7 Hacków, Których Nauczyłem Się Z “Atomic Habits”, Które Zmieniły Moje Życie-I Zmieni Też Twoje

Być może natknąłeś się na Atomowe Nawyki przewijając #BookTok lub przeglądając Barnes & Noble szukając kolejnej samodzielnej lektury. W końcu jest to stały bestseller od czasu premiery w 2018 roku. I jako miłośnik książek z pasją do książek, które służą poprawie siebie, musiałem dać temu szansę. Z przyjemnością mogę powiedzieć, że spełniło to szum-odeszłam z namacalnymi narzędziami do tworzenia lepszych nawyków, których teraz trzymam się, puszczając Stare, które mnie powstrzymują.

Nawyki składają się na nasze codzienne życie, niektóre tak proste, jak mycie zębów każdego ranka lub ustawianie alarmu przed pójściem spać każdej nocy. Te nawyki wymagają niewiele myśli lub energii i są zakorzenione w naszych procedur. Rozpoczęcie nowego nawyku nie zawsze jest łatwe, jak nadążanie za starymi, dlatego ważne jest, aby mieć motywację i dobry system, aby móc się go trzymać. Atomowe Nawyki rozbija niezawodny sposób, aby nie tylko upewnić się, że trzymasz się swoich nawyków, ale także wybrać te właściwe, a nawet odwraca teorie, aby pomóc przełamać te złe. Więc jeśli chcesz zbudować lepsze nawyki, Czytaj dalej, aby poznać hacki, które zmieniły moje życie.

 

James Clear

Atomowe Nawyki

Łatwy i sprawdzony sposób na budowanie dobrych nawyków i przełamywanie złych

 

1. Poprawa o 1 procent każdego dnia

Powiedzmy, że chcesz schudnąć. Twoim celem jest codzienne chodzenie na siłownię i zdrowsza dieta. Na początku może to wydawać się zniechęcające, dlatego najlepszym sposobem na rozpoczęcie jest rozpoczęcie od małego. Może to tak proste, jak założenie butów do biegania i chodzenie na zewnątrz przez 10 minut (może się to wydawać mało, ale z czasem się sumuje!) lub dodanie zieleni liściastej do jednego posiłku dziennie. Ostatecznie możesz pracować do 30 minut lub ćwiczyć na siłowni i jeść pyszne, zdrowe jedzenie na każdy posiłek, ale skupienie się na celu końcowym będzie przytłaczające, a nie pomocne. “Momenty przełomowe są często wynikiem wielu wcześniejszych działań, które budują potencjał potrzebny do uwolnienia dużej zmiany”, wyjaśnia James Clear w książce. Często patrzymy na sportowców lub odnoszących sukcesy liderów biznesu i zastanawiamy się, jak dotarli do miejsca, w którym są i jak osiągnęli tak wiele. Odpowiedź jest taka, że zaczęli małe i nigdy nie przestali. 

 

 

2. Zacznij układanie nawyków

Najprostszym sposobem na wprowadzenie nowego nawyku do codziennej rutyny jest wdrożenie go z innymi nawykami, które już posiadasz. Układanie nawyków to formuła zapewniająca, że twoje nowe nawyki nie spadną na drogę. Na przykład, jeśli chcesz stworzyć nawyk medytowania każdego ranka, ale zapominasz lub nie masz czasu, najlepszym sposobem na naprawienie tego jest wprowadzenie go w inny nawyk. Jeśli poranna rutyna polega na przebudzeniu, umyciu zębów i nalaniu filiżanki kawy, Wstaw “medytuj przez pięć minut” przed wypiciem kawy. Ustaw intencję, Powiedz to głośno, a następnie włóż nowy nawyk do swojej rutyny. Czasami kiedy i gdzie zdecydujesz się na wykonanie nawyku może mieć duże znaczenie. 

 

3. Bądź świadomy swojego otoczenia

Jesteśmy zarówno ofiarami, jak i architektami naszych środowisk-czyli domu, w którym mieszkamy i gdzie chodzimy do pracy i ćwiczeń. Wszystkie te różne przestrzenie mogą wpływać na nasze nawyki na dobre i na złe. Jeśli każdej nocy przed pójściem spać leżysz w łóżku i oglądasz TV, z czasem twoje łóżko będzie kojarzone jako miejsce, w którym oglądasz telewizję. Praca w wygodnym łóżku może wydawać się przyjemna, ale może być znacznie trudniejsza, jeśli twoje łóżko kojarzy się już z miejscem odpoczynku. Kiedy zrozumiemy relacje, jakie mamy z przestrzeniami, które zajmujemy, możemy wykorzystać tę wiedzę, aby pomóc w kształtowaniu lepszych nawyków i przełamywaniu nieproduktywnych. Jak powiedział Clear, ” łatwiej jest skojarzyć nowy nawyk z nowym kontekstem niż zbudować nowy nawyk w obliczu konkurencyjnych wskazówek.”Nic dziwnego, że praca w domu może być trudniejsza, jeśli nie masz do tego wyznaczonego miejsca.

