5 technik uzdrawiania seksualnego według trenera ucieleśnienia

Nie da się ukryć, że Marvin Gaye wie co nieco o tworzeniu piosenek, które wprawiają w nastrój. (Jeśli “Let’s Get It On” nie jest ostateczną piosenką o seksie, to nie wiem co nią jest.) Podczas gdy wszyscy znamy jego myśli na temat pukania w buty dzięki jego hitowi “Sexual Healing”, doświadczenia każdej osoby związane z tym procesem są właśnie takie – indywidualne. Niezależnie od tego, czy chcesz odzyskać i połączyć się ze swoim seksualnym dobrostanem po traumie z przeszłości, stresie lub depresji, nie jesteś sam. Badania pokazują, że 40% kobiet w ciągu swojego życia będzie borykać się z jakimś problemem seksualnym. A my wszystkie bezwstydnie zasługujemy na to, by być naszymi najzdrowszymi seksualnymi jaźniami. Wejdź: Alyssa Kuzins, trener wcielenia, który prowadzi kobiety do ich ciał, aby wyrazić, uhonorować i być tym, kim i jak są. Czytaj dalej, aby poznać jej cztery wypróbowane i prawdziwe praktyki uzdrawiania seksualnego. Uwaga na spoiler: są one tak samo wyzwalające jak i podnoszące na duchu.

Alyssa Kuzins

Trener wczuwania się

Czym jest uzdrowienie seksualne?

Wszyscy jesteśmy wyjątkowymi istotami seksualnymi, a nasze popędy seksualne są często dyktowane przez osobiste wydarzenia, relacje i przekonania. Dlatego uzdrowienie seksualne nie jest podejściem uniwersalnym i może wyglądać bardzo różnie w zależności od osoby. Ale w swej istocie, koncepcja ta koncentruje się wokół ponownego połączenia się ze swoją zmysłowością. “Patrzę na uzdrowienie seksualne jako niezbędne ponowne okablowanie naszego systemu nerwowego z powrotem do naszego naturalnego stanu przyjemności, ekstazy, uczucia i intymności po traumatycznym doświadczeniu lub chronicznym poziomie stresu” – wyjaśnia Kuzins. “Pochodzi z podejścia inside out, które koncentruje się na pierwszym zajęciu się traumą utrzymywaną w ciele za pomocą praktyk somatycznych [odnoszących się], a następnie pozwalając umysłowi podążać za nią”.

Aby przejść prawdziwe uzdrowienie i odzyskać kontrolę nad swoją seksualnością, musisz kopać głębiej niż ciało fizyczne i stuknąć w swoje wewnętrzne “ja”. “Nasze mózgi są niesamowite w tym, że chronią nas przed tym, co jest zbyt przerażające do zniesienia, ponieważ robimy wszystko, co w naszej mocy, aby przetrwać na poziomie fizjologicznym, ale problem polega na tym, że pozostajemy zamrożeni w bezcielesnym momencie reakcji na traumę” – opisywał Kuzins. “W ten sposób trzeba odwrócić proces zdrowienia. Jeśli trauma wyprowadza cię z ciała, to ucieleśnione uzdrawianie sprowadza cię z powrotem do ciała.” Dolna linia: Kuzins zapewnił nas, że możesz uzdrowić się od wewnątrz i ponownie obudzić swój popęd seksualny dzięki ćwiczeniom ucieleśnienia.

Praktyki promujące uzdrowienie seksualne

1. Taniec

Kiedy masz wątpliwości, zatańcz. Jasne, to może czuć się głupio lub wstydliwe busting ruch przez siebie w swoim mieszkaniu, ale kiedy tańczysz jak nikt nie patrzy, to gdzie magia się dzieje. (OK, skończyłam z banałami). “Tu nie chodzi o perfekcję. Chodzi o uwolnienie spiętej energii seksualnej i ponowne zapoznanie się ze swoim ciałem-umysłem i ekspresją” – powiedział Kuzins. “Trauma często sprawia, że czujemy się ospali, ale ciało jest zbudowane do ruchu, więc ruszaj się! Spróbuj różnych stylów muzyki w zależności od tego, co rezonuje z twoimi emocjami tego dnia.”

