7 Porad Ekspertów, Aby Poprawić Swoje Zdrowie Reprodukcyjne Już Dziś

Choć banalne, banały istnieją nie bez powodu. Moje ulubione? Życie to podróż. A jeśli chodzi o zdrowie reprodukcyjne, powiedzenie jest prawdziwe. Na szczęście obserwujemy znaczącą zmianę w tej dziedzinie odnowy biologicznej, z zasobami wspierającymi i profesjonalistami, którzy tworzą przestrzeń dla kobiet, aby poczuć się upoważnionym. Dzięki medycynie funkcjonalnej i holistycznej opiece zdrowotnej mamy o wiele więcej mocy w naszych rękach, zachęcając nas do przejęcia przywództwa w naszym własnym zdrowiu reprodukcyjnym. Oczywiście, to również musi spotkać się z niefortunną dawką rzeczywistości.

Jesteśmy w przełomowym i przerażającym momencie w historii naszego kraju, ponieważ dotyczy to Zdrowia Kobiet. Wciąż desperacko potrzebujemy społeczności, w których kobiety mogą czuć się komfortowo, zapewniając najlepszą możliwą opiekę. Innymi słowy? Wezwanie do nadania priorytetu naszemu indywidualnemu zdrowiu i skupienia się na zdrowiu reprodukcyjnym nigdy nie było ważniejsze. Aby dowiedzieć się, w jaki sposób możemy najlepiej nadać priorytet naszemu zdrowiu reprodukcyjnemu jak najszybciej (na przykład dzisiaj), rozmawiałem z wieloma pracownikami służby zdrowia, aby uzyskać najlepsze wskazówki, które możesz zacząć ćwiczyć już dziś, niezależnie od planowania rodziny, przyszłych celów lub wieku. Krótkie ujawnienie: celem tych porad wspieranych przez ekspertów jest zainspirowanie Cię do realizacji opieki zdrowotnej, przyszłości i życia, które jest naprawdę dla ciebie. Z tym, oto porady ekspertów poparte można zrobić dzisiaj, aby poprawić swoje zdrowie reprodukcyjne.

 

1. Edukuj się

Według Jess Forda, doula full spectrum z Los Angeles, Edukacja jest #1 rzeczą, którą możemy zrobić, aby poprawić nasze zdrowie reprodukcyjne. “Przez długi czas kobiety nie były priorytetem w systemie opieki zdrowotnej, więc znajomość wszystkich opcji jest kluczowa” – powiedziała. Edukowanie się jest wspólnym tematem, z którym wszyscy się zgadzają eksperci, z którymi rozmawiałem. Dlaczego? Edukacja pozwala kobietom zachować autonomię nad naszymi ciałami i tym, jak wybieramy w nich egzystencję. 

Ford ma wiele do zrobienia dla zaufanych, dostępnych informacji. Po pierwsze, Dr Aviva Romm, autorka Inteligencja Hormonalna oferuje połączenie medycyny naturalnej z zachodnim podejściem, specjalnie dla kobiet. Ford zaleca również firmy takie jak Loom (platforma edukacji seksualnej i reprodukcyjnej) i Tia (holistyczne doświadczenie w opiece zdrowotnej zaprojektowane specjalnie dla kobiet) w celu uzyskania dostępnych informacji i wsparcia.

 

2. Skup się na diecie

Jedzenie może wpływać zasadniczo na każdą część naszego zdrowia-od poziomu energii po nasze życie seksualne—a eksperci, z którymi rozmawiałem, byli nieugięci, aby umieścić to, co jesz, na szczycie twojego ” priorytetu teraz!” listy. “Jedzenie jest głównym wyznacznikiem zdrowia zarówno jaja, jak i nasienia, wspomaga detoksykację i może pomóc w poprawie zdrowia psychicznego”, wyjaśnia Ami Chokshi, trener zdrowia płodności i IVF (aby wymienić tylko kilka korzyści!). 

Ale restrykcyjne jedzenie nigdy nie jest odpowiedzią. Zamiast tego Sarah Bradford, założycielka LUNA Mother Co. i główny specjalista rehabilitacji, mówi, że kilka prostych zmian stylu życia są najlepsze. “Zacznij od skupienia się na spożywaniu wysokiej zawartości błonnika, diety opartej na całej żywności, ograniczeniu kofeiny i alkoholu, rzuceniu palenia (jeśli dotyczy) i uzyskaniu około 150 minut umiarkowanych ćwiczeń tygodniowo.”Zalecała również regularne spożywanie posiłków (co 2-3 godziny), aby pomóc w regulacji poziomu cukru we krwi i hormonów.

