15 niedzielnych rytuałów, które zapewnią Ci niesamowity tydzień

Niedziele to mój ulubiony dzień weekendu. Wiem, że to prawie tak denerwujące, jak gdybym powiedział, że kocham bieganie lub sałatka jest moim ulubionym jedzeniem (oba są nieprawdziwe, BTW), ale niedziele nie są już smutnym zakończeniem weekendu lub przerażającym początkiem dni powszednich (niedzielne Strachy są prawdziwe!). Zamiast tego, niedziele są dniem, w którym spędzam cały tydzień na szczęściu i sukcesie. Pozbądź się niedzielnych strachów i wykorzystaj w pełni wolny dzień dzięki tym 15 rytuałom, które zapewnią ci udany tydzień:

 

1. Przygotowanie posiłków

Przygotowywanie posiłków w niedzielę to podstawowy sposób na zapewnienie, że twój tydzień jest gotowy na sukces i że masz łatwe, zdrowe posiłki, nawet w najbardziej ruchliwe dni. Najważniejsze jest, aby przygotować posiłek, który działa najlepiej dla ciebie. Może wystarczy planowanie posiłków i zakupy spożywcze, a może chcesz przygotować podstawowe dania do ponownego użycia w ciągu tygodnia, takie jak pieczone warzywa lub zdrowe babeczki śniadaniowe. Możesz także przygotować składniki zamiast posiłków, aby ułatwić gotowanie przez cały tydzień: gotuj jajka, plaster cytryny lub umyj i posiekaj warzywa.

 

2. Wybierz temat na tydzień

Skupiamy się na listach rzeczy do zrobienia i celach, ale co z ustaleniem intencji lub tematu, na którym będziemy się koncentrować przez cały tydzień? Możemy zastąpić negatywne myśli zwrotami, które nie tylko są dla nas lepsze, ale mogą również pomóc nam być bardziej pewni siebie lub czuć się mniej zestresowani, a także możemy ustalić intencje na każdy tydzień, które pomogą nam żyć jak najlepiej. W każdą niedzielę wybierz afirmację lub “motyw” (np. bycie obecnym, częstsze przeprowadzki lub lepsza zabawa) i pisz go codziennie w swoim Planerze, aby o nim nie zapomnieć. Następnie przeżyj cały tydzień wokół tej afirmacji lub tematu.

 

3. Więcej o samoopiece

Mała samoobsługowa niedziela to nic nowego, ale pójście na całość w pielęgnacji skóry, pielęgnacji włosów i ogólnie TLC nie tylko pomoże Ci poczuć się zrelaksowanym i rozpieszczonym w ciągu tygodnia, ale także będziesz wyglądać i czuć się najlepiej. Po pierwsze, Ustaw nastrój: przyciemnij światła, zapal świece, rozproszone olejki eteryczne, włącz relaksującą muzykę i załóż przytulną szatę. Zaopatrz się we wszystkie luksusowe produkty, które kochasz, niezależnie od tego, czy jest to bomba do kąpieli CBD, czy wysokiej jakości maska do włosów, i przygotuj się na cały dzień rozpieszczania. Weź kąpiel (lub luksusowy prysznic), rozkoszuj się suchym szczotkowaniem lub złuszczaniem, zrób sobie masaż twarzy dla relaksu i odpuchnięcia, a zakończ manicure lub pedicure w ulubionym kolorze. 

 

 

 

 

4. Twórz listy zadań (na podstawie celów życiowych)

Tworzenie listy rzeczy do zrobienia nie jest rewolucyjnym rytuałem, ale czy tworzysz listy rzeczy do zrobienia z myślą o długoterminowych celach? Zanim zrobisz cotygodniową listę rzeczy do zrobienia, zadaj sobie pytanie, gdzie chcesz być za 5-10 lat. Wszystko na liście zadań powinno pomóc ci w osiągnięciu tych celów. Na przykład zaplanuj rozwój firmy, poświęć 30 minut na zajęcia online lub sprawdź, czy Twoim celem jest bycie bardziej aktywnym. Innymi słowy, listy zadań nawet najprostszych zadań powinny mieć długoterminową perspektywę.

Tworzenie listy zadań z myślą o celach pokaże ci, gdzie powinieneś spędzać czas, a gdzie możesz spędzać mniej czasu. Oczywiście zawsze będziesz musiał wykonywać przyziemne prace domowe lub żmudne zadania, ale dowiedz się, gdzie możesz zlecić te przedmioty na zewnątrz i ustal priorytety, co zbliży cię do Twoich celów, więc make upewnij się, że to zrobisz(tak, oznacza to zrobienie tego treningu lub spotkania burzy mózgów, które odkładasz). 

