12 rzeczy, które zdrowe kobiety robią przed 8 rano.

Nawet jeśli nie nazwałbyś siebie “poranną osobą”, małe godziny przed rozpoczęciem dnia mogą służyć jako świetna okazja do samoopieki, dobrego samopoczucia, kreatywności, refleksji i produktywności. Poranna rutyna i to, co robisz po pierwszym przebudzeniu, mają znaczenie, ponieważ sposób spędzania poranka może zapewnić Ci sukces na resztę dnia. Więc przestań przewijać TikTok lub naciskać drzemkę i wypróbuj te 12 rzeczy dobrze, gdy się obudzisz.

Dla twojej wiadomości, nie musisz codziennie sprawdzać każdego przedmiotu z listy ,aby zostać uznanym za “zdrowego” (nikt nie ma na to czasu!). Celem jest zaoferowanie Ci inspiracji, aby nadać priorytet twojemu zdrowiu, zamienić szczęście w rutynę i jak najlepiej wykorzystać poranki—niezależnie od tego, na co ci to wygląda. Wykorzystaj te 12 rzeczy jako inspo do eksperymentowania lub dostosowywania się do porannej rutyny w dowolny sposób, ale przede wszystkim spraw, aby poranki działały dla ciebie (tak, nawet przed 8 rano). 

 

1. Wypij dużą szklankę wody

Picie większej ilości wody jest jedną z najlepszych rzeczy, które możesz zrobić dla swojego ciała. Szczególnie po spaniu całą noc, ważne jest, aby nawodnić, jak tylko się obudzisz, jako część porannej rutyny, aby poczuć się bardziej pobudzony. Zrób to celem, aby wypić dużą szklankę wody rano zaraz po wstaniu z łóżka (lub przed—bez oceny). Przed puchnięciem filiżankę kawy, chwytając coś do jedzenia, lub biorąc prysznic, sprawiają, że część zwykłego repertuaru rano, aby nawodnić swoje ciało tak szybko, jak to możliwe, aby uniknąć uczucia ospały lub zmęczony.

 

2. Ustal rutynę pielęgnacyjną i trzymaj się jej

Więc ćwiczysz, dobrze się odżywiasz i pijesz wodę, ale nie zapomnij też zadbać o swoją skórę. Wszystko, czego potrzebujesz to szybka rutyna, ale jeśli masz dodatkowy czas lub kochasz dodatkową odpustę, załóż maskę na twarz lub masuj olejem podczas mycia zębów. Będziesz dbać o swoją skórę przez długi czas, a do końca dnia będziesz czerpać natychmiastowy blask. I pamiętaj, że nie tylko skóra nad dekoltem jest ważna. Zadbaj o resztę ciała z nawilżającym balsamem lub olejkiem do ciała i zastosuj taką samą pielęgnację, Jak Na twarz Na szyi i dekolcie.

 

3. Ustaw alarm kilka minut wcześniej niż potrzebujesz

Jeśli Twoje poranki przypominają wyścig z czasem, rozważ wcześniejsze wybudzenie miotu, aby zacząć dzień powoli i spokojnie. Możesz mieć ograniczoną kontrolę nad porankami (jak wczesny czas rozpoczęcia pracy lub dziecko do opieki), więc obudzenie się zaledwie 10-15 minut wcześniej niż potrzebujesz, pomoże Ci poczuć większą kontrolę i spokój przez cały dzień. Niezależnie od tego, czy spędzasz czas medytując, oddając się luksusowej pielęgnacji skóry, czy po prostu słuchając cichego i satysfakcjonującego dźwięku parzenia kawy, nie przegapisz kilku dodatkowych minut snu.

 

 

4. Nie patrz na telefon

Jeśli pierwszą rzeczą, którą zrobisz po wyłączeniu alarmu, jest sprawdzenie poczty e-mail lub odebranie wiadomości tekstowych, musimy porozmawiać. Zaczynasz swój dzień od reakcji na to, czego inni od ciebie potrzebują, zamiast dać sobie czas na skupienie się na tym, co ty potrzeba. Daj sobie trochę czasu, aby być w pełni obecnym, zamiast padać ofiarą reaktywnego trybu reakcji ze wszystkich powiadomień i alertów. Trzymaj się z dala od mediów społecznościowych, nie sprawdzaj poczty e-mail i Ignoruj alerty tekstowe przez co najmniej 30 minut po przebudzeniu.

 

5. Pościel swoje łóżko2>

Nie tylko dobrze jest w nocy położyć się do łóżka, ale jest to również ważne dla sukcesu Twojego dnia. Pierwsze, co robisz każdego ranka, to jedno małe zwycięstwo, zanim w ogóle napijesz się kawy, co podświadomie zmotywuje cię do osiągnięcia tysięcy małych zwycięstw w ciągu dnia (a wiesz, co mówią o małych wygranych: prowadzą do naprawdę dużych). Plus, Gretchen Rubin w jej badaniach stwierdzono, że jest to najprostszy i najczęstszy codzienny nawyk, który można zrobić, aby zwiększyć szczęście.

