10 rzeczy Do zrobienia w niedzielę, aby przygotować się na najlepszy tydzień

Czy ci się to podoba, czy nie, nadchodzi poniedziałkowy poranek. Ale to nie musi być stresująca wpadka dnia, w którym to robimy. Są produktywne rzeczy do zrobienia w niedzielę, które mogą nie tylko zapewnić Ci sukces przez cały tydzień, ale także sprawić, że poniedziałki—ośmielę się powiedzieć-będą przyjemne. W rzeczywistości, kiedy spędzasz w niedziele pełne naładowanie, wyprzedzając i odpowiednio przygotowując, możesz nawet czuć się podekscytowany i zmotywowany, aby zmiażdżyć to poniedziałkowe spotkanie lub zarezerwować ciężki trening. Nie wierzysz mi? Czytaj dalej 10 sposobów, aby dać sobie niedzielny reset i mieć najlepszy tydzień w historii. Uwaga: za chwilę zaczniesz cieszyć się poniedziałkami.

 

1. Sklep spożywczy, plan posiłków i przygotowanie na tydzień

Zdrowe odżywianie może być tak proste, jak bycie przygotowanym, więc masz lepsze dla ciebie opcje pod ręką przez cały pracowity tydzień. Stwórz plan podczas zakupów spożywczych i nadaj priorytet odżywczym pokarmom, takim jak świeże awokado, które może służyć jako dostępna przekąska lub dodatek do każdego posiłku, który nie wymaga dużego przygotowania (idealny na tygodnie, w których kusi cię kupowanie fast foodów w podróży). Wybory, których dokonujesz dla swojego zdrowia i dobrego samopoczucia, są wyrazem miłości własnej, więc wybór żywności, którą lubisz i wspierasz swoje zdrowie, jest ważnym sposobem inwestowania w dobre samopoczucie.

Świeże awokado są satysfakcjonujące i orzeźwiające i dostarczają prawie 20 składników odżywczych, w tym witamin, minerałów, błonnika pokarmowego i składników odżywczych. Są tak pyszne sam, jak są w różnych smacznych receptur, co sprawia, że świeże awokado oczywistym dodatkiem do cotygodniowego biegu spożywczego. Jeśli szukasz receptur skoncentrowanych na awokado, nie szukaj dalej: sprawdź tę bezpłatną jałmużnę inspirowaną śródziemnomorskim stylem jedzenia!

 

 

2. Zrób szybkie sprzątanie

Bez względu na to, jak zajęty jest Twój tydzień, poczujesz się o wiele łatwiejszy w zarządzaniu, gdy niektóre z tych obowiązków, które odkładasz (patrząc na Ciebie, sterta brudnego prania), zostaną załatwione i zaczniesz od czystego domu. Jedna godzina głębokiego czyszczenia lub szybka reorganizacja szafy może mieć ogromny wpływ nie tylko na środowisko domowe, ale także na samopoczucie przez resztę tygodnia. Jeśli główne obowiązki, takie jak głębokie sprzątanie łazienki lub organizowanie szafy w przedpokoju, są przytłaczające, zacznij od szybkiego sprzątania kuchni (zmywanie naczyń i wycieranie liczników), Uporządkuj salon (składane koce do rzucania i układanie podstawek) i dekluj swoją sypialnię (oznacza to odłożenie ubrań na zużytym, ale jeszcze nie gotowym do prania krześle).

 

Źródło: Jennifer Kathryn Fotografia dla Everygirl

 

3. Unplug

PSA dla każdego, kto chce go usłyszeć: nie musisz (i nie powinieneś) być “podłączony” 24/7. Jeśli Twoje tygodnie są przytłaczające, a niedziele przerażające, rozważ tymczasowy detoks cyfrowy, aby zmniejszyć stres. Bezmyślne przewijanie w mediach społecznościowych lub Podglądanie e-maili służbowych może wydawać się nieszkodliwe, ale mogą sprawić, że poczujesz się wyczerpany i zmarnujesz ostatni weekend. O ile Twoja praca nie wymaga połączenia, Wyłącz wszystkie powiadomienia o pracy w ciągu weekendu, aby nie dopuścić do tego, aby telefon stał się źródłem niepokoju, chyba że zamierzasz odłożyć celowy czas na uzyskanie przed poniedziałkiem (więcej o tym poniżej). Nawet jeśli idziesz do przodu w pracy, spróbuj włączyć telefon “nie przeszkadzać” lub umieścić tymczasowe blokady w aplikacjach społecznościowych, aby naprawdę naładować.

 

4. Wybierz tydzień strojów 

Każdego dnia podejmujemy wiele decyzji, nawet w ciągu pierwszych kilku minut po przebudzeniu: czy nacisnąć drzemkę, kiedy włączyć dzbanek do kawy, co zrobić na śniadanie-nic dziwnego, że wszyscy czujemy się wyczerpani i przytłoczeni. Bez względu na to, jak duże lub małe, decyzje sumują się; zmęczenie decyzji jest prawdziwe. Ale dobra wiadomość: możesz ograniczyć podejmowanie decyzji przez cały tydzień, planując z wyprzedzeniem stroje (w tym buty, które spakujesz, aby przejść do happy hour w czwartek). Będziesz ograniczać zmęczenie decyzjami w ciągu tygodnia, dzięki czemu będziesz mógł poświęcić więcej czasu na te naprawdę ważne decyzje, które się pojawią, ale możesz też być podekscytowany tym strojem mocy lub zakołysaniem nową parą butów, zamiast obawiać się nadchodzącego tygodnia.