 

5. Załóż swój ulubiony strój

Najmniejsze rytuały lub nawyki mogą mieć największy wpływ na poprawę nastroju i nadawanie tonu na resztę tygodnia. Aby pokonać bluesa, który przychodzi z końcem weekendu, Zapisz swoje ulubione OOTDs na niedziele. Niezależnie od tego, czy chodzi o fantazyjną odzież wypoczynkową, która czuje się luksusowo, czy modną sukienkę, która sprawia, że czujesz się jak gwiazda stylu, załóż strój, który sprawia, że czujesz się najlepiej od stóp do głów i przygotuj się na nadchodzący tydzień. 

 

6. Podnieś swoją skrzynkę odbiorczą do zera

Jeśli Twoje poniedziałkowe poranki przypominają wicher rozpoczynający się od chwili, gdy się obudzisz, przygotuj swój tydzień na sukces, wybiegając do przodu. Podczas gdy niedziele powinny feel podobnie jak w niedziele (zamiast przedłużania tygodnia pracy), spędzanie zaledwie 10-20 minut na wykonywaniu pracy pomoże Ci rozpocząć tydzień już przed tobą. Jeśli e-maile są źródłem stresu, radzić sobie ze skrzynką odbiorczą lub jeśli planowanie wydaje się żmudnym zadaniem w poniedziałkowe poranki, zaplanuj spotkania i terminy dzień wcześniej. Pomyśl tylko, jak dobrze poczuje się twój poniedziałkowy poranek, gdy Twoja skrzynka odbiorcza jest już zerowa, a Twój kalendarz jest zaplanowany! 

 

 

 

7. Czytaj

Jestem królową wymówek, jeśli chodzi o czytanie częściej. “Jestem zbyt zmęczony”,” nie mam żadnych nowych książek “i” jak mam robić cokolwiek innego w wolnym czasie, gdy co sezon Real Housewives of Beverly Hills jest na Peacock!?”to wymówki, których używam regularnie. Ale czytanie jest nie tylko przyjemne, ale także dobre dla Ciebie. Niezależnie od tego, czy jest to kończące się przed snem w niedzielę wieczorem, spędzanie czasu po południu, czy rytuał, na który czekasz, rozpoczynając dzień, zmieść się w trochę więcej czasu na czytanie. Co do co czytać? Zacznij od książek, które poprawią twój nastrój lub najbardziej oczekiwanych książek sezonu. 

 

8. Posprzątaj swój dom

Naczynia w zlewie lub pranie ułożone na krześle (wszyscy mamy to jedno krzesło), mogą zapobiec poczuciu pełnego relaksu podczas chodzenia do łóżka w nocy lub mogą sprawić, że będziesz bardziej zestresowany, aby rozpocząć następny dzień. Bałagan w Twojej przestrzeni może przełożyć się na bałagan w twoim umyśle, więc poświęć krótką ilość czasu w niedzielę, aby uruchomić zmywarkę, wytrzeć blaty kuchenne i odłożyć pranie, które spiętrzyło się w sypialni. Mniej zagracona sypialnia pomoże Ci spać w nocy, a czysta kuchnia sprawi, że będziesz szczęśliwszy następnego ranka. 

 

9. Sprawdź swoje konto bankowe i osiągaj cotygodniowe cele

Samoopieka nie zawsze oznacza kąpiele z bąbelkami lub maski na twarz. Czasami samoopieka oznacza bycie niezależnym DOROSŁYM i robienie tego, co możliwe, aby czuć się pod kontrolą swoich finansów. Podczas gdy posiadanie szczegółowego planu finansowego i wyznaczanie celów może pomóc zmniejszyć stres związany z pieniędzmi i osiągnąć to, czego chcesz w życiu, poczucie kontroli nad finansami nie zawsze wymaga dużo czasu i energii. Na początku każdego tygodnia poświęć chwilę, aby przejrzeć swoje konto bankowe i wyciągi z karty kredytowej. Przyzwyczajenie się do częstego sprawdzania może pomóc wcześnie zidentyfikować oszustwa, a także daje dobre wyobrażenie o tym, gdzie wydajesz i gdzie możesz oszczędzać.

 

 

 

 

10. Zaplanuj treningi

Planujesz spotkania, spotkania i plany w advance, więc dlaczego nie zaplanować treningów też? Nie tylko będzie o 10 A. M. jogging lub 5 p. m. workout klasy w kalendarzu cię pociągnąć do odpowiedzialności, aby treningi się zdarzyć, ale kiedy priorytety Ty-czas tak samo jak priorytet spotkanie w pracy lub kolację z przyjacielem, robisz oświadczenie, że samoopieka jest tak samo ważne, jak każdy inny aspekt swojego życia (bo powinno być). Traktuj zaplanowane treningi jak każdy inny element w kalendarzu: pojawiaj się na czas, bądź przygotowany i nie Anuluj w ostatniej chwili.