 

6. Wytnij 15-30 minut dla siebie

Być może jesteś przyzwyczajony do wykonywania zadań od razu do pracy lub listy rzeczy do zrobienia i mówisz sobie, że będziesz medytować, poruszać ciałem lub siedzieć i czytać później w ciągu dnia, ale jak często tak się dzieje? Umieść “me time” na szczycie listy zadań, zamiast mieć nadzieję, że będziesz miał czas później, odkładając na bok 15-30 minut każdego ranka, aby zrobić coś tylko dla Ciebie. Pisz, rysuj, maluj, słuchaj ulubionej playlisty, ćwicz Francuski-cokolwiek to jest, upewnij się, że jest to coś, z czego jesteś podekscytowany. Inną opcją jest spędzenie kilku minut na refleksji przed rozpoczęciem dnia poprzez Dziennikarstwo lub medytację.

 

 

7. Połącz się z kimś, kogo kochasz

Chodzi nam tylko o trochę samotności, ale nawiązywanie kontaktów z ludźmi, których kochasz, jest również kluczową częścią rutynowej opieki nad sobą. Połączenie pierwszej rzeczy podczas porannej rutyny zapewni Ci ciepło i fuzzies przez cały dzień i pomoże Ci pamiętać, że celem życia jest cieszyć się nim. Zatrzymaj się na chwilę, aby pogłaskać psa, uśmiechnij się do współlokatora, zadzwoń do mamy, Pocałuj swojego drugiego lub napisz kartkę z podziękowaniami do współpracownika. Wystarczy 60 sekund, aby zameldować się i ponownie połączyć się z ludźmi, których kochasz najbardziej. 

 

8. Zjedz (lub przygotuj) zdrowe śniadanie

PSA dla tych z Was, którzy twierdzą, że nie mają czasu na śniadanie: Śniadanie jest kluczową okazją, aby dopasować więcej składników odżywczych i dać organizmowi energię, aby przetrwać dzień. Jeśli nie masz ochoty jeść po pierwszym przebudzeniu, nie martw się. Zawsze możesz zjeść coś później rano, gdy jesteś głodny-po prostu staraj się nie przeskakiwać od razu na lunch. Nie wiesz, co zrobić? Wypróbuj te miski śniadaniowe, zdrowe pomysły na śniadanie i opcje na słodko lub słono. Jeśli poranki są zwykle pośpieszne, przygotuj śniadanie w nocy, aby poranna rutyna była nieco szybsza.

 

9. Wyczyść jeden obszar swojego domu

Rozumiemy. Kto chce wykonywać obowiązki przed długim dniem pracy? Nie sugerujemy wyciągania wiadra z mopem ani głębokiego czyszczenia całego pokoju z samego rana(nie możemy być Moniką Gellar!). Możesz naprawdę zrobić ogromny wpływ w mniej niż 15 minut, odkładając pranie, wycierając Lady lub rozładowując zmywarkę. Będziesz mógł cieszyć się dniem i czuć się mniej rozproszony, gdy przestrzeń jest czysta. Plus, nie będziesz odpychał więcej obowiązków do zrobienia później. 

 

 

10. Przygotowanie obiadu lub kolacji

Zdrowe odżywianie wymaga przemyślenia i przygotowania. Jeśli czekasz, aż będziesz głodny, aby pomyśleć o następnym posiłku, bardziej prawdopodobne jest, że pójdziesz na fast food lub podgrzej coś z zamrażarki. Jeśli masz tylko minutę, zaplanuj, co będziesz jadł przez resztę dnia, podobnie jak zaplanuj kalendarz i listę zadań. Może to być albo przepis na podstawie tego, co masz ochotę lub co masz zamiar zamówić z restauranT w dół drogi. Jeśli masz 10-20 minut, zacznij siekać warzywa lub nawet Wrzuć składniki do garnka instant. Pozwoli to zaoszczędzić czas później i upewnić się, że podejmujesz najzdrowsze możliwe decyzje. 

 

11. Tworzenie listy zadań

Łatwo jest rozpocząć dzień od pływania głową ze wszystkim, co musisz zrobić. Przestań, weź oddech i zacznij pisać. Zapisanie wszystkiego na papierze ułatwi ci skupienie się na jednym zadaniu i sprawi, że poczujesz się mniej przytłoczony. Nie zapomnij również priorytetyzować celów życiowych. Oczywiście zawsze będziesz musiał wykonywać przyziemne prace domowe lub żmudne zadania, ale dowiedz się, gdzie możesz zlecić te przedmioty na zewnątrz i ustal priorytety, które w pierwszej kolejności przybliżą cię do Twoich celów.

 

12. Move your body

Oprócz tego, że pomagasz czuć się osiągniętym, dodanie treningu do porannej rutyny pomoże Twojemu ciału poczuć się bardziej przytomnym, pobudzonym i produktywnym przez cały dzień. Ale nie martw się: jeśli nie masz czasu (lub energii), aby biegać, robić zajęcia fitness lub dostać się na siłownię przed 8 rano, nie potrzebujesz pełnego treningu, aby czerpać korzyści. Spróbuj iść na spacer, aby wyjść na zewnątrz, robi szybki przepływ jogi, aby przenieść swoje ciało, lub rozciąganie, aby rozgrzać mięśnie. Bez względu na to, jakiego rodzaju ruchu pragnie twoje ciało rano, pomoże Ci obudzić się i utrzymać energię przez cały dzień.

 

Te produkty sprawią, że będziesz podekscytowany, aby wstać z łóżka