Asprey, założyciel Bulletproof, zaleca stosowanie masła karmionego trawą lub ghee, aby uzyskać najwięcej przeciwutleniaczy i kwasów omega-3 z kawy lub oleju kokosowego lub MCT (jeśli unikasz nabiału). Te zdrowe tłuszcze pomagają również utrzymać stabilny poziom energii, co oznacza, że nie doświadczysz skoków cukru we krwi, a ostatecznie po awarii kawy, która może pochodzić z słodkich napojów kawowych. Do świeżo zaparzonej kawy dodaj masło lub olej kokosowy i wymieszaj z blenderem lub spieniaczem do mleka, aby stworzyć pyszne, kremowe latte.   

 

 

4. Adaptogeny

Podczas gdy adaptogeny były wszystkie wściekłość w trendach wellness, stosowanie adaptogeny sięga ponad 3000 lat temu i był stosowany w wielu kulturach, w tym mających korzenie w Ajurwedzie. Chociaż istnieje wiele różnych rodzajów adaptogeny, istnieje około sześciu wspólnych z różnych celów. Grzyby Reishi są uspokajające i mogą pomóc w zasypianiu i stresie, grzywa lwa pomaga w skupieniu i produktywności, chaga wspiera układ odpornościowy, cordyceps może poprawić wytrzymałość i wytrzymałość, a grzyby z ogonem indyka pomagają w zdrowiu jelit. Badania sugerują również, że ashwagandha może poprawić równowagę hormonalną i ma właściwości antybakteryjne. Podobnie jak w przypadku każdej zmiany diety lub suplementacji, przed spożyciem należy skonsultować się z lekarzem. 

 

5. Kakao

Nie musisz się starać, by przekonać mnie do dodania czekolady do mojej diety, ale dodaj korzyści zdrowotne i jestem sprzedawany. Kakao sięga początku 1500 roku p. n. e., kiedy Majowie pili kakao na uroczystości i ceremonie. Według Healthline wiadomo, że jest bogaty w przeciwutleniacze, które mogą zmniejszyć stan zapalny i poprawić funkcjonowanie mózgu. Wspominałam też, że jest przepyszna? Aby ulepszyć kawę, dodaj łyżkę proszku kakaowego. Smak kakao jest bardziej gorzki niż czekolada (ponieważ nie zawiera dodatku cukru), więc dodaj wybrany słodzik, aby uzyskać więcej smaku mokki. 

 

6. Kurkuma

Ta popularna przyprawa jest stosowana w medycynie od ponad 4500 lat i pochodzi z południowych Indii i Indonezji. Dziś jest używany na całym świecie zarówno ze względu na smak, jak i zdrowie, ale czy wiesz, że stał się popularnym sposobem (dosłownie) urozmaicania kawy? Według Healthline kurkuma zawiera związek zwany kurkuminą, który jest znany ze swoich właściwości przeciwzapalnych i przeciwbólowych. Jest również pełen przeciwutleniaczy. Latte z kurkumy (wykonane z kurkumy i mleka) to również świetny sposób na zmniejszenie spożycia kawy, jednocześnie delektując się ciepłym napojem. 

 

 

7. Kardamon 

Przyprawa kardamon pochodzi z suszonych, zmielonych nasion rośliny kardamonu i jest popularnym składnikiem stosowanym w kuchni południowoazjatyckiej i skandynawskim wypieku. Podczas gdy jego smak jest bardziej jak mięta, jego zalety są podobne do tych z cynamonu. Jest bogaty w przeciwutleniacze i może również pomóc w trawieniu. Ponieważ ma miętowy smak, jest idealną przyprawą, jeśli jesteś fanem miętowej latte w okresie świątecznym i bonusem: Żegnaj kawowy oddech! 

 

8. Miód surowy

Wszyscy wiemy, Kourtney Kardashian jest fanem naturalnego słodzika, a po dowiedzeniu się więcej o jego zaletach, widzę, dlaczego. Zawiera witaminy i minerały. Produkt pszczeli jest bogaty w przeciwutleniacze i zawiera wiele składników odżywczych. Moją ulubioną korzyścią (jako osoby cierpiącej na całoroczne alergie) jest to, że surowy miód może pomóc alergiom sezonowym, zwłaszcza jeśli jest lokalny.

 

9. Ekstrakt z wanilii

Dodanie wanilii do kawy może wydawać się oczywistą sugestią, ale nie mówimy o standardowym syropie waniliowym. Naturalny ekstrakt z wanilii lub fasoli wanilii (upewnij się, że jest prawdziwy, a nie imitacja wykonana z syntetycznych składników) zawiera silne przeciwutleniacze i może zapewnić działanie przeciwzapalne. A oprócz dodania smaku do kawy, ekstrakt waniliowy dostarcza dawkę potrzebnych do diety minerałów w postaci magnezu i potasu.

 

Co 14 dietetyków, blogerów Wellness i lekarzy dodaje do swojej kawy