 

11. Detox przestrzeń biurka

Dla najbardziej produktywnego, pozytywnego początku tygodnia, przestrzeń robocza powinna być czysta i zorganizowana (pamiętaj: bałagan w Twojej przestrzeni może przełożyć się na bałagan w twoim umyśle!). Niechlujna przestrzeń robocza może zwiększyć poczucie stresu, przytłoczenia i niepokoju, które pojawia się na początku pracowitego tygodnia, więc zminimalizuj jak najwięcej bałaganu w niedzielę. Wyczyść szuflady biurka, Uporządkuj dokumenty lub pocztę, a nawet wytrzyj komputer. Jeśli nie masz miejsca do pracy, otrzymasz te same korzyści z odtruwania pulpitu (czyli usuwania folderu świątecznego inspo Decor, który siedzi tam od grudnia), organizowania kontaktów lub instalowania aktualizacji (aby uniknąć tego irytującego powiadomienia przez cały tydzień).

 

12. Wyjdź na zewnątrz.

Nie ma tu niedzielnych Strachów: przebywanie na świeżym powietrzu może poprawić nastrój i pomóc złagodzić stres, aby czuć się szczęśliwszym i bardziej zrelaksowanym. Nawet 20 minut siedzenia w parku lub spaceru może podnieść nastrój i pomóc rozwijać ważne umiejętności, które przyczyniają się do szczęścia, takie jak pewność siebie, życzliwość i poczucie podziwu. Aby natychmiast poprawić nastrój, wyjdź na zewnątrz w niedzielę: wypij poranną kawę na balkonie lub ganku, wybierz się na przejażdżkę rowerową lub nawet usiądź przy oknie, aby czerpać korzyści. Jeśli masz wolny czas, rozważ spędzanie go w lokalnym parku lub na plaży zamiast na kanapie, a jeśli planujesz ćwiczyć, zabierz go na zewnątrz, aby uzyskać natychmiastowy wzmacniacz nastroju, który sprawi, że poczujesz się dobrze przez resztę tygodnia.

 

 

 

13. Wybierz swoje stroje

Zmęczenie decyzji jest prawdziwe, ludzie! Każdego dnia podejmujemy wiele decyzji, nawet w ciągu pierwszych kilku minut po przebudzeniu: czy nacisnąć drzemkę, kiedy włączyć dzbanek do kawy i w co się ubrać (czyli około 100 różnych decyzji). Małe decyzje sumują się, aby czuć się tak przytłaczające, że stajemy się niezdolni do podejmowania nawet najbardziej podstawowych decyzji. Aby ograniczyć i uniknąć wyczerpania psychicznego i zmęczenia decyzji wielu z nas doświadcza regularnie, zabierz jak najwięcej małych decyzji, jak to możliwe, zanim nawet rozpocznie się tydzień. Wybór tygodniowych strojów w niedzielę oznacza, że twoja energia może przejść do ważniejszych rzeczy w ciągu tygodnia, takich jak ważne projekty pracy (lub, wiesz, co zamówić na lunch). 

 

14. Get sexy

Nie, bycie seksownym to nie tylko sobotni wieczór. Czy to trochę ménage-à-Moi, o check-in z partnerem o tym, co chcesz spróbować więcej w tym tygodniu, lub po prostu sporządzenie listy rzeczy, które przyniosły Ci przyjemność dzisiaj (jedwabna koszula nocna, filiżanka kawy, spanie, itp.), poświęć trochę czasu, aby dotknąć swojej zmysłowej strony. Bonus: sprawdzanie się w lustrze i umieszczanie playlisty, która sprawi, że zaczniesz działać, ustawi resztę tygodnia na większą pewność siebie, przyjemność i przyjemność, zarówno w oraz WYJDŹ z sypialni. 

��

15. Poświęć czas, by nic nie robić

Niedziele często przychodzą z tak wielu ” shoulds.””I powinien być zakupy spożywcze, “” I powinien robić pranie ” lub ” ja powinien idź do przodu z pracą.”Podczas gdy wiele rytuałów wymienionych w tym podsumowaniu to “shoulds”, które pomogą Ci mieć najlepszy tydzień w historii, istnieje również inny ważny rytuał, który musisz przygotować na lepszy tydzień: nic nie robić. Zamiast budzić się w pośpiechu z jednej rzeczy do drugiej, zrób kawę, włącz muzykę i po prostu bądź.