10 rzeczy do zrobienia, aby uzyskać najlepszą formę swojego życia

Jeśli chodzi o zdrowie i kondycję, dodawanie nowych nawyków do intensywnego życia może być prawdziwym wyzwaniem. Niezależnie od tego, czy próbujesz zrównoważyć letnie zaproszenia ślubne i wakacje, czy po prostu chcesz cieszyć się słońcem z przyjaciółmi, lato może być jednym z najbardziej ruchliwych okresów w roku. Dla tych z nas, którzy mają zapakowane kalendarze, którzy również chcą być najzdrowsi, o wiele bardziej realistyczne jest zobowiązanie się do pozostawienia pewnych zachowań zamiast przyjmowania nowych. Dobrą wiadomością jest to, że czasami uzyskanie najlepszej formy życia jest mniej o tym, co powinieneś zrobić, a więcej o tym, co Ty nie powinno zrób.

Najpierw zdefiniujmy, co oznacza bycie “w formie”. Niezależnie od tego, co kiedyś oznaczało, chcielibyśmy zmienić jego nazwę na Twoją najzdrowszą jaźń, która wygląda i czuje się inaczej dla każdego. Bycie w najlepszej formie życia nie jest liczbą w skali ani nawet sześciopakiem abs. W końcu pewien rozmiar spodni nigdy nie byłby wystarczająco mocny, aby dać ci ten świecący od wewnątrz blask i nieograniczoną energię. W związku z tym pożegnaj się z tymi 10 nawykami, a staniesz się najzdrowszym sobą (bez dodawania jednego zadania do listy zadań do wykonania!). 

 

1. Siedzenie do późna

Rozumiem: czasami, nie można pomóc, ale binge najnowszy serial Netflix, ale poświęcenie snu do oglądania “jeszcze jeden odcinek” wpłynie na twoje ciało długo po napisach. Brak snu może powodować niepotrzebne zachcianki, negatywnie wpływać na metabolizm, zwiększać stres i sprawiać, że czujesz się mniej zmotywowany, aby twoje ciało poruszało się następnego dnia. Aby ustalić priorytety snu, spróbuj ustalić rutynę przed snem, taką jak filiżanka herbaty lub czytanie książki, i staraj się o tę samą godzinę gaszenia światła każdej nocy. 

 

2. Picie (za dużo) alkoholu

Może być trudno zrezygnować z trzeciego nalewania ulubionego koktajlu (zwłaszcza gdy zbliża się sezon letnich imprez), ale picie zbyt dużej ilości alkoholu może negatywnie wpłynąć na twoje zdrowie na wiele sposobów. Alkohol odwadnia i wszyscy znamy ten brak motywacji lub pragnienie kanapek śniadaniowych i ciastek po nocy. Jeśli jesteś trzeźwy-ciekawy lub wiesz, że jesteś najlepszy bez alkoholu w swoim życiu, zamień następną Margaritę lub szklankę różu na jeden z tych bezalkoholowych alkoholi. Jeśli mieszkasz dla Aperol spritz przyjść latem i wierzyć we wszystko z umiarem, idziesz dziewczyna! Po prostu stwórz granice wokół picia (takie jak ograniczenie alkoholu do weekendów lub zatrzymanie się po dwóch drinkach), które pomogą Ci poczuć się najlepiej (i uniknąć kaca następnego dnia). Ustawiając parametry wokół picia, będziesz zapisać swoje ciało od jakiegoś poważnego stresu.

 

 

3. Poleganie na przetworzonej żywności

Niezależnie od tego, czy nazywasz to “przekąską”, czy “fast foodem”, prawdopodobnie już wiesz, że przetworzona żywność powinna być ucztą, która od czasu do czasu cieszy się, a cała żywność powinna stanowić większość twojej diety. Teraz nie chodzi o ograniczanie, ograniczanie lub unikanie (całe jedzenie ma być smaczne!), ale jeśli każdy posiłek jest zbudowany wokół czegoś przetworzonego, zamrożonego lub z listą składników pełną słów, których nie możesz wymówić, prawdopodobnie możesz sobie pozwolić na dodanie trochę więcej warzyw, zdrowych tłuszczów i czystego białka do posiłków. Kiedy jesz więcej pełnowartościowych i mniej przetworzonych produktów spożywczych, możesz zauważyć różnicę w nastroju, zdrowiu jelit, trawieniu, jakości snu i sprawności fizycznej (aby wymienić tylko kilka!). 

 

>4. Nadmierny Stres

Chociaż łatwiej powiedzieć niż zrobić, zmniejszenie stresu okazało się mieć wiele korzyści dla ogólnego stanu zdrowia. Hormon stresu kortyzol może powodować przejadanie się (lub pragnienie mniej pożywnych pokarmów), wpływać na jakość snu i tłumić układ odpornościowy, z których wszystkie negatywnie wpływają na zdrowie organizmu. Jeśli uzyskanie najlepszej formy swojego życia jest priorytetem, radzenie sobie ze stresem jest najważniejsze. Niezależnie od tego, czy rozmawiasz z kimś, komu ufasz, dziennik, czy ćwiczysz na ulgę w stresie, zmniejszenie stresu poprawi twoje życie, zdrowie i ciało.

