5 Sposobów, aby pomóc przezwyciężyć lęk Kostium Kąpielowy

Kiedy pod koniec wiosny poczujesz pierwszy smak 70-stopniowych dni, podniecenie lata zaczyna się budować. Ale jest to również pora roku, kiedy zaczynam być bardziej świadomy swojego ciała. Przez jesień i zimę żyję w błogości, wolny od niespokojnych uczuć otaczających moje ciało. Ale jak w zegarku, gdy tylko nadejdzie ciepła pogoda, niepokój w strojach kąpielowych zatapia się. Szczerze mówiąc, już mi przeszło.

Strój kąpielowy niepokój jest większy niż po prostu nie czuć się pewnie w bikini. Prawda jest taka, że sposób, w jaki postrzegamy nasze ciała, może mieć poważny wpływ na to, jak żyjemy, a rozwijanie pozytywnych relacji z naszym ciałem jest ważne dla naszego dobrego samopoczucia. Według raportu Dove Global Beauty and Confidence, kobiety i dziewczęta częściej rezygnują z ważnych aktywności życiowych, gdy nie czują się dobrze ze swoim wyglądem, a 17% kobiet twierdzi, że nie pójdzie nawet na rozmowę kwalifikacyjną, gdy nie czuje się dobrze ze swoim wyglądem.

Dorastaliśmy w czasach, w których mowa o “letnim ciele” jest powszechnym żargonem, ale każdy ciało jest ciałem letnim. Pomimo tego, co może nam powiedziano, robi treningi nie lubisz lub próbuje modne plany dietetyczne nie jest drogą do kochania ciała więcej. Aby mieć wolne od niepokoju lato, musimy nauczyć się kochać nasze ciała, idąc do środka, a są to kroki, które należy podjąć, które pomogą Ci się tam dostać. 

 

1. Połącz się ze swoim ciałem

Jak większość rzeczy w życiu, trudno jest połączyć się z czymś, czego w pełni nie rozumiemy, a twoje ciało jest jedną z nich. Nasze ciała robią dla nas niesamowite rzeczy każdego dnia: pozwalają nam się poruszać, oddychać, odżywiać i sprawiać przyjemność, ale często tego nie zauważamy. Istnieje wiele różnych sposobów, aby połączyć się z naszym ciałem i docenić je bardziej. Jednym ze sposobów jest oddychanie: oddychanie jest czymś, co robimy podświadomie (dziękuję ci, ciało!), ale poświęcenie czasu każdego dnia na skanowanie ciała i zauważenie, jak oddech porusza się przez ciało, może być tak potężne. Ta praktyka pozwala Ci lepiej zrozumieć twoje emocje, pozwala zauważyć, gdzie czujesz rzeczy w ciele i pomaga rozwinąć silniejsze połączenie z nim.

Innym zabawnym sposobem jest przyjemność z samego siebie. Masturbacja oznacza, że cenisz siebie na tyle, aby dać sobie przyjemność i przypomina ci, że zasługujesz na przyjemność. Może to być jeden z najpotężniejszych sposobów, aby pokazać swojemu umysłowi, że twoje ciało jest piękne i godne miłości. Jeśli jeszcze tego nie robisz, zacznij włączać masturbację do swojej rutyny. Najlepszym sposobem rozwijania miłości własnej jest praktykowanie jej.

 

 

2. Znajdź trening, który kochasz

Jeśli boisz się budzić każdego ranka, aby iść na zajęcia treningowe, dlaczego idziesz? Ćwiczenia nie muszą być (i nie powinny być) czymś, czego się obawiasz. Istnieje tak wiele form treningów dostępnych dla nas dzisiaj, od zajęć online w zaciszu domu, grup biegowych, spin, pilates, jogi, boksu—lista jest długa. Podobnie jak jedzenie lub smak w ubraniach, nie każdemu spodobają się te same rzeczy i znalezienie tego, co lubisz, wymaga czasu. Poruszanie ciałem i łamanie potu powinno być zabawa; w końcu ćwiczenia uwalniają endorfiny. Nasze ciała czują się dobrze po ćwiczeniu (choć może trochę boli), a zmiana naszego sposobu myślenia wokół pracy, aby być postrzegane jako coś, na co czekamy, pomoże nam kochać i doceniać nasze ciała jeszcze bardziej.