 

 

3. Współpracuj z lekarzem, aby mieć kontrolę urodzeń lub bezpieczny plan seksualny, który jest najlepszy dla Twojego ciała 

Antykoncepcja to skomplikowany temat, ale powinieneś znaleźć lekarza, który będzie pracował z Twoim preferencje, ciało i cele, aby znaleźć opcję, która jest najlepsza dla Ciebie, jeśli zapobieganie ciąży jest jednym z obecnych (lub stałych) celów. “Kiedy dorastałem, powiedziano mi, że jest tylko jedna opcja, a my nie byliśmy poinformowani o skutkach ubocznych. Dla mnie właśnie dlatego edukacja to potęga ” – powiedział Ford.

Dr Janine Mahon, lekarz medycyny chińskiej, zaleca śledzenie owulacji, dowiedzieć się więcej o cyklu i zwracając uwagę na to, jak się czujesz przez cały miesiąc (oprócz metody antykoncepcji, którą znajdziesz, jest właśnie dla ciebie). Kiedy poznasz swoje ciało (dzięki śledzeniu cyklu i metodom świadomości płodności), dowiesz się, kiedy podjąć dodatkowe środki ostrożności podczas seksu, jeśli zapobieganie ciąży jest częścią twoich celów. Podsumowując: metoda antykoncepcji, która jest odpowiednia dla Twojego najlepszego przyjaciela (lub nawet ginekologa!) może nie być odpowiedni dla Ciebie. Współpracuj z lekarzem, aby poznać wszystkie opcje i stworzyć bezpieczny plan seksu, który jest najlepszy dla Twojego ciała, przyszłych celów i stylu życia.

 

4. Redukcja zanieczyszczeń

Na szczęście wspólnie zdajemy sobie sprawę z tego, jakie żniwo mogą ponieść toksyny i zanieczyszczenia, szczególnie w odniesieniu do zdrowia reprodukcyjnego. Chokshi szczególnie podkreślił znaczenie ograniczania narażenia na toksyny w celu ochrony zdrowia hormonalnego. Na początek zastanów się nad produktami, których używasz do czyszczenia domu, zamień produkty do pielęgnacji skóry i makijażu na czystsze alternatywy i wybierz kilka estetycznych (i oczyszczających powietrze) pals roślinnych, aby zapewnić Ci ochronę. I pozytywny wpływ (zarówno na zdrowie,jak i na środowisko!) o zastąpieniu plastikowych pojemników szkłem nie należy zapominać.

 

5. Ogranicz stres

Przewlekły stres od dawna jest cytowany ze względu na jego negatywny wpływ na nasze ciało, mózg i dobre samopoczucie emocjonalne. Ale w dobie wstrząsających nagłówków i niekończących się list rzeczy do zrobienia konieczne jest, abyśmy poświęcili naszemu zdrowiu psychicznemu uwagę (i miłość), na którą zasługuje. Włącz dostępne nawyki, które pomagają zmniejszyć stres w swoim życiu. Dla mnie wygląda to na konsekwentny, radosny ruch, wchodzący w Moje ulubione hobby i przenoszący skupienie z produktywności na po prostu chłonące radość bycia żywym, oddychającym człowiekiem. Znajdź to, co działa dla Ciebie i uruchom z nim.

 

 

6. Zadbaj o swój stan psychiczny, przechodząc przez trudny czas ze swoim zdrowiem reprodukcyjnym

Wyzwania związane ze zdrowiem reprodukcyjnym mogą być niezwykle emocjonalne i intensywne, więc ważną częścią jest szukanie pomocy (od zaufanej ukochanej osoby lub pójście na terapię) i nadawanie priorytetu swojemu samopoczuciu emocjonalnemu, niezależnie od tego, jak wygląda dla ciebie. “Jedną z najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić, przechodząc przez jakąkolwiek walkę o zdrowie reprodukcyjne, jest przejście od obwiniania siebie do współczucia”, zasugerowała dr Michaela Bucchianeri, licencjonowany psycholog i trener lęku. “Zamiast postrzegać swoje ciało jako wroga, spróbuj przypomnieć sobie, że robi wszystko, co może w tej chwili.”Bucchianeri zaleca budowanie praktyki uważności i ograniczanie aktywności w mediach społecznościowych, aby wspierać twoje samopoczucie i unikać porównań. 

 

7. Pamiętaj, że ty zasługują Opieka

Zawsze wiedz, że są bliscy, którzy chcą cię wspierać i pocieszać. Poszukaj kilku bliskich przyjaciół lub członków rodziny, którym ufasz, że zapewnią bezwarunkową miłość, i poszukaj profesjonalnego wsparcia poprzez terapię lub grupy wsparcia, jeśli masz problemy. Bucchianeri sugeruje również znalezienie społeczności ludzi przeżywających podobne wyzwania do ciebie, czy to związane z płodnością, endometriozą itp. Nawet jeśli czujesz, że świat mówi ci inaczej, wiedz, że zasługują optymalne zdrowie i opieka zdrowotna, a także zasługujesz na wsparcie, miłość i pomoc. 

 

Jak raz na zawsze wyleczyć problemy z miesiączką