6 prostych nawyków, które robię codziennie, które mają ogromną różnicę w moim poziomie stresu

W 2022 roku nie musisz być prezesem fortune 500 ani Olimpijczykiem, aby czuć się przytłoczonym stresem; 55 procent Amerykanów twierdzi, że codziennie doświadcza stresu. Oznacza to, że stres stał się tak zakorzeniony w naszym życiu, że jest to teraz norma i uczucie, które większość z nas wierzy, że jest normalne, a nie coś, co należy zidentyfikować i naprawić. Ale to, że jest powszechne, nie oznacza, że musi (lub powinno) zostać zaakceptowane. Stres może mieć poważny wpływ na organizm, a jeśli nie jesteśmy ostrożni i nie podejmujemy kroków w celu monitorowania naszego poziomu stresu, może to prowadzić do całkiem przerażających zagrożeń dla zdrowia. 

Miałem swoje wzloty i upadki radzenia sobie ze stresem, a kiedy miałem 26 lat, zdiagnozowano u mnie śródmiąższowe zapalenie pęcherza moczowego, stan znany pod wpływem poziomu stresu. Do tego momentu nieświadomie pozwalałem stres kontrolować moje życie, a teraz to kontrolowało moje ciało. Nie chciałem z tym żyć, więc zdecydowałem, że trzeba wprowadzić zmiany. Dziś mogę z radością powiedzieć, że stres nie kontroluje już mojego życia, dzięki kilku prostym codziennym nawykom, które wprowadziłem. Spoiler alert: pomogły uleczyć moje ciało i obniżyć poziom stresu. 

 

1. Move your body

Istnieje wiele powodów, aby przenieść swoje ciało na co dzień oprócz tylko korzyści fizycznych, i zmniejszenie stresu jest jednym z nich. Kiedy poruszamy naszymi ciałami, uwalniamy endorfiny, pomagamy regulować nasze emocje, dostarczamy tlen do mózgu i pokazujemy naszym ciałom, że je cenimy. Poruszanie ciałem nie musi oznaczać codziennej pracy. Może to oznaczać chodzenie na spacer, lekkie rozciąganie lub angażowanie się w czynności, które kochasz, takie jak paddle-boarding lub taniec. Kiedy zmienisz swój sposób myślenia z “muszę dziś poćwiczyć “na” mogę dzisiaj przenieść swoje ciało”, ten nawyk może stać się czymś, czego oczekujesz, a nie czymś, czego się obawiasz. 

 

 

2. Reguluj swoje emocje 

Jeśli jesteś podobny do mnie, nie nauczyłeś się mówić o swoich emocjach i uczuciach. Dopiero w wieku 20 lat pochyliłem się nad siłą wyrażania emocji w bezpiecznym środowisku. Jako istoty ludzkie mamy do czynienia z wieloma rzeczami, takimi jak wzloty i upadki związane z relacjami, pracą i rozwojem osobistym. To dużo do trzymania w środku, dlatego ważne jest, aby wyrazić to, co czujemy, czy to poprzez terapię, Dziennikarstwo, czy rozmowę z przyjaciółmi lub rodziną. Regulowanie emocji pozwala puścić ludzi i sytuacje, które już Ci nie służą i stres, który się z nimi wiąże. 

 

3. Medytować

Medytacja miała największy wpływ na mój poziom stresu (a na początku byłem sceptykiem). Po zbadaniu i dowiedzeniu się więcej o różnych rodzajach medytacji, znalazłem codzienną rutynę, która działa dla mnie: przełączam się między pracą oddechową, medytacjami prowadzonymi, kąpielami dźwiękowymi i cichymi medytacjami. Każdy jest inny, więc znalezienie metody medytacji, która działa dla ciebie, może zająć trochę czasu, ale najważniejsze, czego się nauczyłem, to to, że nie ma niewłaściwego sposobu medytacji, a trzymanie się jej jest kluczowe. Niezależnie od tego, czy medytujesz przez pięć minut, czy 20, twoje ciało będzie Ci wdzięczne.

 

4. Ogranicz spożycie kofeiny

Zawsze byłem wrażliwy na kofeinę. Jestem osobą, która się denerwuje i nie może zasnąć w nocy, kiedy piję kawę. A jednak od czasu do czasu ulegam pragnieniu. Kofeina wpływa na każdego inaczej, a jeśli jesteś jake mnie, musiałeś zmienić swoje relacje z nim. Obecnie przełączam się między kawą, zieloną herbatą i matchą, co zapewnia mi lepszą równowagę. Czasami dodaję wodę kokosową do mojej kawy, aby pomóc w jej działaniu odwadniającym, ale nigdy nie piję kawy na pusty żołądek lub po 3 po południu. teraz kawa w odpowiedniej ilości i scenariusze nie sprawiają, że jestem roztrzęsiony lub wahają się moje poziomy stresu. To po prostu przynosi mi radość (jak każda kawa powinna). 

 

 

5. Prześpij się 

Prawdopodobnie słyszeliście gwiazdy takie jak J. Lo i Jennifer Aniston mówią, że sekretem ich zdrowej skóry jest dużo wody i dobry sen. kim jesteśmy, aby się z nimi kłócić? Według Sleep Foundation dorośli w wieku 18-64 lat powinni spać 7-9 godzin każdej nocy. Sen wpływa na każdą część naszego ciała, od mózgu i umiejętności poznawczych po poziom energii w ciągu dnia. Osobiście jestem znacznie bardziej rozdrażniony w dniach, w których mam poniżej siedmiu godzin snu. Jeśli ciągle nie dostajemy wystarczającej ilości snu, obciąża to nasze ciała, prowadząc do wyższego poziomu stresu.

 

6. Porozmawiaj z lekarzem o suplemencie B-12

Tak, stres i zmęczenie mogą mieć również związek z niedoborami składników odżywczych. Suplementy mogą być wielką pomocą, gdy nie dostajesz wystarczającej ilości naturalnych witamin z diety. Mając to na uwadze, zawsze zalecam rozmowę z lekarzem przed podjęciem jakichkolwiek nowych suplementów. Jako ktoś, kto trzyma się głównie diety wegetariańskiej, która często nie zawiera pokarmów z dużą ilością B-12, miało sens, że byłem w nim niedobory i dlaczego czułem znaczną redukcję mojego poziomu stresu, gdy zacząłem go brać. Badania wykazały, że istnieje związek między niedoborem witaminy B-12 a poziomem energii, więc nic dziwnego, że miałem więcej energii po zażyciu suplementu. Najlepsza część? Mój stres stał się łatwiejszy do opanowania. 

 

I Grilled a Life Coach and her Tips Will Transform your Anxiety