 

Źródło: @ waityouneedthis

 

5. Wyczyść swoją skrzynkę odbiorczą

Wiesz już, że odłączanie zasilania w niedziele jest ważne, aby doładować, ale jeśli masz poważne niedzielne Strachy, myśląc tylko o liście zadań w poniedziałek, może pomóc poświęcenie czasu na wyprzedzenie. Niedziele powinny feel podobnie jak w niedziele (zamiast przedłużania tygodnia pracy), ale spędzanie tylko 10 do 20 minut celowo wyczyszczając skrzynkę odbiorczą lub przeglądając wszystkie wiadomości pomoże Ci rozpocząć tydzień już przed tobą. Jeśli e-maile nie są źródłem stresu lub chcesz się odłączyć, spróbuj zaplanować spotkania i terminy na tydzień. Pomyśl o tym, jak dobrze poczuje się twój poniedziałkowy poranek, kiedy już jesteś przed nami.

 

6. Ustaw intencję

Na początku tygodnia zawsze skupiamy się na listach rzeczy do zrobienia i celach, ale co z ustaleniem intencji lub tematu, na którym będziemy się koncentrować przez cały tydzień? Wyznaczenie intencji pomoże nam podekscytować tydzień, a także pozwoli nam zastąpić negatywne myśli zwrotami, które mogą pomóc nam czuć się mniej zestresowani lub bardziej pewni siebie. Aby spróbować samemu, wybierz afirmację lub “motyw” (np. bycie obecnym, częstsze przeprowadzki lub lepsza zabawa) w niedziele i pisz go codziennie w swoim Planerze, aby o nim nie zapomnieć. Następnie przeżyj cały tydzień wokół tej afirmacji lub tematu. Niedzielne Strachy, kto?

 

7. Sprawdź swoje cele budżetowe i finansowe na tydzień

Samoopieka nie zawsze oznacza kąpiele z bąbelkami lub maski na twarz. Czasami samoopieka oznacza poczucie kontroli nad finansami i niezależnością. Podczas gdy posiadanie szczegółowego planu finansowego i wyznaczanie celów może pomóc zmniejszyć stres związany z pieniędzmi i osiągnąć to, czego chcesz w życiu, poczucie kontroli nad finansami nie zawsze wymaga dużo czasu i energii. Poświęć pięć minut w niedzielę, aby przejrzeć swoje konto bankowe i wyciągi z karty kredytowej. Przyzwyczajenie się do częstych meldunków może pomóc wcześnie zidentyfikować oszustwa, a także daje dobre wyobrażenie o tym, gdzie wydajesz i gdzie możesz oszczędzać. Ustal cel finansowy na tydzień, niezależnie od tego, czy jest to przelanie określonej kwoty gotówki na konto oszczędnościowe, czy zainwestowanie w Kurs lub usługę, która poprawi twoje samopoczucie.

 

“https://media.theeverygirl.com/wp-content/uploads/2022/04/avocado-4.jpg” alt= “”width = “750”height= “750” / >

Źródło: Colorjoy Stock

 

8. Zrób przyjemne plany na tydzień

Masz niedzielne Strachy? To dlatego, że w ciągu tygodnia nie ma nic, na co można się doczekać (i co za smutny sposób na życie!). Zaplanuj swój tydzień z czymś więcej niż tylko spotkaniami w pracy i treningami i znajdź czas na rzeczy, na które naprawdę będziesz czekać. Na przykład zaplanuj kolację z przyjaciółmi, kiedy zadzwonisz do mamy lub kilka godzin, w których chcesz upiec nowy przepis,który chciałeś wypróbować. Zamiast patrzeć na niedziele jak na koniec dobrego weekendu, zacznij patrzeć na niedziele jako na początek bardzo ekscytującego tygodnia.

 

9. Zaplanuj treningi

Planujesz spotkania, spotkania i plany z wyprzedzeniem,więc dlaczego nie zaplanować treningów? Nie tylko będzie o 8 rano jogging lub 5 p. m. workout klasy w kalendarzu Cię odpowiedzialności, aby treningi się zdarzyć, ale kiedy priorytet zdrowia i dobrego samopoczucia tak samo jak priorytet spotkania w pracy lub kawy z przyjacielem, robisz oświadczenie, że dbałość o siebie jest tak samo ważne, jak każdy inny aspekt swojego życia (bo powinno być). Traktuj zaplanowane treningi jak każdy inny element w kalendarzu: pojawiaj się na czas, bądź przygotowany i nie Anuluj w ostatniej chwili.

 

10. Zorganizuj miejsce na biurku

Niechlujna przestrzeń robocza, stosy papieru lub opakowanie z przekąskami z ostatniego piątku mogą dodać do uczucia stresu, przytłoczenia i niepokoju, które pojawiają się na początku pracowitego tygodnia, więc zminimalizuj jak najwięcej bałaganu w niedzielę. Wyczyść szuflady biurka, Uporządkuj dokumenty lub pocztę, a nawet wytrzyj komputer. Jeśli nie masz wyznaczonego miejsca do pracy lub pracujesz wyłącznie w biurze, otrzymasz te same korzyści z detoksykacji pulpitu (czyli usuwania folderu świątecznego inspo Decor, który siedzi tam od grudnia ubiegłego roku), organizowania kontaktów lub instalowania aktualizacji (aby uniknąć tego irytującego powiadomienia przez cały tydzień).

 

8 rzeczy Do zrobienia, gdy niedzielne Strachy ustawione w

 

 

Ten post zawiera sponsorowane włączenie świeżych awokado-Love One Today, ale wszystkie opinie w ramach są te z redakcji Everygirl.