2. Praktykuj pracę z oddechem

Oddychanie jest naturalną, podświadomą czynnością, ale kiedy zwracasz na nie uwagę, łączysz się z chwilą obecną i dostrajasz do swojego ciała i jego odczuć. “Oddech jest ludzkim ucieleśnieniem energii życiowej i kluczowym sposobem t

o zrównoważony układ nerwowy w ciągu kilku minut!” potwierdziła Kuzins. Ona sugerował próbować pudełkowego oddychania. Najpierw powoli wydychaj cały tlen z płuc. Następny, powoli i głęboko wdychać przez twój nos liczyć cztery. Następnie wstrzymaj oddech na kolejną liczbę czterech. I w końcu, wydychaj przez usta dla ostatniej powolnej liczby czterech. Bez względu na rodzaj metody oddychania, której używasz, nie tylko aktywujesz przywspółczulny układ nerwowy (czytaj: nerwy, które relaksują nasze ciała), ale także zwiększasz krążenie, zwiększając swoje doświadczenia seksualne.

3. Zaangażować się w self-pleasure

Jaki jest lepszy sposób, aby poznać siebie niż spędzić trochę czasu jakości przyjemności siebie? Weź sprawy w swoje ręce (dosłownie) i odkryj, jakie są twoje pragnienia i potrzeby. Odkryj, co cię podnieca. “Jestem wielkim zwolennikiem tego, że ponowne zapoznanie się z własnym ciałem najpierw z ucieleśnionym samozadowoleniem jest jedną z najpotężniejszych praktyk, jakie możesz zrobić, aby uzdrowić się od wewnątrz” – powiedział Kuzins. Puść muzykę, zrelaksuj się i nie spiesz się z odkrywaniem różnych sposobów stymulowania siebie. Jeśli rozważasz wprowadzenie zabawki lub dwóch do mieszanki, Kuzins zalecił wybór kryształowej różdżki zamiast wibratora zasilanego bateriami, aby mieć większą kontrolę nad swoim dotykiem. “Idź w swoim własnym tempie”, poradził Kuzins. “Prawdziwie poczuj swoje ciało od wewnątrz, dosłownie. Może to być pomocne dla kobiet, które odczuwają drętwienie lub ból, ale po prostu upewnij się, że jest to zrobione z łagodnością.”

4. Bądź

świadomy

swojego otoczenia

Czy zdajemy sobie z tego sprawę, czy nie, nasze codzienne otoczenie ma bezpośredni wpływ na nasz nastrój i emocje. “Twoje środowisko jest silniejsze niż twoja siła woli” – cytowała Kuzins. Podkreśliła romansowanie siebie i naszego życia: “Posprzątaj swoją przestrzeń, zapal świece, kup świeże kwiaty tylko dlatego, że, włącz muzykę podczas gotowania obiadu, załóż bieliznę do łóżka dla siebie, nałóż makijaż, jeśli to sprawia, że czujesz się dobrze, nawet jeśli właśnie pracujesz w domu”. Zwłaszcza, gdy znajdziesz się w środku zastoju, zwróć uwagę na to, co nosisz, na ile naturalnego światła jesteś wystawiony na działanie, jak wygląda twoje biurko i jakość powietrza, które wdychasz.

5. Dziennik

Wszyscy jesteśmy winni tego, że siedzimy we własnych głowach, a nasze wewnętrzne dialogi mogą sprawić, że utkniemy w przeszłości. Dziennikarstwo może odwrócić scenariusz, pomagając ci odkryć i przetworzyć swoje uczucia, zauważyć wszelkie wzorce myśli i zachowań oraz odzyskać poczucie tego, kim jesteś. “Dziennikarstwo pomaga wydobyć nasze uczucia z ciała i przenieść je na kartkę” – sugeruje Kuzins. Przyłożenie pióra do papieru pozwala na skonfrontowanie się z wszelkimi traumami w prywatnej, bezpiecznej przestrzeni. Nie wiesz, od czego zacząć? Ustaw timer na 1-2 minuty i napisz wszystko, co przyjdzie ci do głowy, bez edycji i bez osądzania.

Ten artykuł ma na celu zainspirowanie Cię do prowadzenia najlepszego życia, a nie służyć jako leczenie zdrowia psychicznego lub seksualnego. Jeśli doświadczasz objawów lęku, depresji lub przewlekłego stresu, ważne jest, aby dotrzeć i uzyskać pomoc. Zgłoś się do lekarza, nawiąż kontakt z terapeutą i/lub porozmawiaj z bliskim przyjacielem lub członkiem rodziny. Jeśli doświadczasz myśli lub działań samobójczych, natychmiast uzyskaj pomoc.

Kiedyś wstydziłam się seksu – oto jak się tego oduczyłam