 

5. Korzystanie z trackera fitness

Trackery Fitness mogą dostarczyć nam naprawdę fajnych danych o tym, ile się poruszamy, jak dobrze śpimy i nasze średnie tętno, ale łatwo może być zorientować się, ile kalorii mówi nam, że spalimy. Jeśli chcesz uzyskać najlepszą formę swojego życia, przestań polegać na trackerach fitness do spalania kalorii, a zamiast tego Zachowaj jak najwięcej spójności w treningach i diecie, jak to możliwe. Zamiast sprawdzać, ile kalorii spaliłeś podczas treningu, skup się na tym, jak się czujesz i jak silny jesteś.

 

 

6. Siedzący tryb życia przez cały dzień

Jeśli naprawdę chcesz zmaksymalizować swój czas, aby stać się bardziej sprawnym, dodaj ruch gdziekolwiek i kiedykolwiek możesz przez cały dzień. W końcu prawdziwe zdrowie nie polega na dopasowaniu się do 60-minutowego intensywnego treningu—chodzi po prostu o życie mniej siedzące. Idź schodami zamiast windy, włącz przerwy ruchowe w dzień pracy (idź na spacer lub zrób 10 pompek przed spotkaniem) i idź pieszo lub na rowerze zamiast wskakiwać do samochodu. Tak małe, jak te zmiany mogą się wydawać, naprawdę się sumują.

 

7. Skupianie się na skali

Waga może wydawać się najbardziej oczywistą miarą sukcesu, jeśli chodzi o fitness ,ale rzeczywistość jest taka, że skala nie zbliża się do opowiadania historii (a nawet może być szkodliwa!). Podczas gdy jest czas i miejsce, aby śledzić swoją wagę (tj. jeśli zachęci cię lekarz itp.), można łatwo ustalić liczbę i zapomnieć o szerszym obrazie (a co gorsza: spirala w destrukcyjne wzorce). Zamiast używać wagi do określania postępów (które mogą się zmieniać w zależności od cyklu, zatrzymywania wody, trawienia i obciążenia treningowego, FYI), spróbuj użyć how you feel jako miara sukcesu. Podczas gdy waga jest ważnym czynnikiem zdrowia, nie jest to jedyny sposób pomiaru postępu.

 

8. Pomijanie posiłków lub spożywanie diety niskowęglowodanowej

PSA: organizm potrzebuje pokarmu (i to dużo) tylko po to, aby przetrwać. Potrzeba o wiele więcej, aby się poruszać, myśleć itp. Jeśli nie otrzymujesz wystarczającej ilości glikogenu (AKA energii z węglowodanów przechowywanych jako cukier), możesz nie wykonywać dobrze, co prowadzi do powolności i słabych treningów. Podobnie, jeśli nie otrzymujesz wystarczającej ilości różnych składników odżywczych (takich jak białko, tłuszcze, składniki odżywcze, przeciwutleniacze itp.), twoje ciało nie może funkcjonować najlepiej, znacznie mniej odzyskać od treningów i ciężko pracować ponownie następnego dnia. Najlepszym sposobem na trwałe zmiany jest nie jeść mniej, ale jeść więcej zdrowej żywności. Słuchaj sygnałów głodu i uzupełniaj paliwo przed i po treningu.

 

9. Liczenie kalorii

Liczenie kalorii często prowadzi do niezdrowego związku z jedzeniem. Zamiast śledzić spożycie kalorii, skup się na zapewnieniu, że większość posiłków jest gęsta pod względem odżywczym, zawiera dużo białka i sprawia, że czujesz się dobrze. You ‘ d be surprised ile kalorii potrzebujesz dziennie (co jest bardzo specyficzne i trudne do oszacowania bez prawdziwych testów metabolicznych lub rozmowy z lekarzem), ale jeśli naprawdę słuchasz swojego ciała, powie Ci, kiedy potrzebuje pożywienia i kiedy ma wystarczająco dużo. Skoncentruj energię potrzebną do liczenia kalorii na czymś bardziej wartościowym, na przykład gotowaniu własnych posiłków. A jeśli chcesz lodów, zjedz trochę lodów.

 

10. Porównywanie siebie z innymi

Media społecznościowe mogą ułatwić grę porównawczą, ale ważne jest, aby pamiętać, że nawet gdybyśmy jedli te same rzeczy i ćwiczyli dokładnie w ten sam sposób przez ten sam czas, wszyscy wyglądalibyśmy zupełnie inaczej, ponieważ nie ma dwóch ciał działających w ten sam sposób. Posiadanie celów jest niezwykle ważne, więc możemy pozostać zmotywowani, ale upewnij się, że Twoje cele są wewnętrzne (jak “czuć się pewnie w kostiumie kąpielowym” lub “uzyskać więcej energii”), a nie zewnętrzne (jak “wyglądać jak [Wstaw celebrytę lub wpływowego tutaj]”). Najbardziej pewni siebie ludzie wiedzą, że nie muszą być idealni, aby być godni świętowania, więc przestań próbować wyglądać jak wszyscy inni i zacznij świętować dokładnie to, kim jesteś. W pogoni za zdrowiem i kondycją nie ma linii mety, więc ciesz się każdym etapem podróży. 

 

7 porad odchudzających, których jeszcze nie próbowałeś