 

3. Zmień narrację

Od dłuższego czasu womężczyznom powiedziano, że muszą wyglądać w określony sposób, aby być szczęśliwym, znaleźć miłość i odnieść sukces. Nic więc dziwnego, że mamy lęk wokół tego, jak wygląda nasze ciało. Musimy oduczyć się wszystkiego, czego nas nauczono na początku i ponownie nauczyć się, czym jest pozytywność ciała; musimy zmienić narrację. Czasami może to obejmować prawdziwą wewnętrzną pracę z terapeutą, aby sprawdzić, dlaczego nie kochamy naszego ciała lub wewnętrznie zastąpić krytyki komplementami, ale bez względu na to, gdzie jesteś na swojej podróży miłości własnej, istnieje kilka prostych kroków, które możesz podjąć, aby stworzyć zdrowszą narrację wokół swojego ciała. 

W momencie, gdy masz te negatywne myśli o tym, jak wygląda twoje ciało, wypychaj je. Daj sobie listę afirmacji, do których uciekasz się, gdy nie czujesz się dobrze w sposobie, w jaki wygląda twoje ciało. Niektóre przykłady to: “jestem godzien miłości w tym ciele”,” jestem piękny “lub” zasługuję na szczęście w tym ciele.”Powtarzaj sobie w kółko, jak bardzo kochasz to ciało, dopóki nie zaczniesz w to wierzyć.

 

 

4. Nosić ubrania, które sprawiają, że czujesz się dobrze

Moda to świetny sposób na zwiększenie pewności siebie, ale są też chwile, kiedy ubrania mogą sprawić, że czujemy się mniej niż dobrze w sobie. Pozbądź się każdego elementu w szafie, który nie sprawia, że czujesz się dobrze, gdy go nosisz, czy to dlatego, że jest niewygodny, nie pasuje już dobrze, czy nie sprawia, że jesteś pewny siebie. Za każdym razem, gdy ubierasz się tego lata, wybierz ubrania, które sprawią ,że spojrzysz w lustro i powiesz: “Kocham moje ciało.”Tak samo jest przy zakupie strojów kąpielowych lub sukienek: wybierz przedmioty, które sprawią, że poczujesz się dobrze i nie będziesz się martwić o swój wygląd. Ciekawostka: teraz kupuję tylko stroje kąpielowe z wysokim krojem, po latach bycia nieszczęśliwym w tych z niskim krojem. Moda powinna tylko sprawiać, że czujesz się lepiej ze swoim ciałem, a jeśli robi odwrotnie, nie wykonuje swojej pracy. 

 

5. Oczyść swój kanał społecznościowy

Twój kanał społecznościowy to Twój to powinno być miejsce, w którym można poczuć inspirację, śmiać się i bawić. Jeśli czujesz się gorzej za każdym razem, gdy zamykasz aplikację, nadszedł czas, aby oczyścić kanał. Nadszedł czas, aby pożegnać się z tymi filmikami treningowymi, które sprawiają, że czujesz się, jakbyś nie był wystarczająco “stonowany” lub supermodelkami i gwiazdami, które dwa razy zastanawiają się nad tym, jak wyglądasz. Jeśli te posty sprawiają, że czujesz się gorzej, nie warto.

Zamiast tego buduj swój kanał z kontami, które Cię inspirują, motywują i rozśmieszają. Znajdź jedno konto, które kochasz i buduj z niego. Możesz nawet sprawić, że nawyk oczyszczania paszy raz w miesiącu, więc jeśli coś negatywnego trafi do środka, możesz szybko go usunąć. Jeśli aplikacje są w sumie za dużo, spróbuj zrobić sobie przerwę na chwilę. Media społecznościowe mają silny wpływ na nasze zdrowie psychiczne i sposób, w jaki postrzegamy nasze ciała—upewnij się, że jest to pozytywne narzędzie miłości własnej, a nie odwrotnie.

 

15 Sposobów Na Najzdrowsze Lato