 

4. Użyj”Zasady dwuminutowej”

Zasada dwuminutowa cleara mówi, że kiedy zaczynasz nowy nawyk, jego ukończenie nie powinno trwać dłużej niż dwie minuty. Chodzi o to, aby zmniejszyć nawyk, aby był bardziej atrakcyjny i bardziej prawdopodobne jest, że nadal będziesz powtarzał ten nawyk. Jeśli celem jest napisanie książki, zacznij od pisania jednego zdania każdego dnia. Jeśli chcesz przeczytać więcej przed snem każdej nocy, zacznij od przeczytania jednej strony. Jeśli chcesz ćwiczyć więcej, zacznij od skakania przez dwie minuty lub jeśli chcesz ćwiczyć medytację, Ustaw timer na dwie minuty-masz pomysł. Im bardziej Proces jest rytualizowany, tym łatwiej będzie go kontynuować. Musisz zacząć od małych, zanim przejdziesz do większych i lepszych nawyków.

 

 

5. Wypróbuj narzędzie zaangażowania lub partnera odpowiedzialnego

Wszyscy zaczynamy od najlepszych intencji, gdy decydujemy się na stworzenie nowego nawyku, ale wtedy życie staje na drodze i łatwo jest zapomnieć, dlaczego chcieliśmy zacząć nawyk w pierwszej kolejności. To jest, gdzie urządzenie zaangażowanie lub partnera odpowiedzialności przychodzi. Urządzenie zaangażowania to wybór dokonany w teraźniejszości, aby pomóc kontrolować Twoje działania w przyszłości. Na przykład, jeśli chcesz przestać kupować kawę każdego dnia, możesz zdecydować się na pozostawienie portfela w domu, aby zmniejszyć pokusę. Inną wersją tego jest buddy odpowiedzialności: ktoś, kto może pomóc utrzymać odpowiedzialność za swoje działania, rozumie swoje zaangażowanie, i może sprawdzić się na Ciebie (Czytaj: przyjaciel, partner, członek rodziny, współpracownik, coach, itp.). Cenimy opinie osób wokół nas, dlatego właśnie Partner odpowiedzialny może pracować nad budowaniem lepszych nawyków.

 

6. Spraw, aby nawyk był satysfakcjonujący

To kardynalna zasada w życiu, że powtarzamy działania, które są satysfakcjonujące: jedzenie lodów w upalny letni dzień, konsekwentne ćwiczenie i uwalnianie endorfin, czy zakupy online i otrzymywanie paczki pocztą. Powracamy do tych działań w kółko, ponieważ pamiętamy, jak satysfakcjonujące były. Ta sama taktyka jest skuteczna przy tworzeniu nowego nawyku. Jest powód, dla którego rezerwujesz następne zajęcia zaraz po skończeniu jednego, a następnie kilka dni później dyskutujesz, czy iść. Zapewnienie natychmiastowego wzmocnienia mówi mózgowi, aby wracał do aktywności, podczas gdy opóźniona satysfakcja nie jest tak skuteczna. Innymi słowy, kiedy zaczynasz nowy nawyk, upewnij się, że jest przyjemny, aby trwał.

 

7. Zastanów się nad swoimi nawykami i postępami

Nawyki są świetnymi narzędziami, które pomagają nam osiągać nasze cele, ale gdy ewoluujemy i realizujemy pewne cele lub wyznaczamy nowe, ważne jest, aby spojrzeć wstecz i ocenić nasze nawyki i postępy. Jeśli postanowiłeś napisać książkę i nie ukończyłeś jednego rozdziału, być może nawyki, które ustawiłeś, nie działają i wymagają zmiany. Nasze nawyki powinny być naszą motywacjątors i utrzymać nas w zaangażowaniu w nasze cele. Powinny być czymś, na co czekamy. Poświęcenie czasu na zastanowienie się nad naszymi nawykami (zarówno dobrymi, jak i złymi) jest świetnym sposobem na upewnienie się, że nieustannie stawiamy sobie wyzwania, aby robić lepiej.

 

James Clear

Atomowe Nawyki

Łatwy i sprawdzony sposób na budowanie dobrych nawyków i przełamywanie złych

 

15 niedzielnych rytuałów, które zapewnią Ci niesamowity tydzień